Producten uit Nederland naar Amerika

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 00:37
Mijn vraag
Ik heb een vriend van mij in Amerika wonen (Leren kennen via online gamen ;) ) en zou graag wat Nederlandse producten naar hem willen sturen wat hij niet kent.
Tot nu toe heb ik:

- stroopwafels
- hagelslag (mini mix)
- bokkepootjes
- muisjes (beschuit)
- Zaanse Mayonaise (Vind dit persoonlijk de lekkerste :P )
- Gummy/drop snoep
- boterkoek
- Speculaas

Wil een gevarieerde voedselpakket sturen maar weet niet wat ik nog meer zou kunnen sturen wat echt Nederlands (Nou ja snapt denk ik wel wat ik bedoel hiermee :) ) is en wat hij eigenlijk niet kent daar.
Mogen ook geen producten zijn die snel bederven of met vlees oid? Er was iig een hele lijst van producten wat niet mocht)
Heb al op Google gezocht op diverse termen maar kom daar eerlijk gezegd niet wijzer uit dan de producten die ik zelf hierboven al genoemd heb.
Heeft iemand anders nog eventueel ideeën wat ik nog zou kunnen sturen? :D

Bedankt alvast :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 23:51
Er zijn genoeg YouTube video’s waar je op kunt zoeken. Daar zal genoeg in staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Die had ik ook gevonden maar bedoelde meer specifieke producten zoals mijn lijstje hierboven :)
Deef_K schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:01:
Er zijn genoeg YouTube video’s waar je op kunt zoeken. Daar zal genoeg in staan denk ik.
Dat is ook nog een goed idee :D bedankt! Helemaal youtube vergeten, nu je dat als advies gaf bedacht ik me ineens dat ze van die Amerikaanse kinderen Nederlandse producten lieten proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:43

Onbekend

...

Vergeet ook drop niet. En zend meteen ook een echte kaasschaaf mee ;)

Let er wel op dat je bij het verzenden dat je niet voor verrassingen komt te staan m.b.t. de douane en import van voedsel. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*knip* Volledig off-topic.

[ Voor 130% gewijzigd door naitsoezn op 07-01-2019 09:08 . Reden: Zure reactie ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Onbekend schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:30:
Vergeet ook drop niet. En zend meteen ook een echte kaasschaaf mee ;)

Let er wel op dat je bij het verzenden dat je niet voor verrassingen komt te staan m.b.t. de douane en import van voedsel. :)
Bedankt voor de tip :) Klopt inderdaad met de douane en de import. Las ook vooral geen bederfelijke producten en producten met vlees/zuivel (en nog wat dingen)
Gaat goed komen in ieder geval :D
Daar gaat het mij ook niet om dat hij het niet kent, gaat me meer om gewoon een keer wat leuks voor iemand anders te doen :) En deze manier om hem producten te laten kennen :D

Het is maar een eenmalig iets wat ik doe :) Gewoon meer als geintje bedoeld ;)
Dat ter zijde ik heb nu denk ik genoeg informatie gekregen op het moment (Gaat ondertussen verder rondsnuffelen op youtube :D )

Bedankt in ieder geval iedereen voor de reacties :)

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 07-01-2019 09:09 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* Haagse Hopjes
* Boterbabbelaars
* Douwe Egberts koffie (in plaats van dat US slootwater wat ze daar naar binnen werken...)
* Rookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 14:46
Wij versturen 2 pakketten per jaar naar de vs met producten.

Je kan in principe alles versturen, muv verse producten. Kaas (mits gevacumeeerd), droge worst (mits gevacumeerd), kan ook. Drank zoals bier is mogelijk, maar wel lastig. Pak kans dat ze het confisqueren is aanwezig. Zorg ook dat je op je verzend formulier goed aangeeft dat het om snoep gaat etc.

Verstuur het via Postnl met verzekering als je over een x bedrag heen gaat, kosten bij ons zijn meestal 40 euro, USPS wil nog wel eens pakketten "verliezen".

[ Voor 9% gewijzigd door Paganstars op 07-01-2019 08:11 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

sypie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 06:52:
* Haagse Hopjes
* Boterbabbelaars
* Douwe Egberts koffie (in plaats van dat US slootwater wat ze daar naar binnen werken...)
* Rookworst
In de US hebben ze prima koffie, maar in de free refill restaurants krijg je inderdaad slootwater.

DE koffie is tegenwoordig van Duitse investeerders terwijl het daarvoor van een Amerikaans bedrijf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Barrycade schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:19:
[...]

In de US hebben ze prima koffie, maar in de free refill restaurants krijg je inderdaad slootwater.

DE koffie is tegenwoordig van Duitse investeerders terwijl het daarvoor van een Amerikaans bedrijf was.
AAAAAAAAAAAAAAAAARG prima koffie in de USA ..

pak een normale koffie, gooi 3 kwart weg , verdeel de resterende 1 kwart over 2 grote mokken en vul die aan met iets warmer dan lauw water = USA koffie. En dat noem je "prima" ?

lang verhaal kort geslagen:
Mijn pa en zijn USA vriendin proeven hier in NL senseo, verbaasd over het apparaat geef ik ze 2 (NL) bekers 1 met eerste spoeling en 2de zonder pad te verwisselen .. en 3de .. laat hun proeven .
Mijn pa gaat voor kop 1, de USA zit meer tussen 2 en 3 .. WTF ?

Goed in de VS heeft de rest van fam .. inmiddels de zelfde test gedaan ze bezitten daar ook senseo en bewaren consequent de pad's voor hun USA bezoek .. |:( |:(

Drop is wel een "acquired taste" voor de amerikanen, overgens kan je veel NL producten in de USA verkrijgen .net zoals wij poolse/turkse winkels hebben kennen ze deze ook in de VS, rook worst is een lastig product en Youtube heeft wel leuke redelijk eerlijke filmpjes over amerikanen die NL producten proeven.

Wafels doen het redelijk goed, de 1 of 2 soorten kaasschaaf is iets wat ze inderdaad niet kennen.
goudse kaas (jonge kaas)
- Stamp pot kennen ze niet echt.
- alle koekjes die we hebben zeg maar.

NL producten zijn vaak wat "hartiger" USA is meerzoet en 4x zoveel (1 gallon is ongeveer 4 liter)

[ Voor 23% gewijzigd door vso op 07-01-2019 08:51 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Stroopwafels (toasted waffles filled with caramel) zijn daar gewoon te koop bij o.a. Costco, in een verpakking van 40 stuks en compleet met afbeelding van een molen en pittoreske a'damse trapgeveltjes (alleen Carry Tefsen ontbreekt nog ;)).

Drop hebben ze ook wel, heet liquorice. Ik weet uit ervaring dat ze NL-varianten als honingdrop niet weten te waarderen :P

Als je iets typisch NL zoekt, denk dan ook aan Haarlemmer Halletjes (koekjes), vinden ze ook vaak leuk omdat er dan een link is met iets daar, nl. de wijk Harlem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vso schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:39:
[...]

AAAAAAAAAAAAAAAAARG prima koffie in de USA ..

pak een normale koffie, gooi 3 kwart weg , verdeel de resterende 1 kwart over 2 grote mokken en vul die aan met iets warmer dan lauw water = USA koffie. En dat noem je "prima" ?
De Italianen en Fransen hebben daar een term voor bedacht :)

Wikipedia: Caffè americano

Inderdaad, doodzonde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Iva_Bigone schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:46:
Stroopwafels (toasted waffles filled with caramel) zijn daar gewoon te koop bij o.a. Costco, in een verpakking van 40 stuks en compleet met afbeelding van een molen en pittoreske a'damse trapgeveltjes (alleen Carry Tefsen ontbreekt nog ;)).

Drop hebben ze ook wel, heet liquorice. Ik weet uit ervaring dat ze NL-varianten als honingdrop niet weten te waarderen :P

Als je iets typisch NL zoekt, denk dan ook aan Haarlemmer Halletjes (koekjes), vinden ze ook vaak leuk omdat er dan een link is met iets daar, nl. de wijk Harlem.
Kleine correctie "dutch" liquorice is heel wat anders dan liqourice en ze zijn niet hetzelfde .. de manier waarop wij drop produceren is echt erg uniek .. de overige is het meer "gummy" substantie die zwart is gekleurd.

netzoals goudse kaas/ jonge kaas .. of heineken bier is ook niet echt NL .. ;) hier is het vaak net wat sterker van smaak.. USA = platter van smaak

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 07-01-2019 08:59 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

kokkie20 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:59:
Mijn vraag
Ik heb een vriend van mij in Amerika wonen (Leren kennen via online gamen ;) ) en zou graag wat Nederlandse producten naar hem willen sturen wat hij niet kent.
Tot nu toe heb ik:

- stroopwafels
- hagelslag (mini mix)
- bokkepootjes
- muisjes (beschuit)
- Zaanse Mayonaise (Vind dit persoonlijk de lekkerste :P )
- Gummy/drop snoep
- boterkoek
- Speculaas

Wil een gevarieerde voedselpakket sturen maar weet niet wat ik nog meer zou kunnen sturen wat echt Nederlands (Nou ja snapt denk ik wel wat ik bedoel hiermee :) ) is en wat hij eigenlijk niet kent daar.
Mogen ook geen producten zijn die snel bederven of met vlees oid? Er was iig een hele lijst van producten wat niet mocht)
Heb al op Google gezocht op diverse termen maar kom daar eerlijk gezegd niet wijzer uit dan de producten die ik zelf hierboven al genoemd heb.
Heeft iemand anders nog eventueel ideeën wat ik nog zou kunnen sturen? :D

Bedankt alvast :)
toon volledige bericht
Oud hollandse snoepjes doen het ook goed daar (boterbabbelaars etc).
Die kan je kopen bij Intratuin (gek genoeg)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
@wimmel_1 Hij zegt ook nergens dat de Amerikaan er om vraagt. Hij wil het zelf op sturen.

@kokkie20 Er is een YT kanaal van een Engelsman die Dutch food probeert. Erg grappig. Denk dat onze smaak wat zwaarder is itt wat andere landen kennen. Wel grappig om de reacties te zien.

Enige wat ik echt mis uit de US is Creamy Soda. Ze verkopen hier wel import blikjes bij de AH a 1 euro p/s. Maar het liefst zou ik een fles willen hebben. :D

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 07-01-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
- ontbijtkoek
- pindasaus
- Jenever
- erwtensoep

[ Voor 15% gewijzigd door Quadradial op 07-01-2019 09:37 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
op het alles amerika forum zijn meerdere discussie over nederlanders die naar de VS ge emigreerd zijn.
in de topics word met name gesproken over nederlandse voedings producten en waar die te krijgen in de VS, of wat er op lijkt, en wat ze missen!

wellicht is dit een leuk site om in de gaten te houden, en te checken wat nog meer te sturen! of waar het te kopen.

voorbeeld https://forum.allesamerik...05&hilit=voeding&start=20

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BJBoes schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:39:
op het alles amerika forum zijn meerdere discussie over nederlanders die naar de VS ge emigreerd zijn.
in de topics word met name gesproken over nederlandse voedings producten en waar die te krijgen in de VS, of wat er op lijkt, en wat ze missen!

wellicht is dit een leuk site om in de gaten te houden, en te checken wat nog meer te sturen! of waar het te kopen.

voorbeeld https://forum.allesamerik...05&hilit=voeding&start=20
Grappig zijn ook die mensen die denken dat alles nog is zoals in de jaren 70/80
Mijn familie zit in Z-Afrika en Canada
Met bezoekjes willen ze dan 'nostalgie' en producten uit hun jeugd

Good luck, zelfs bloemkool smaakt niet meer als vroeger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:58:

Good luck, zelfs bloemkool smaakt niet meer als vroeger :+
Haha, wat ik begreep van oudere familieleden is dat de spruitjes van tegenwoordig ook een stuk minder bitter zijn dan < jaren '70.
Waarschijnlijk zo gekweekt om het breder geaccepteerd te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Iva_Bigone schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:02:
[...]

Haha, wat ik begreep van oudere familieleden is dat de spruitjes van tegenwoordig ook een stuk minder bitter zijn dan < jaren '70.
Waarschijnlijk zo gekweekt om het breder geaccepteerd te krijgen ;)
Klopt, zelfde met witlof, dat is nu minder bitter dan vroeger. Dit is gedaan om het "aantrekkelijker" te maken. Om die redenen had ik vroeger zo'n hekel aan zowel spruiten als witlof. Tegenwoordig kan je witlof praktisch als (rauwe) snack gebruiken.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Quadradial schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:33:
- ontbijtkoek
- pindasaus
- Jenever
- erwtensoep
Jenever zou ik niet doen, tenzij het flesje een proefertje is. Snert is een grote nono, Pindasaus idem, ontbijtkoek kennen ze als gingerbread. Wordt overigens door mijn vrienden en familie niet gewaardeerd. Te bitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Als je weet waar je gaat drinken is er prima koffie in de US, maar dus niet in de unlimited refill restaurants.

Ben in Portland / Oregon en Washington State geweest, daar weten ze echt wel koffie goede koffie te maken. Ook in de supermarkten kan je prima koffie bonen kopen. En ik ben een kritische gebruiker.

Maar echt typisch: chocolade letters en kruidnoten.
Kan je meteen even Zwarte Piet uitleggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Wat ik uit USA wel mis zijn:
- kaneeldeeg rollen met cheesecake toppig oid
- bbq vlees (rubs) maar vooral het LOW en slow .. dat kennen we hier niet inclusief het vlees .. :(
- apple (crumble) pie .. met ijs en slagroom .. ;)
- TANG (kan je in zakjes in Frankrijk suppermarkt kopen)
- jello

Overgens .. wat je op kan sturen is:
- oliebollen(mix) immers alleen water toevoegen (oftewel hun heineneken import :) wel ff de ml naar cups omrekenen) mijn oma maakt dit in de states .. loopt als warme broodjes (is immers frituur LOL)
ps in NL vervangt men het water(50/50 door bier volgens orgineel recept .. dus deels serieus
- kwarktaart mix (cheesecake = geen kwarktaart)
- pannekoekenmix (die flesjes waar je melk aan toevoegd)

de oliebol --> oliekurk in engels is de vader van de donut ergens heeft iemand er een gat in geprikt en het recept aangepast.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
vso schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:50:
Wat ik uit USA wel mis zijn:
- kaneeldeeg rollen met cheesecake toppig oid
- bbq vlees (rubs) maar vooral het LOW en slow .. dat kennen we hier niet inclusief het vlees .. :(
- apple (crumble) pie .. met ijs en slagroom .. ;)
- TANG (kan je in zakjes in Frankrijk suppermarkt kopen)
- jello

Overgens .. wat je op kan sturen is:
- oliebollen(mix) immers alleen water toevoegen (oftewel hun heineneken import :) wel ff de ml naar cups omrekenen) mijn oma maakt dit in de states .. loopt als warme broodjes (is immers frituur LOL)
ps in NL vervangt men het water(50/50 door bier volgens orgineel recept .. dus deels serieus
- kwarktaart mix (cheesecake = geen kwarktaart)
- pannekoekenmix (die flesjes waar je melk aan toevoegd)

de oliebol --> oliekurk in engels is de vader van de donut ergens heeft iemand er een gat in geprikt en het recept aangepast.
toon volledige bericht
Kijk eens in het BBQ draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Paganstars schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:50:
[...]
Kijk eens in het BBQ draadje ;)
Kijk ik af en toe wel in, ben nog bezig met mijn eigen (rook)oven & bbq ding .. :)

Overgens wat ik meer bedoel is het vlees + de kunst van de bbq zelf is hier niet zo verfijnd als aan de andere kant van het meertje ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

vso schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:58:
[...]

de manier waarop wij drop produceren is echt erg uniek ..
Ik denk dat wat andere Europeanen en dan met name Finnen het daar niet helemaal mee eens zijn. ;)

Ik heb wel eens een vergelijkbare doos typisch Nederlandse met spullen naar een Finse vriendin verstuurd en zij vond onze drop maar een beetje lafjes en tam. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Kom maar een keer naar een KCBS wedstrijd ;) Wij europeanen doen op het wereld toneel niet onder voor onze Amerikaanse en Canadeze vrienden.

Maar back on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Doe dat die mensen niet aan.
Stuur ze wat heerlijke Belgische delicatessen op ipv die vieze Hollandse rommel.
>:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 13:47
tijdje terug zat ik met dezelfde vraag maar dan voor de Filipijnen.

Wat ik had meegenomen waren stroopwafels, drop, pepernoten en kaas.
Van kaas had ik de minste reacties verwacht, het is tenslotte wel een wereldwijd product.

Ik was echter heel verbaasd dat de groep die ik alles heb laten proeven hier heel er positief over was. Ze gaven daarbij aan dat ze nog nooit zulke lekkere kaas hadden gehad (de rest van wat ik mee had genomen beviel ook erg goed, op (dubbelzoute) drop na)

Mijn advies, stuur een stukje echte goudse kaas mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:19
Onze Amerikaanse vrienden kunnen Roze Koeken altijd zeer graag waarderen. Drop (black liquorice) Kan je inderdaad beter zelf houden, dat vinden ze over 't algemeen te smerig voor worden. Pindasaus zou ik wel opsturen, dat vinden ze over 't algemeen wel heerlijk.

Helaas kan je geen frikandelbroodjes of kroketten opsturen, die vinden ze altijd lekker als ze hier op bezoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NMe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Ik denk dat wat andere Europeanen en dan met name Finnen het daar niet helemaal mee eens zijn. ;)

Ik heb wel eens een vergelijkbare doos typisch Nederlandse met spullen naar een Finse vriendin verstuurd en zij vond onze drop maar een beetje lafjes en tam. ;)
wel on topic blijven ;)

ps wat wij voor de finnen zijn, zijn amerikaantjes voor ons

Overgens niet vreemd, als je begraven zeehonden tong en 6 weken gefermenteerde gepekelde haring uit een bijna ontploffend blik eet :S tja .. dan is je maag wat sterker ontwikkeld ...
rickie19 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:07:
tijdje terug zat ik met dezelfde vraag maar dan voor de Filipijnen.
Klopt nu je het zo zegt, frikandel is erg in trek .. bij de filipijntjes en amerikaantjes
UnMercable schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:09:
Onze Amerikaanse vrienden kunnen Roze Koeken altijd zeer graag waarderen. Drop (black liquorice) Kan je inderdaad beter zelf houden, dat vinden ze over 't algemeen te smerig voor worden. Pindasaus zou ik wel opsturen, dat vinden ze over 't algemeen wel heerlijk.

Helaas kan je geen frikandelbroodjes of kroketten opsturen, die vinden ze altijd lekker als ze hier op bezoek zijn.
Frikandel is uniek nederlands, kroketten zijn niet erg uniek (niet dat ze makkelijk te krijgen zijn) maar omdat het gepaneerde ragout is

Over vlees gesproken, gehaktbal (zoals wij hem maken) en de jus die wij maken is ook vrij "uniek" net zoals stamppot .. (boerenkool = kayle) maar tja ...

http://www.thedutchstore.com/ kijk maar wat ze daar verkopen (wellicht dat daar bestellen op hun adres via de site goedkoper is dan transport ernaartoe ..) krijg helaas geen geld voor de link ;)

[ Voor 48% gewijzigd door vso op 07-01-2019 13:23 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 13:47
vso schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:11:

Klopt nu je het zo zegt, frikandel is erg in trek .. bij de filipijntjes en amerikaantjes
Absoluut, Nadeel daarvan is alleen dat het wat lastiger is te vervoeren naar de andere kant van de wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 22:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Paganstars schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Jenever zou ik niet doen, tenzij het flesje een proefertje is. Snert is een grote nono, Pindasaus idem, ontbijtkoek kennen ze als gingerbread. Wordt overigens door mijn vrienden en familie niet gewaardeerd. Te bitter
Gingerbread is wel anders hoor. Hier heet het... Gemberkoek. Je kunt het zien als een variant op ontbijtkoek.
De echte Pijnenburg ontbijtkoek is zoeter. En die kun je rustig opsturen. Familie van een vriendin in Ecuador zijn er gek op. Wij brachten er 2 mee (de XL variant) en die waren dezelfde dag nog op :D

Wat nog meer kan:
- Oudewijvenkoek. De wat lokalere variant uit het Noorden.
- Oranjekoek. De echte Friese oranjekoek is niet te versmaden!
- Jodenkoek. Duh!
- Roggebrood. Kennen ze dat in de VS?
- Allerlei soorten hagelslag
- Drop. Al acht ik de kans klein dat ze dit waarderen, zeker de extreem zoute varianten.
- Honingdrop is misschien beter
- Tubes Zaanse mayonaise
- Appelstroop. Is iets anders dan de Maple syrup die ze daar hebben
- Unox rookworst
- King pepermunt
- Schipperbitter en jenever proefflesjes.
- Salmiakkogels
- Speculaas uit zo'n leuk blik
- Bastogne koffiekoek
- Blik erwtensoep

Ook leuk om te doen: Een poffertjespan en een paar pakken poffertjesmix en poedersuiker meesturen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Wow wat een hoop reacties!
Hier kan ik zeker wat mee :) Heb al een mooi lijstje samen gesteld dus binnenkort maar eens gaan shoppen :D
Bedankt voor de input iedereen! Wordt zeer gewaardeerd vanuit mijn kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 21:31

liberque

Vrijzinnig!

Serieus???!!!

Waar staat de pot Calve Pindakaas? (of Gouda's Glorie Pindakaas)
Zeeuwse Bolussen?
Zwart/Wit poeder (die met dat beertje)?
Snoepwafeltjes (vind ze zelf niet te vreten, maar goed.. typisch NL)?
Oliebollen?
Zilveruitjes?
Rolmopsen?

.. bah nu heb ik honger :)

succes

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:43
Gezien de verzendkosten en de risico's houden wij het tegenwoordig beperkt:
Stroopwafels
Borrelnootjes

Van beiden krijgt de familie nooit genoeg en vliegt het weg ook al is het een koffer vol. Veel is in de USA verkrijgbaar (niet altijd hoge kwaliteit maar t is er) Edammer, Goudse kaas. Soms ook hoge kwaliteit import kazen, als je maar weet waar je het zoeken moet. (Drop) Mentos op bijna elke hoek van de straat.

Een paar echte klompen? Ook populair mits niet de touristenversie. Even de voet uit laten tekenen voor de maat.

Als je zaken in potten (of tubes) gaat versturen bedenk dat de kans groot is dat de pot breekt. Zelfs bij plastic: Extra verpakken in plastic zakken kan een hoop ellende voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Onze kerstboom kransjes/staven en sinterklaas snoepgoed en ontbijtkoek zijn ook vrij uniek.

[ Voor 8% gewijzigd door analog_ op 07-01-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-05 21:09

PDZ

📍Damwâld

Fryske Dúmkes
Sûkerbôle (suikerbrood)

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 16:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

amerikaanse vrienden vragen vooral om Kaas en stroopwafels (en flugel om een of andere reden :? )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 01:51
Vergeet geen flessenlikker mee te sturen voor de laatste restjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:11
en vergeet niet de Arnhemse Meisjes het koekje dan he niet niet de levende exemplaren al zou die het laatste meer kunnen waarderen :*)
Pagina: 1