Toon posts:

Teufel stereo M of bluesound powernode 2 met oude speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag,
Zojuist een nieuwe 4K tv gekocht en wil beter geluid.
Een soundbar gaat het niet worden maar ik heb mijn blik laten vallen op actieve luidsprekers.
Teufel stereo M of dynaudio. De dynaudio heb ik gehoord en klinkt goed maar de Teufel( iets goedkoper) schijnt ook top te zijn.
Ik heb nu een bluesound powernode 1 met 2 Yamaha speakers en subwoofer staan maar die kan ik niet op de tv aansluiten.
Mijn budget is rond de 800 euro en nu kan ik ook een bluesound powernode 2 kopen en die wisselen met mijn powernode 1. De 2 kan wel aangesloten worden op de tv. Ik ben alleen bang dat t geluid minder word door de speakers ( boekenplank Yamaha speaker.

Dus mijn vraag is : beter Teufel stereo M/ dynaudio kopen of alleen een bluesound 2 met simpelere speakers?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Voor actieve speakers heb je geen powernode 2 nodig, toch?

Ik ken de Teufel niet. Ik heb de Powernode 2 met 2 grote KEF zuilen en dat klinkt perfect. Nogmaals: geen vergelijk met de Teufel. Kun je beide niet ergens beluisteren?

Wanneer je voor actieve luidsprekers gaat, kun je die dan niet gewoon rechtstreeks aansluiten op je TV? Of koop dan zoiets als de Bluesound Node 2 ipv de powernode. De Node 2 kan namelijk gewoon als voorversterker dienst doen evt. als je zou willen, maar ik denk dat voor actieve speakers, de line out al voldoende is.

Er zijn overigens meer van dat soort apparaten, zoals de Arcam rPlay en ik vermoed dat bijna al dat soort merken wel zoiets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De actieve speakers kan ik los gebruiken omdat daar al een versterker in zit. Maar budgettechnisch vraag ik me af of de bluesound ook mooi klinkt met normale speakers of dat ik daar speakers bij moet kopen en in dat geval is het misschien beter om de teufels te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal goed, maar de Teufel Stereo M kan je ook niet direct op je tv aansluiten. Tenminste niet met bv een optische kabel omdat de Stereo M daar geen input voor heeft. Mocht je tv ook geluid via bluetooth kunnen sturen zou dat mogelijk wel een optie zijn. Van Teufel zou je bv wel de Ultima 40 Active kunnen nemen, maar dat zijn natuurlijk wel vrij flinke vloerstaanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik dacht dat dat mogelijk zou zijn met een optische kabel. Mij werd verteld dat de dynaudio dat ook kon maar die is weer 200 euro duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm dan moet ik wat meerdere opties bedenken, wat het beste is voor mijn tv en tevens muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag, ik heb nog de bluesound 2 op het oog met oudere boxen en subwoofer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:
Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag, ik heb nog de bluesound 2 op het oog met oudere boxen en subwoofer
Tja, het ligt natuurlijk erg aan je budget, de ruimte die je hebt en wat je mooi vindt klinken/ogen.
Qua actieve speakers zou ik kijken naar de KEF LSX (wel wat boven je budget) bijvoorbeeld, dan heb je die bluesound misschien ook niet meer nodig? Of als je vloerstaanders ook prima vindt dan bijvoorbeeld die Teufel Ultima 40 Active, Dali Zensor 5 AX of iets als de Canton GLE 496.2 BT. Het nadeel van zulke stereo sets is wel dat als je het voor tv wil gebruiken, de kans best groot is dat je toch een center speaker mist voor met name spraak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 20:08
Wekko306 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:24:
[...]

Tja, het ligt natuurlijk erg aan je budget, de ruimte die je hebt en wat je mooi vindt klinken/ogen.
Qua actieve speakers zou ik kijken naar de KEF LSX (wel wat boven je budget) bijvoorbeeld, dan heb je die bluesound misschien ook niet meer nodig? Of als je vloerstaanders ook prima vindt dan bijvoorbeeld die Teufel Ultima 40 Active, Dali Zensor 5 AX of iets als de Canton GLE 496.2 BT. Het nadeel van zulke stereo sets is wel dat als je het voor tv wil gebruiken, de kans best groot is dat je toch een center speaker mist voor met name spraak...
Dat ligt er maar net aan ,voor geluid bij de tv,heb je geen center nodig,dan kan je met een stereo setup ook af. Als je veel films kijkt met multichannel geluidsporen,dan wel.

Maar dan zou ik persoonlijk eerder een reciever nemen met 5.1 setup.

Dus TS waar gebruik je het precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het gebruiken voor tv en muziek.

Heb net ook de dynaudio xeo 2 gezien, en gehoord. Die zijn ook erg mooi.
Teveel keuzes. Ik stream voornamelijk muziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja die is mooi, koopje waarschijnlijk😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:34:
Ow ja die is mooi, koopje waarschijnlijk😂
Ik ben ook bang dat ie wat duur is, ik zie nergens een prijs, ook niet in de UK, maar aangezien er een dik touchscreen op zit en een hele bende aansluitingen, zal ie wel duurder dan de powernode 2 worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2400 € zie ik net, dat is iets boven Mn budget. Wel heel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:36:
2400 € zie ik net, dat is iets boven Mn budget. Wel heel mooi.
Zoooow, stevig aan de prijs.... Jammer, als ie onder de 1000 was, had ik zelf wel interesse. Nou blijft de powernode 2 nog maar effies staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 16:15
Ik heb hier staan een Teufel Ultima 40 set (5.1 welliswaar) met een Onkyo TX-L50 en dit klinkt veel beter als de Bose lifestyle setjes die ik hiervoor gehad heb.

bij Teufel moet je wachten op een goeie aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teufel blijft lonken, ook om de uitbreidingsmogelijkheden. Bluesound is prachtig maar prijzig en ook voor dynaudio. Aangezien ik vooral spotify luister vallen de hoogwaardige af.
Ik wil alleen niet van die grote zuilen dus formaat boekenplank zal het worden. Alleen nog wel een oplossing vinden voor het aansluiten van de stereo M van raumfeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 16:15
Jammer dat je geen vloerstaande speakers wil er komt net een mooi set op V&A

V&A aangeboden: Teufel Ultima 40 Surround "5.1-Set" Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zien er super uit maar ik denk dat ik dat er thuis niet doorheen krijg,ze zijn wat groot. ik denk dat ik voor de powernode 2 met 2 q-acoustic 3020 + sub ga.
Pagina: 1