Opstelling K950

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L2Bcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
Mijn vraag
Hoe maak ik optimaal gebruik van mn soundbar.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tv- Samsung QE65Q8D
Soundbar- Samsung HW K950
Raspberry Pi 3 / Kodi en Plex

TV tijdens BF voor €1300 gekocht en de soundbar deze week bij coolblue voor €639. Vond beide wel strakke aanbiedingen, maarr nu heb ik een kolos van een tv en een zwarte plank voor me suffert - hoe haal ik hier het optimale rendement uit :*)

Ik kijk TV via Kodi en kijk films en series via Plex. Eigenlijk is mn vraag moet ik mn mediaspeler/RB vervangen voor een Xbox one of nvidia shield oid of gaat dat niets uithalen?

TV is nu met HDMI verbonden met de RB. Soundbar via HDMI arc naar de TV.

Ga ik überhaupt een soort van dolby atmos ervaring (zover dat mogelijk is met een soundbar en rears, O-) ) ervaren?

Thanks alvast voor de hulp/tips! :Y

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo "rendement"? Je beschrijft 0 over welke codecs je naar dat ding wil sturen; ik zou het niet verbazend vinden als je nu luistert naar iets wat je niet eens "beter" kan horen.

Sowieso, maar mijn mening; een Pi 3 heeft een inferieure decoding-mogelijkheid (en daarom gebruik je waarschijnlijk Plex) alsmede een HDMI-standaard die niet eens geschikt is voor moderne codecs.

Stap 1: ga na wat voor bronmateriaal je hebt (codecs, bitrate, etc)
Stap 2: ga na wat er uiteindelijk door Kodi / Plex wordt afgespeeld (al dan niet transcoded)
Stap 3: trek je conclusie of de "nieuwste soundtracks" wel bij je Samsung aankomen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof