Lage fps in games met goeie game pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicnezzMarijn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-09 17:08
Goededag,

Ik heb een probleem met mijn pc en ik hoop dat er iemand is die me hierbij kan helpen.

Ik heb in de zomervakantie van 2017 zelf een pc samengesteld en zelf in elkaar gezet. Ik heb alleen sindsdien voor mijn gevoel veel te lage fps in games, zoals fortnite. Ik speel fortnite in stretched resolutie (1920x1440) en heb gemiddeld 80-90 fps met vaak drops naar 30/40/50. Het veranderen van mijn resolutie heeft geen verdere effecten op mijn fps(drops). Met MSI Afterburner heb ik tijdens het gamen al een aantal dingen in de gaten gehouden, zoals de temperatuur van de cpu en gpu die beiden gewoon stabiel zijn en niet te heet. Verder valt het me op in mijn taakbeheer dat mijn gpu vrijwel nooit boven de 30% uitkomt (met uitschieters naar 40) en mijn cpu ook niet. Na de benodigde research denk ik dat er sprake is van een bottleneck maar heb hier geen ervaringen mee. Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.

Mijn pc:

MSI Geforce gtx 1080 x 8g (niet overclocked)
Ryzen 5 1600 boxed (niet overclocked)
MSI B350 Gaming pro carbon
16gb G.Skill ripjaws V F4-3200C16D (niet overclocked)
Corsair RM650X
Samsung 850 Evo 250gb
WD Blue WD10EZEX, 1tb
Windows 10 pro (oem versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Heb je de nieuwste drivers van de NVIDIA website geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicnezzMarijn
Ik hou al mijn drivers bij met MSI Live update 6 en ik zorg dat de drivers van mijn videokaart up to date blijven via geforce experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramk
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Hoe doet je PC het in andere games? Haalt 'ie daar ook lage FPS of enkel problemen met Fortnite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Merk je verschil als je de grafische instellingen omlaag schroeft?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicnezzMarijn
Voordat ik fortnite speelde, speelde ik veel gta v en daar haalde ik gemiddeld ook maar 50 fps met low setting, maar omdat ik geen gta v meer speel heb ik niet getest wat mijn cpu en gpu usage daarin zijn. Ik speelde gta v wel in 2k resolutie (2560x1440). In Csgo heb ik geen last van fps drops maar heb Csgo nog niet gebenchmarked met afterburner ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Je zou fortnite eens op je SSD kunnen zetten. Ook gaat fortnite nooit de 12 threads van je CPU aanspreken. eerder 4 of 2. Als je alles op low zet krijg je zoieso een CPU bottleneck en zit je GPU uit zijn neus te vreten.

Heb je trouwens wel je geheugen op 3200Mhz draaien? Mijn 1600x haalde de 3200mhz niet eens met samsung b-die ram. maak anders een cpu-z screenshotje.

[ Voor 25% gewijzigd door smekkos op 07-01-2019 12:51 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Kun je de gaming app is downloaden en die op game modus zetten? http://download.msi.com/uti_exe/gaming_app_6.zip

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicnezzMarijn
Als ik mijn grafische instellingen in fortnite omlaag zet merk ik wel een verschil maar dat is zeker geen wereldverschil. Ik heb fortnite vorige week overgeplaatst van mijn ssd naar mijn hdd, maar ook dat gaf geen verschil helaas. De gaming app bezit ik al, volgensmij heb ik die standaard in gamemodus staan, omdat ik mn pc bijna nergens anders voor gebruik, maar dat is zeker een ding om nog even grondig naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Staan de Windows Game DVR en Nvidia ShadowPlay aan of uit? Dit zou ook nog wel eens vertragend kunnen zijn (google even hoe je die uitzet)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicnezzMarijn
Mijn ram draait ergens laag in de 2000 (2133 ofzo) niet overgeclocked dus, kan het geen kwaad als ik die in een keer naar 3200 schroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicnezzMarijn
Shadowplay heb ik standaard aanstaan maar dat heb ik recent gedaan, ik merk daardoor geen verschil in performance. Windows game Dvr weet ik niet, daar zal ik even naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:47
EpicnezzMarijn schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:59:
Mijn ram draait ergens laag in de 2000 (2133 ofzo) niet overgeclocked dus, kan het geen kwaad als ik die in een keer naar 3200 schroef?
ELK DDR4 draait standaard op 2133Mhz, deze moet je handmatig in je bios naar de geadverteerde snelheid van het geheugen zetten. Hier zal Ryzen 1600 echt een stuk sneller van worden en mogelijk het probleem oplossen. Doe dit wel met de laatste BIOS van je moederbord, na de release zijn er via BIOS updates ondersteuning voor veel memory-sticks bijgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicnezzMarijn
Ik was er van op de hoogte bij het maken van mijn build dat 3200mhz ram erg handig is, omdat ryzen hier gebruik van maakt en intel niet, was alleen bang dat het kwaad kon voor je ram, maar het wordt dus tijd om die naar 3200 te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Ryzen heeft zeer veel baat bij snel ram. Het gaat waarschijnlijk wel een klus worden om het probleemloos te laten draaien.

Ik zou beginnen om het XMP profiel in te stellen, en kijken of hij boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicnezzMarijn
Ik hoop dat het gaat lukken na een hoop research, heb geen ervaringen met overklokken namelijk, maar dat moet wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
@smekkos Volgens de MSI Memory Support list wordt zijn geheugen gewoon ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
reb3lzrr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:10:
@smekkos Volgens de MSI Memory Support list wordt zijn geheugen gewoon ondersteund.
Maar niet tot de 3200 mhz strap. De meeste ryzen 5's hebben daar grote moeite mee.
Let ook op de plaatsing van de dimm's. Kijk je moederbord handleiding na. Bij al mijn moederborden moesten ze in A2 en B2. Scheelde enorm.
EpicnezzMarijn schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:10:
Ik hoop dat het gaat lukken na een hoop research, heb geen ervaringen met overklokken namelijk, maar dat moet wel goedkomen.
Je kan de Dram calculator als uitgangspunt gebruiken. Heeft mij in ieder geval geholpen. Sinds de laatste versies kun je deze ook gebruiken voor niet B-die ram.

[ Voor 28% gewijzigd door smekkos op 07-01-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
smekkos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:13:
[...]

Maar niet tot de 3200 mhz strap. De meeste ryzen 5's hebben daar grote moeite mee.
Let ook op de plaatsing van de dimm's. Kijk je moederbord handleiding na. Bij al mijn moederborden moesten ze in A2 en B2. Scheelde enorm.
/Offtopic; Dus het moederbord heeft er moeite mee, niet de Proc (waarom zou de processor er moeite mee hebben?). En volgens eerder genoemde website woreden de ram-bankjes en frequentie gewoon ondersteund door het moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smekkos
reb3lzrr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:15:
[...]

/Offtopic; Dus het moederbord heeft er moeite mee, niet de Proc (waarom zou de processor er moeite mee hebben?). En volgens eerder genoemde website woreden de ram-bankjes en frequentie gewoon ondersteund door het moederbord.
De geheugencontroller zit in de processor gebakken. Al lang niet meer op het moederbord.
De eerste generatie ryzen 7's hadden betere geheugencontrollers dan de ryzen 5's.

[ Voor 8% gewijzigd door smekkos op 07-01-2019 13:27 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
En? Was het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:49

Dhrax

Prog Lord

In principe niet maar ik verwacht niet dat je dit stabiel werkend gaat krijgen. Je komt waarschijnlijk niet eens in Windows zonder exteme aanpassingen te doen.

Even een tutorial erbij zoeken en gewoon proberen, als je geen extreme voltage aanpassingen doet kan er weinig fout gaan.
Pagina: 1