Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Monitoring probleem met sql counters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• prod_redbull
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 08:53
Mijn vraag
Voor mijn werkgever doen we monitoren via perfmon en laten we data daaruit schrijven naar .csv bestanden. Echter hebben we nu een probleem met een aantal sql servers die geen data schrijven naar het .csv bestand.

Het gaat om onderstaande counters:

SQLServer:Databases
data file(s) size

SQLServer:Databases
log files(s) size

SQLServer:Locks
Locks - average wait time

SQLServer:Locks
lock requests per sec

Wie kan me wat meer vertellen hoe ik kan uitzoeken waarom er geen data naar de .csv bestanden word geschreven? _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows server 2008 t/m 2016

Sql versies:
2008 r2 express
2008 r2 standard
2008 r2 enterprise
2014 standard
2016 standard
2016 express

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel google al af gestruimd maar tot heden weinig kunnen vinden waarom er geen data word geschreven naar de .csv bestanden.

Mocht iemand nog meer info nodig hebben? Ik hoor het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door prod_redbull op 07-01-2019 14:31 . Reden: sql versies toegevoegd ]

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
Heb je Logfiles? (SQL server / Windows logs)

[ Voor 74% gewijzigd door HKLM_ op 07-01-2019 13:21 ]

Cloud ☁️

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Schrijven ze allemaal naar hetzelfde .csv bestand of heeft iedere server z'n eigen .csv bestand

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• prod_redbull
HKLM_ schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:20:
Heb je Logfiles? (SQL server / Windows logs)
Ik zou willen dat ik die mag posten maar heb het nagevraagd kan deze helaas niet posten.

Enige wat ik kan geven is de commando's die we uitvoeren:

logman.exe create counter KCTR$9997 -c "\SQLServer:Databases(_Total)\Data File(s) Size (KB)" -si 240 -o C:\kworking\klogs\KLOG$9997 -f csv --v
logman KCTR$9997 /start

logman.exe create counter KCTR$9998 -c "\SQLServer:Databases(_Total)\Log File(s) Size (KB)" -si 240 -o C:\kworking\klogs\KLOG$9998 -f csv --v
logman KCTR$9998 /start

En hier komt dan geen data uit.
Brahiewahiewa schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:31:
Schrijven ze allemaal naar hetzelfde .csv bestand of heeft iedere server z'n eigen .csv bestand
Ze hebben allemaal eigen .csv bestand met dezelfde naam. Per counter word er ook een .csv bestand gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door prod_redbull op 07-01-2019 13:33 . Reden: extra reactie ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
prod_redbull schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:31:
[...]

Ik zou willen dat ik die mag posten maar heb het nagevraagd kan deze helaas niet posten.

Enige wat ik kan geven is de commando's die we uitvoeren:

logman.exe create counter KCTR$9997 -c "\SQLServer:Databases(_Total)\Data File(s) Size (KB)" -si 240 -o C:\kworking\klogs\KLOG$9997 -f csv --v
logman KCTR$9997 /start

logman.exe create counter KCTR$9998 -c "\SQLServer:Databases(_Total)\Log File(s) Size (KB)" -si 240 -o C:\kworking\klogs\KLOG$9998 -f csv --v
logman KCTR$9998 /start

En hier komt dan geen data uit.

[...]

Ze hebben allemaal eigen .csv bestand met dezelfde naam. Per counter word er ook een .csv bestand gemaakt.
Dan is het voor ons ook wel een lastig verhaal natuurlijk... Als er wel windows logs zijn of sql logs maar ze mogen niet gedeeld worden is het koffie dik kijken :P Kan je de bedrijfs gegevens er niet gewoon uit slopen en vervangen door een andere naam ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 07-01-2019 13:51 ]

Cloud ☁️

• prod_redbull
HKLM_ schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:50:
[...]

Dan is het voor ons ook wel een lastig verhaal natuurlijk... Als er wel windows logs zijn of sql logs maar ze mogen niet gedeeld worden is het koffie dik kijken :P Kan je de bedrijfs gegevens er niet gewoon uit slopen en vervangen door een andere naam ofzo.
Dat is nog een optie inderdaad. Ga me best doen ze te verzamelen en te posten. ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

prod_redbull schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Dat is nog een optie inderdaad. Ga me best doen ze te verzamelen en te posten. ;)
Vul dan meteen even de startpost aan; welke SQL-versies hebben we het over? Wordt er niet weggeschreven door "account A"? Werkt het wel als je (desnoods via RDP) aanlogt met "account B"?

Waarom Perfmon trouwens; dat geeft nogal wat procent overhead en dus de performance van je instances gaat omlaag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• prod_redbull
MAX3400 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Vul dan meteen even de startpost aan; welke SQL-versies hebben we het over? Wordt er niet weggeschreven door "account A"? Werkt het wel als je (desnoods via RDP) aanlogt met "account B"?

Waarom Perfmon trouwens; dat geeft nogal wat procent overhead en dus de performance van je instances gaat omlaag.
Sql versies toegevoegd, is echt een variatie van versies over 6 servers verspreid.

Kaseya draaid altijd onder system dus heeft in prencipe alle rechten. :X

Ben nog bezig met logfiles te verzamelen. ( moet even kijken welke ik precies nodig heb )

Wij maken gebruik van Kaseya, dat leest de csv files uit en zo word door ons monitoring vast gesteld. voor tig andere servers werkt het prima maar voor deze 6 lukt het niet.. en de support van Kaseya geeft aan dat het aan de servers ligt en niet Kaseya.

Alles betreft het perfmon word door kaseya aangestuurd alleen Kaseya support geeft aan dat er geen data in de csv files staat maar verteld niet hoe dit komt.. en hoe dit op te lossen is? vandaar dit topic.

• Question Mark
  • Laatst online: 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

prod_redbull schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:36:
[...]
Kaseya draaid altijd onder system dus heeft in prencipe alle rechten. :X
Start de SQL MGMT studio eens onder dat account, en controleer eens of je toegang hebt tot de SQL logs.

Tijdens de installatie van SQL moet opgegeven worden welke accounts, of groepen rechten hebben binnen SQL. Kan best zijn dat bij deze systemen een afwijkende inrichting uitgevoerd is.

https://docs.microsoft.co...udio?view=sql-server-2017

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• prod_redbull
Question Mark schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Start de SQL MGMT studio eens onder dat account, en controleer eens of je toegang hebt tot de SQL logs.

Tijdens de installatie van SQL moet opgegeven worden welke accounts, of groepen rechten hebben binnen SQL. Kan best zijn dat bij deze systemen een afwijkende inrichting uitgevoerd is.

https://docs.microsoft.co...udio?view=sql-server-2017
Beste,

We hebben gewoon rechten met local system account.

We hebben het ook even bekeken met onze eigen system account waar perfmon wel goed werkt. Dat heeft precies de zelfde rechten.

Het blijft een vreemd iets... |:(

• MAX3400
  • Laatst online: 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

prod_redbull schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:14:
[...]

Beste,

We hebben gewoon rechten met local system account.

We hebben het ook even bekeken met onze eigen system account waar perfmon wel goed werkt. Dat heeft precies de zelfde rechten.

Het blijft een vreemd iets... |:(
Een gemiddelde SQL instance heeft, bij installatie, minstens 1 en maximaal 5 (uit mijn hoofd) accounts die iets mogen vanuit SQL.

Daarnaast, als je monitoring gebruik maakt van een andere service-account, is er best kans dat je "log on as a service" in je GPO moet zetten.

Aangezien het op de meeste machines wel werkt en op sommige niet: even een diff bekijken van je gpresults?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• prod_redbull
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Onze leverancier gaat meedenken en verder proberen te helpen.

Groet,

Youri

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En als je nu zelf eens perfmon.exe opstart en dan gaat kijken of de volgende counter bestaat : SQLServer:Databases(_Total)\Data File(s) Size (KB)" Zie je daar dan wel waardes onder staan?
Pagina: 1