Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ReneO44
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-02 23:32
Naar aanleiding van een nieuwsbericht op Tweakers over het doorgeven van data naar Facebook had ik in mijn router graph.facebook.com op de blacklist gezet.
Gisteravond wilde ik een film kijken via Netflix, maar kon geen enkele film streamen. Vreemde was dat dit via mijn iphone of surface geen enkel probleem was. Films opzoeken en selecteren was wel mogelijk, maar kijken dus niet.

Vandaag verder gaan zoeken en nu blijkt dat het blokkeren van graph.facebook.com tot gevolg heeft dat streamen niet gaat.

Het lijkt erop dat er door de Apple TV aan facebook wordt doorgegeven naar welke films gekeken wordt. Lukt dit niet dan is streamen niet mogelijk. Of zou er nog een andere reden kunnen zijn?

Ik maak geen gebruik van Facebook en log dus ook niet met een Facebook account in.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-03 15:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Dus als je de regel die graph.facebook.com blokkeert weer verwijdert doet Netflix het wel weer?

Zo ja, dan is er kennelijk een koppeling tussen beide. Zo niet, dan is het een ander probleem. Overigens kan ik me ook zo voorstellen dat een Apple TV 1 ondertussen te oud is geworden voor dergelijke zaken. Die stamt immers uit 2007 en draait op een uitgeklede OS X Tiger.

I reject your reality and substitute my own

• ReneO44
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-02 23:32
Klopt, als ik de blokkering ophef werkt het weer.

Verder werkt netflix prima op deze Apple TV. Vraag me af of nieuwere versies hier ook last van hebben. Zou me op zich niet verbazen.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True