Laptop voor WoW

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-06 12:47
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor WoW, misschien later ook nog Autocad. Voor de rest een beetje surfen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik zit te denken aan een bedrag rond de ±€1200,-. Het liefst minder natuurlijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Gaat mij erom dat ik WoW kan spelen (hoeft niet op de hoogste settings, als ik tijdens raiden maar geen lag ervaar). Tevens hoeft er van mij ook niet direct 8gb aan werkgeheugen in te zitten, als ik dit later als ik het nodig acht maar zelf toe kan voegen,

Verder nog de wens dat de koeling niet teveel herrie maakt tijdens het gamen en de laptop ook niet te heet word natuurlijk. Lees bij sommige reviews dat dit namelijk wel is gebeurt maar dat moet je denk ik zelf ervaren.

(Tevens zie ik bij MSI vaak dat de warmte uitlaat aan de rechterkant zit, dit dus liever niet aangezien daar mijn muis+hand ligt ;) )

Zag onderstaande laptops voorbij komen, maar andere suggesties zijn zeker welkom!

pricewatch: Acer Predator Helios 300 G3-572-76Q7
pricewatch: HP Pavilion 15-cx0670nd

[ Voor 3% gewijzigd door Kieft91 op 07-01-2019 12:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Zou je deze niet kunnen overwegen: pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-52-7781

Heeft namelijk een veel betere GPU.

Gr.
Militia pilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
@Militia Pilot Is zeker het overwegen waard, maar is de 1060 echt nodig? of red ik het met een 1050Ti ook?
Weet niet goed waar je het in gaat ervaren?

[ Voor 5% gewijzigd door Kieft91 op 07-01-2019 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:54
Kieft91 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:28:
@Militia Pilot Is zeker het overwegen waard, maar is de 1060 echt nodig? of red ik het met een 1050Ti ook?
Weet niet goed waar je het in gaat ervaren?
Voor werk heb ik een laptop met een GTX1050TI maar die doet het al best goed. Maar, het verschil kan nog best groot zijn met de GTX1060. Ik heb gekeken www.userbenchmark.com en daar geeft de website aan dat er nog wel 20 fps verschil zit tussen de GTX1050TI en de GTX1060. Voor een "paar tientjes" extra zou ik zeker gaan voor een laptop met een GTX1060.

Benchmark GTX 1050TI: https://www.userbenchmark...craft/3882/188434.0.0.0.0
Benchmark GTX 1060: https://www.userbenchmark...craft/3882/153864.0.0.0.0

Ik weet niet hoe betrouwbaar de website is, wellicht kan je nog verder zoeken naar de verschillen qua performance?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
@Diigii Heb dit inderdaad van een vriend ook al iets gehoord, maar dacht do even een second opinion ;)

Ik ga nog even twijfelen, tis toch weer iets meer geld maar als je het egt zo goed merkt dan is dat misschien wel het overwegen waard.

Dank voor de reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:54
Kieft91 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:44:
@Diigii Heb dit inderdaad van een vriend ook al iets gehoord, maar dacht do even een second opinion ;)

Ik ga nog even twijfelen, tis toch weer iets meer geld maar als je het egt zo goed merkt dan is dat misschien wel het overwegen waard.

Dank voor de reactie in ieder geval!
Succes in ieder geval! Hieronder nog een artikel van dezelfde website met verschillende benchmarks (ook games):

https://gpu.userbenchmark...ia-GTX-1050-Ti/3646vs3649

Volgens de benchmark scheelt de FPS in WoW wel erg weinig (2 fps verschil). Maar in alle andere games scheelt het behoorlijk wat. Zelfs een keer meer dan 50%.

Hier nog een linkje van notebookcheck.net. Ook hier is echt veel verschil te merken. Mocht je nog een keer wat andere spellen spelen, dan zou ik zeker gaan voor de GTX 1060.

https://www.notebookcheck...p_7362_7346.247598.0.html

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
@Diigii FPS scheelt wel meer als je de 1060 6GB aanklikt ;)

Ik ga misschien eerst maar even op wintersport begin volgende maand en kijk daarna verder.
Pagina: 1