Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Formule in combinatie met barcode scanner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• El stof
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-01 10:47
Bij mij op het werk werken ze voor het inscannen van personen en verschillende werven exel in combinatie met een barcode scanner.

Dit werk allemaal redelijk goed. We starten met scannen van de werf, dan de instructeur die gaat, dan terug de werf en hierna de werkmannen die mee gaan. Het enige probleem is da wel elke keer na de instructeur of na de laatste werknemer moeten gaan zoeken met de pijltjes om terug in de kolom van de werf te komen.

nu is mijn vraag of er een formule is ( die dan naar een "end" barcode of iets in die aard kan worden overgezet)
die er dan voor zorgt dat we door "end" te scannen terug in de kolom van "werf" terechtkomen.

ik ben een dikke rookie op vlak van exel en was eigelijk de wrong person at the wrong place at the wrong time.
dus al op voorhand mijn excuses mocht dit een domme vraag zijn.

Met vriendelijke groet

Kristof

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

Een barcodescanner doet niks meer dan toetsenbordinvoer simuleren. Ergo, bedenk een toetsaanslagensequence die doet wat je wilt en stop die in een barcode.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• El stof
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-01 10:47
Lustucru schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:23:
Een barcodescanner doet niks meer dan toetsenbordinvoer simuleren. Ergo, bedenk een toetsaanslagensequence die doet wat je wilt en stop die in een barcode.
dankjewel voor het snelle antwoord (en al een hele verduidelijking want dit wist ik niet) . Heb je mss toevallig ook een standaard code daarvoor, of ergens waar ik er aan kan geraken? want dat was eigelijk het grootste probleem. (en aan onze ict dienst heb ik ook niks want "die hebben daar geen tijd voor")

mvg

Kristof

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:27
Zoek eens op code 39, dan weet je iig wat de barcode is en hoe dit werkt.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True