Toon posts:

Rendertijd Final cut met lange film

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag gaat over de tijd die mijn Mac nodig heeft om een video te renderen.

Ik maak maandelijks een film van ongeveer een uur tot hooguit 75 minuten.
Deze bestaat uit muziek (aiff file), een achtergrond foto, tekst en een visualizer. De tekst en de foto hebben wat lichtflits effecten continu. Het renderen duurt ongeveer 24 tot 30 uur. Is dit normaal?
Is het bij zo'n bestand ook mogelijk om te sharen naar bijvoorbeeld een masterfile, of is renderen noodzakelijk bij zo'n lange grote film?

Uiteindelijk komt de film op Youtube.

Specs: Imac 27 (mid 2010)
2,8-GHz quad-core Intel Core i5-processor met 8 MB level 3-cache; ondersteuning voor Turbo Boost.
Ssd schijf en maximaal geheugen 16 gb.
Laatste versie Final cut pro x

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-02-2019 01:29)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Gewoon de youtube preset kiezen voor sharen naar masterfile, niet sharen naar youtube. Voor videos van een dergelijke lengte is dat geen best idee.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Exporteren naar een master file kan al jaren inderdaad:

https://support.apple.com...locale=en_US&locale=en_US

Dan wordt-ie keurig voor je gerenderd. Het achtergrond renderen van Final Cut is met name bedoeld om de export tijd te verkorten. Er zijn ook presets voor YouTube aanwezig.

24 tot 30 uur klinkt niet helemaal gezond, tenzij je een 4K of 8K probeert te exporteren op die machine. Dat gaat-ie niet echt trekken omdat-ie geen Quicksync ondersteunt, dat zat voor het eerst in de 2011, idealiter exporteer je die resoluties op een 7e generatie processor zelfs i.v.m. de HEVC encoder en decoder aan boord, welke aanzienlijk betere kwaliteit bij kleinere bestandsgroottes kan realiseren.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 07-01-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Dus eigenlijk kan ik beter gelijk sharen naar Youtube? Die optie is er wel. Maar ik ben bang dat er dan iets fout gaat door bijvoorbeeld de wifi verbinding.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Gewoon de youtube preset kiezen voor sharen naar masterfile, niet sharen naar youtube. Voor videos van een dergelijke lengte is dat geen best idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit getest en inderdaad het sharen naar een masterfile gaat het snelst. Daarna uploaden naar Youtube is dan zo gebeurd. Duidelijk zo! Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Top :) succes ermee!

Pagina: 1