WD My Book wel te zien op laptop, niet op desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• esthervanessen
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-04-2023
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn windows 10 laptop krijg ik my book wel te zien, en via de desktop windows 10 niet. Ook niet met rechtermuisknop en dan openbare shares laden. Die optie verschijnt niet op mijn desktop, wel op mijn laptop.

Ik wil de bestanden graag in verkenner weergave om snel bestanden te kunnen kopieren naar WD My book live.

Wie heeft een oplossing?

Alle reacties

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:42

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Onder Disk Management kijken of de disk zichtbaar is en eventueel een schijfletter toekennen.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@esthervanessen, jouw probleem was wezenlijk anders, dus hoorde niet thuis in het topic waar je je vraag had gesteld. Ik heb er even een apart topic van gemaakt.

• Renault
  • Laatst online: 30-12 21:19
Op wat voor poort sluit je die externe harddisk aan? USB3 of USB2 of iets anders?
Je geeft niet aan welke opslagcapaciteit die My Book heeft: als dat behoorlijk wat is (of al wat ouder), kan het zijn dat een USB2 poort te weinig stroom levert. Een USB-Y-snoertje kan dan verbetering geven of je gebruikt een Powered USB-hub die genoeg stroom levert.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Gezien hier over shares wordt gesproken vermoed ik dat deze schijf over het netwerk benaderbaar is?

Dan kan het handig zijn in verkenner naar Netwerk te gaan. Waarschijnlijk krijg je dan een melding om netwerk en bestandsdeling in te schakelen, daarna zou je de mybook moeten kunnen vinden en de shares benaderen en koppelen in Deze PC.

Krijg je de melding niet maar komen er ook geen netwerkapparaten, dan moet je naar het Netwerkcentrum, en dan het kopje Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Schakel daar netwerkdetectie en bestands- en printerdeling in.

[ Voor 25% gewijzigd door nelizmastr op 07-01-2019 15:42 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Renault
  • Laatst online: 30-12 21:19
Wellicht dat er alsnog een goede TopicStart kan komen?
Pagina: 1