Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en beetje gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Inge08
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:11
Wat ga je met je laptop doen?

Algemeen gebruik voor mijn studie en in mijn vrije tijd eens een spelletje spelen (sims3/4)

Wat is je budget?

Rond de 800 is wel mijn max, maar ik ga niet moeilijk doen om een paar tientjes.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik wil hem voor mijn studie gebruiken en dus meenemen naar colleges. Mijn huidige laptop is 2.4 kg, dat gaat me eigenlijk prima af, maar door de slechte batterij moet ik altijd een oplader meenemen en dat maakt het wel zwaarder. Kortom, ik zou graag óf een lichtere laptop dan dit willen, óf een met een betere batterij (7 uur Word, Excel, spss en algemeen internetten minstens). Combinatie zou helemaal tof zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Mijn 'eisen' (als jullie mij anders adviseren luister ik daar graag naar. Ik ben geen pro in laptops)
- 14 of 15 inch
- i5, 8e generatie (of soortgelijk)
- grafische kaart voor het gamen, hoeft niet het beste van het beste te zijn
- fatsoenlijke batterij
- FHD beeldscherm, mat
- numeriek toetsenbord
- stevige behuizing. Ik ben zuinig op mijn spullen, maar deze laptop moet weer minstens 4 jaar meegaan en heb geen zin in kapotte scharnieren of dat soort ongein. Mooi is minder belangrijk dan kwaliteit in dit geval.
- een usb-c aansluiting
- optische driver (geen harde eis)

Heb nu een Lenovo die me al bijna 5 jaar trouw is, maar door verouderde specs is het gamen meer een frustratie dan een ontspanning. Ben niet echt merkgetrouw, maar als er 2 laptops zijn die mogelijk zijn en een ervan is een Lenovo, zal ik die eerder aanschaffen. Verder vind ik het belangrijk dat de drivers fatsoenlijk te vinden zijn, ik wil namelijk een schone windows installatie op de laptop zetten zodra ik hem heb.

Ik heb zelf al rondgekeken en kwam uit op een Acer Aspire 5, maar ben hier niet bekend mee. Wat zijn jullie ervaringen? Is er nog wat beters/alternatieven?

Alle reacties

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-10 15:45
Hoi Inge,

Mag ik vragen waarvoor jij je laptop wilt gaan gebruiken op school? Momenteel heb ik een HP laptop en deel ik graag mijn ervaring, eigenlijk heb ik niet echt ervaring met andere merken kwa service.. Ik doe nu momenteel een ICT opleiding daarvoor heb je wel een krachtige laptop nodig althans dat werd gezegd toen ik op gesprek kwam en was achteraf totaal niet nodig :/

Misschien is deze laptop wat te overkill voor jou eisen, ik heb daarvoor ook een wat mindere versie van het model bij de linkjes neergezet. Het verschil tussen de laptops is vooral de CPU ipv een i7 heeft de goedkopre een i5. En de ram ipv 16gb 8gb. De videokaarten zijn wel het zelfde. In principe zijn beide laptops geschikt aan jou eisen, je kunt er lekker snel meerdere applicaties mee runnen. De videokaart is ook meer als uitstekend voor spellen zoals The Sims. Misschien kun je er zelfs Battlefield 5 mee spelen _/-\o_ (Nog niet uitgetest)
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust ik denk dat alle tweakers en ik je graag willen helpen!

Veel succes verder met het keuze maken van je laptop!

- Linkjes van de laptops
i7 model : https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/639265
i5 model : https://www.coolblue.nl/p...-pavilion-15-bc465nd.html

[ Voor 28% gewijzigd door tifo007 op 07-01-2019 15:59 ]

• Inge08
@tifoo07

Bedankt voor je reactie. Mijn studie beperkt zich tot word, Excel en SPSS (statistiek programma). Verder heb ik zo'n 20 tabbladen in Chrome openstaan als ik bezig ben, maar dat is het dan wel. Een i7 met een 1050 gpu is inderdaad een beetje een overkill (de prijs ook trouwens). Die i5 variant is wat meer geschikt, al vind ik 899€ wel aan de hoge kant. Ik wil mijn budget wel iets oprekken, maar dit is net iets te

• tifo007
Inge08 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:14:
@tifoo07

Bedankt voor je reactie. Mijn studie beperkt zich tot word, Excel en SPSS (statistiek programma). Verder heb ik zo'n 20 tabbladen in Chrome openstaan als ik bezig ben, maar dat is het dan wel. Een i7 met een 1050 gpu is inderdaad een beetje een overkill (de prijs ook trouwens). Die i5 variant is wat meer geschikt, al vind ik 899€ wel aan de hoge kant. Ik wil mijn budget wel iets oprekken, maar dit is net iets te
Ja er zijn genoeg laptops die ook ongeveer dezelfde specs hebben maar zoveel
prijs verschil word het helaas niet. Is €800 echt je max?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:54
Als je nog een beetje wil kunnen gamen is een GTX 1050 wel het minimum.
Ga je naar een MX150 dan loop je al wel heel snel tegen het feit aan dat spellen niet draaien.

Deze Lenovo doet volgens mij alles prima wat jij er mee wilt en binnen je budget :)

https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000092684403

• Inge08
@tifo007

€800 is mijn max ja, tenzij de perfecte laptop er is voor een paar tientjes meer :)

@NL_Scratch

De spellen die ik speel zijn Minecraft en Sims. Is die 1050 dan nog nodig? De Lenovo die je me aanraadde ziet er wel goed uit, maar heeft slecht 5 uur batterij. Ik ben op zoek naar iets langer

Bedankt voor al jullie tips tho!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:20
Ik heb hier een laptop uit 2015 met een AMD M370X GPU, hierop draaien de games die je aangeeft prima. Ook recentere games zijn redelijk te spelen. Een MX150 is volgens mij ook nog eens een 30-50% sneller dan een M370X, dus voor jouw gamegedrag lijkt me dat voldoende.
Ik ben niet een echte gamer, dus als iemand een andere mening is toebedeeld hoor ik het graag.

• jessewjm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik denk niet dat een 1050 nodig is, maar is wel leuk indien je besluit zwaardere games te willen spelen. Iets met een mx150 zal hoogstwaarschijnlijk genoeg zijn.
Dit bijvoorbeeld: pricewatch: Asus VivoBook S15 S530UN-BQ025T

Maar mocht je meer willen gamen zou ik deze eens overwegen. pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-cx0470nd

• tifo007
Je kan het altijd proberen, aangezien coolblue al aangeeft dat hij fortnite op lage instellingen kan spelen
zou ik persoonlijk toch wel voor de gtx 1050 gaan.

• tifo007
Inge08 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:14:
@tifoo07

Er is ook een tweede kans voor €854,-
tevens heeft die HP ook 10 uur accu duur.

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/657192

• SuperJoker
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01-2023

SuperJoker

Hofnar

Ik ken de eisen van Sims niet, maar Minecraft zal prima werken op al die laptops. Dankzij de kinderen is papa hier ook aan het minecraften, en dat doet ie op een iets van 8 jaar oude Dell XPS waarin een Nvidia kaart zit die defect is, dus speelt hij het via de on-board Intel HD3000 kaart.. en drie keer raden.. dat werkt prima.

Je hebt echt geen 1050 nodig voor wat jij beschrijft. Anderszijds kan het ook geen kwaad. Ik kan niet in je portomonaie kijken.

Ik zou je in elk geval willen aanraden om bij Lenovo, Dell, HP of Toshiba te blijven. Niet dat alle laptops van die fabrikanten perfect zijn, maar met name Lenovo en Toshiba zijn doorgaans van betere kwaliteit. ACER en dergelijken zou ik voor een studielaptop (dus iets waar je ook veel mee wilt reizen) ver bij uit de buurt blijven.

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

Pagina: 1