Toon posts:

Twee Monitors op 1 PC ?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zou graag een 2e monitor op mijn pc aan willen sluiten om het ICQ en mail verkeer in de gaten te houden terwijl het gamen, kan dat en wat heb ik daar voor nodig ?

ik heb:

Abit BE6 moederbord
1x 17 inc en 1x 15 inch monitors
1x TNT2 videokaart (Viper770) en 1x S3 4mb videokaartje
En ik draai Windows MilenniumEdition maar ik kan er ook weer windows 98 op zetten :)

HOE DOE IK DIT ???

Alvast heel erg bedankt !!!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je stopt het S3-videokaartje erbij, je sluit de monitors aan zoals je ze wilt hebben en je start je PC op.
Een monitor blijft zwart voorlopig, totdat Windows hem detecteert. Instructies verschijnen vanzelf :).
Kan niet makkelijker eigenlijk.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:37

Mex

1 GROOT nadeel, je krijgt je ICQ niet op je 2e monitor :( :( :(

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-08 12:55

vanDaal

-ismeereentje

In principe kun je volgens mij elk PCI kaartje gebruiken. Dus eventueel ook een iets dikkere VoodooII of III

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Voodoo II is add-on kaart die niet zomaar zelfstandig 2D kan maken dus da's onzin.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de tweede monitor aangesloten en na het rebooten krijg ik op de 2e monitor een melding dat alles goed werkt en instructies maar op de 1e monitor een blauw scherm met Windos Protection Error :(

en als ik de 2e videokaart eruit haal is er niks aan de hand :)

Kan iemand mij helpen ???

Aub :)

Verwijderd

Topicstarter
Doet het al :-)

• AcidBurn
  • Laatst online: 21:28
Tony: voodoo2 als 2e kaart gebruiken werkt prima hoor, iig wel onder w2k :)
je hebt een wat oudere beta driver nodig, die een bugje bevat, die het mogelijk maakt om de kaart voor dual monitoring te gebruiken.. ik kan het weten, want ik draai dus met een asus v3800 ultra en een voodoo2, dual monitoring :)

Verwijderd

Ik vroeg me iets af. Aangezien ik nogal veel gebruik maak van getpaid2surf programma's zat ik eens te denken.

Kan ik er een 2e monitor (40 jaar oude 14") aanhangen en daar al mijn bannertjes draaien zodat mijn mooie nieuwe beeldscherm gewoon helemaal vrij is.

Ik heb een matrox g200 en heb ooit gelezen dat dat iig al niet werkt of vergis ik me?

En willen die bannertjes wel op een andere dan de primaire monitor draaien?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Werkt dual monitor met voodoo2 alleen onder win2000 ???

Voor iedereen die nog met 1 schermpje werkt, je weet niet wat je mist !

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

De koppijn van die oude 14" die mis ik :P

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Heb het hier ook perfect draaien onder win98 (Viper 2 + S3 Virge).

op win2k weigert ie echter te werken. Al zoekende in de knowledgebase lees ik wel wat over problemen met de S3 chips in win2k dual monitor setups.

Iemand dit al werkend gekregen??

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Snap het nie... moet je dan geen 2 muizen hebben om op de ene computer te gamen en op de andere te ICQ'en? Ligt het aan mij of kan het ook anders?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
diddel, als dit zou werken dan heb je hier geen monitor voor nodig, de computer 'merkt' toch niet dat er geen moni is.

phreak, ik denk inderdaad ook dat dit moeilijk wordt. maar windows blijft de andere taken uitvoeren, dus het zou moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Je KAN gewoon 1 muis gebruiken :) als je aan de ene kant van het ene scherm "eraf" rijd kom je op de andere terecht :)

Zouden er 2 muizen op 1 pc kunnen ?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Zouden er 2 muizen op 1 pc kunnen ?

Yep, dat kan. Ik had op mijn oude PC (Pentium60) twee muizen aangesloten, 1x PS/2 en 1x serieel. Dit had ik gedaan, zodat ik tegen een vriend van mij settlers2 kon spelen (of was het versie 1, weet ik veel). Dan had je beide een helft van het scherm en een eigen muis en konden we tegenelkaar spelen.

In Windows en andere toepassingen die voor 1 muis zijn gemaakt (bijna alle?) kan je gewoon 1 muis gebruiken.

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
bazza, als je 3dgames speelt hoe stel je je dan voor dat de muis van het scherm af glijdt?

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan dus niet :( Bij UT bv. moet je eerst ff em op Pauze zetten :(

• Jedi Master Ronald Vonk55
  • Niet online

Jedi Master Ronald Vonk55

3DMark 2000: 8454

Hmm... ik koop morgen een Athlon 950 met een GF2 64MB, wat voor PCI kaartje zal ik er dan naast gooien? Dat ook nog werkt in W2000 (en 98/Me).
Oja, en als het een wat trager kaartje is, gaat dan niet je hele systeem wat langzamer (ook niet soowiesoo)?

Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).

Verwijderd

Topicstarter
Een S3 4mb is toch wel het minimum maar ik denk dat een TNT 1 een veel betere keuze is...

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:29

Mar

TCF

Koop een Matrox Dualhead videokaart. Werkt perfect bij een kennis van mij.

DPC Team ColdFusion

• Jedi Master Ronald Vonk55
  • Niet online

Jedi Master Ronald Vonk55

3DMark 2000: 8454

Een TNT1 naast een GF2 werkt in alle OSsen?

En hoe zit het nou, vertraagd de rest van je PC er niet door?

Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).

Verwijderd

Vertraging ? lijkt me niet tenzij je de tweede kaart Quake3 laat draaien terwijl je op monitor1 zit te surfen. Een PCI device die (bijna) niets doet hoort heel weinig invloed te hebben op de rest van het systeem.
Pagina: 1