Oude Steam installaties overzetten naar nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Sinds kort heb ik mijn computer ge-upgrade en alles opnieuw geinstalleerd. Ik had gedacht dat ik de oude installatie folders van mijn oude steam installatie kon verplaatsen naar de nieuwe steam installatie, maar helaas ziet steam de games niet.

Is er een methode om toch mijn oude installatie files te kunnen gebruiken zonder dat ik alles opnieuw hoef te downloaden? Of moet ik alles toch opnieuw downloaden/installeren?

Beste antwoord (via Shodan op 07-01-2019 21:05)

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
Werkt overigens ook zonder backup functie. Schijf omzetten in nieuwe pc, steam installeren en de "nieuwe" fysieke schijf als steam directory laten herkennen.

De spellen lijken niet geinstalleerd, maar wanneer je op installeren klikt wordt de gamedata herkend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Steam Backup en Restore?
https://support.steampowe...ef=8794-yphv-2033&l=dutch

Creating Backup Files
Right-click the game in the Library section
Select Backup game files...
Check the boxes for any other games to backup at this time
Click Next >
Browse to the folder where you wish to create the backup files (the files will be stored in c:\program files (x86)\steam\Backups by default) and click Next >
Select the Backup file name and set the File size for the media you plan to use.
Click Next > to begin the backup process.
Once complete, choose Open backup folder to move or burn copies of the backup files
Important:
We recommend testing the backup discs after their creation to ensure the integrity of the files for future reinstallation.

Restoring from Backup Files
Install Steam and log in to the correct Steam account (see Installing Steam for further instructions)
Launch Steam
Click on "Steam" in the upper left corner of the Steam application
Select "Backup and restore games..."
Select "Restore a previous backup"
Browse to the location of the game's backup files
Continue through the Steam windows to install the necessary games.
Important:
If the path to your Steam installation contains special characters, such as C:\Instalação\Steam, the restore process may not complete successfully. If this issue occurs, you may need to re-install Steam to a location without special characters, such as C:\Steam.

[ Voor 98% gewijzigd door Paradox op 07-01-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
In steam kun je een backup maken van je library en die wegschrijven naar een externe schijf. Daarna op de nieuwe installatie kun je de backup terugzetten. Duurt alsnog vrij lang, maar zal best sneller zijn dan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Mocht je de oude pc niet meer kunnen benaderen, dan het volgende proberen.

https://support.steampowe...le.php?ref=7418-YUBN-8129
De volgende instructies geven een eenvoudige manier weer om je Steam-installatie samen met je spellen te verplaatsen:

Sluit de Steam-applicatie af.
Ga naar de Steam-installatiemap voor de Steam-installatie die je wilt verplaatsen (Standaard: C:\Program Files\Steam).
Verwijder alle bestanden in deze map behalve de SteamApps-map en Steam.exe
Knip en plak de volledige Steam-map naar zijn nieuwe locatie, bijvoorbeeld: D:\Games\Steam\
Start Steam en meld je aan op je account.
Steam zal zichzelf kort bijwerken voordat je op je account wordt aangemeld. Verifieer je spelcachebestanden voor je geïnstalleerde spellen en je bent klaar om te spelen. Alle toekomstige spellen zullen naar de nieuwe map worden gedownload (D:\Games\Steam\SteamApps\ in dit voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Paradox schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:18:
Mocht je de oude pc niet meer kunnen benaderen, dan het volgende proberen.

https://support.steampowe...le.php?ref=7418-YUBN-8129
De volgende instructies geven een eenvoudige manier weer om je Steam-installatie samen met je spellen te verplaatsen:

Sluit de Steam-applicatie af.
Ga naar de Steam-installatiemap voor de Steam-installatie die je wilt verplaatsen (Standaard: C:\Program Files\Steam).
Verwijder alle bestanden in deze map behalve de SteamApps-map en Steam.exe
Knip en plak de volledige Steam-map naar zijn nieuwe locatie, bijvoorbeeld: D:\Games\Steam\
Start Steam en meld je aan op je account.
Steam zal zichzelf kort bijwerken voordat je op je account wordt aangemeld. Verifieer je spelcachebestanden voor je geïnstalleerde spellen en je bent klaar om te spelen. Alle toekomstige spellen zullen naar de nieuwe map worden gedownload (D:\Games\Steam\SteamApps\ in dit voorbeeld)
Mijn oude computer is stuk, maar ik heb alles nog op schijf. Ik zal jouw methode proberen. Ik had het al gedaan, maar ik had alles op de nieuwe steam installatie delete en dan bijgewerkt en dat werkt niet.

Thanks, zal het vanavond eens proberen!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
Werkt overigens ook zonder backup functie. Schijf omzetten in nieuwe pc, steam installeren en de "nieuwe" fysieke schijf als steam directory laten herkennen.

De spellen lijken niet geinstalleerd, maar wanneer je op installeren klikt wordt de gamedata herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03

Cyphax

Moderator LNX
Flozem schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:00:
Dit is wat je moet doen inderdaad; in Steam even een library toevoegen (laten verwijzen naar de oude folder(s)), doe je in de settings onder Downloads geloof ik. Werkt perfect. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shodan
Cyphax schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:09:
[...]

Dit is wat je moet doen inderdaad; in Steam even een library toevoegen (laten verwijzen naar de oude folder(s)), doe je in de settings onder Downloads geloof ik. Werkt perfect. :)
Werkt inderdaad zoals het moet! Ik moest even klooien welk pad ik precies naar moest verwijzen (naar steam map zelf en niet steamapps...) En nu kan ik de spellen handmatig allemaal verplaatsen binnen steam zelf!

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1