Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesroff
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-09 11:34
Hallo,

Tijdens het gebruik van mijn pc viel deze opeens uit ik zag ook een soort flits. Waarschijnlijk gaat het om kortsluiting.

Toen ik de pc opnieuw wilde opstarten deed deze niks.

Ik dacht (en hoopte) dat het aan de psu lag. Via de paperclip test van Corsair lijkt deze helaas nog gewoon te werken. De fan draait. Wanneer ik hem weer aansluit op het moederbord doet hij niet veel meer dan het maken van een soort gezoem.

Ook in en uit nemen van de CMOS batterij en hot wiren met schroevendraaier werkt niet. Heeft iemand nog andere suggesties of is mijn moederbord waarschijnlijk overleden? ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:54
Papercliptest bewijst alleen maar dat de voeding aan gaat, niet of deze goed werkt. Welk type Corsair is het?
Kan zijn dat de voeding het moederbord heeft gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesroff
Uszka schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:28:
Papercliptest bewijst alleen maar dat de voeding aan gaat, niet of deze goed werkt. Welk type Corsair is het?
Kan zijn dat de voeding het moederbord heeft gesloopt.
Corsair cx450m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Branden er nog wel ledjes op je moederbord?
Niet toevallig een andere voeding aanwezig die je even kan aansluiten?

[ Voor 45% gewijzigd door Operations op 06-01-2019 20:35 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Hey grappig ik heb een CX600M met vergelijkbare klachten. Fan draait als je 'm aanzet, maar PC start niet en casefans gaan niet aan. Daarvoor werkt-ie nog wel maar viel de PC regelmatig random uit onder load, wat steeds erger werd. (eerst heel af en toe, daarna meerdere keren per dag, daarna ook zonder videokaart, en daarna niets meer).

Ja ik weet het, nuttige bijdrage hier.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesroff
Operations schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:34:
Branden er nog wel ledjes op je moederbord?
Niet toevallig een andere voeding aanwezig die je even kan aansluiten?
Nee er gebeurd echt helemaal niks afgezien van een laag gezoem van de PSU. Heb helaas geen andere die ik zou kunnen aansluiten.

Ik vraag me nu af hoe groot de kans is dat het echt aan het moederbord ligt aangezien iemand aangaf dat paperclip test ook niet alles zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb ik ook gehad, bleek toch de voeding te zijn, bij mij knalde zelfs de zekering van de groep er uit. Paperclip test, voeding gewoon werken. Toen eens wat gemeten met een weerstand op verschillende aansluitingen bleek de 5v er compleet uit te liggen. Overigens was er verder niks beschadigd.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:54
Je zou een zo minimaal mogelijk systeem buiten de behuizing kunnen testen. Als het dan met de schroevendraaier nog niet te starten is denk ik ook dat het moederbord naar de vaantjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesroff
Wim-Bart schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:38:
Heb ik ook gehad, bleek toch de voeding te zijn, bij mij knalde zelfs de zekering van de groep er uit. Paperclip test, voeding gewoon werken. Toen eens wat gemeten met een weerstand op verschillende aansluitingen bleek de 5v er compleet uit te liggen. Overigens was er verder niks beschadigd.
Dit geeft nog een beetje hoop haha. Ga dan eerst een nieuwe PSU bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Yesroff schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:44:
[...]

Dit geeft nog een beetje hoop haha. Ga dan eerst een nieuwe PSU bestellen denk ik.
Zo had ik het ook aangepakt - andere voeding proberen, en PC functioneerde prima. Als je geen voedingen in een stoffige kast heb liggen, kan je altijd nog een voeding bestellen, proberen (in 14 dagen), en als het dan -niet- werkt, weet je dat je "oude" voeding (mogelijk) niet het probleem was.

Maar waarschijnlijk is het wel het probleem en moet je je nieuwe voeding houden.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 17:31
ook al zou het wel je moederbord zijn kan het nooit kwaad om je voeding te vervangen na kortsluiting het blijft toch een kritisch component.

Steam: Evert

Pagina: 1