Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rode lak van mijn Toyoa Aygo uit 2008 laat los?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:58
Mijn vraag
De lak van mijn auto laat los

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
heb opgezocht of meer mensen hier last van hebben, schijnt bekend probleem te zijn.

Ik heb een Toyota Aygo uit 2008 en sinds vandaag nadat ik bij de wasstraat ben geweest merkte ik dat op mijn motorkap de rode lak een beetje doorzichter/witter is geworden in het midden van de motorkap.
Nou blijkt dit een bekend probleem te zijn doordat er hele goedkope lak is gebruikt en dat volledig overspuiten de enige oplossing is.

Mijn vraag: Heeft het zin om met een lakstift deze plekken wat mooier te maken of gaat ook dat los laten vanwege het bekende probleem? delen over laten spuiten kost al snel een eurotje of 500 en vind ik best wat.

edit: ik zal morgen een duidelijke foto uploaden voor meer duidelijkheid.

mugen4u1987 wijzigde deze reactie 06-01-2019 19:39 (5%)

Beste antwoord (via mugen4u1987 op 06-01-2019 19:43)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-03 22:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mugen4u1987 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:26:
je kan via google zien wat ik bedoel met auto lakschade, heb voor nu geen voorbeeld.
Wow, zelfs niet een foto van je eigen lakschade??

En nee, een lakstift gaat dit niet oplossen; het euvel wordt toch wel breder / groter na verloop van tijd.

Wat je eventueel kan doen; navragen of de auto gewrapt kan worden. Dan wordt de schade nu niet erger maar hou er rekening mee dat als de wrap eraf moet, dat je mogelijk meer lak lostrekt.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

je kan via google zien wat ik bedoel met auto lakschade, heb voor nu geen voorbeeld.

En nee, een lakstift gaat dit niet oplossen; het euvel wordt toch wel breder / groter na verloop van tijd.

Wat je eventueel kan doen; navragen of de auto gewrapt kan worden. Dan wordt de schade nu niet erger maar hou er rekening mee dat als de wrap eraf moet, dat je mogelijk meer lak lostrekt.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Met een lakstift krijg je geen mooi resultaat. De beste optie is overspuiten als je het weer strak wilt hebben.

Je kan het ook wrappen maar tenzij je de gehele auto wilt wrappen is dat niet asn te raden, het gaat er erg verpauperd uit zien als enkel je motorkap gewrapped is.

Persoonlijk zou ik met een 10 jaar oude Aygo geen cent investeren in het uiterlijk. Roest het niet? Mooi laten gaan.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:51

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Of voor een paar tientjes een nette van de sloop zien te scoren.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:52
Gast.....

gop1 wijzigde deze reactie 06-01-2019 19:36 (3%)

• mugen4u1987
MAX3400 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:29:
[...]

Ja excuus dat ik niet een eigen foto heb geplaatst maar mensen snappen wat ik bedoel met lak laat los op Tweakers, de gemiddelde Tweaker hier is vrij slim in mijn ogen maar als ik echt een foto ervan moet plaatsen kan ik dat gewoon doen hoor :-)

ja daar heb je wel een goed punt met dat het wel steeds erger gaat worden.
Tsurany schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:32:
Met een lakstift krijg je geen mooi resultaat. De beste optie is overspuiten als je het weer strak wilt hebben.

Je kan het ook wrappen maar tenzij je de gehele auto wilt wrappen is dat niet asn te raden, het gaat er erg verpauperd uit zien als enkel je motorkap gewrapped is.

Persoonlijk zou ik met een 10 jaar oude Aygo geen cent investeren in het uiterlijk. Roest het niet? Mooi laten gaan.
nee gaat mij meer om of het met de lakstift wel mooier word dan dat ik het zo laat, en wat @MAX3400 al zei zal de rest van het lak na verloop van tijd ook los laten en dan ziet dat er ook niet uit.

de auto mag dan wel 10 jaar oud zijn, ik heb hem pas 5 maanden dus vind het eerlijk gezegd best zonde...
zal morgen een duidelijke foto uploaden.

mugen4u1987 wijzigde deze reactie 06-01-2019 19:39 (5%)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Het is wellicht zonde maar met een lakstift krijg je nooit een gelijk resultaat, dat ga je ook zien.

• MAX3400

MAX3400

mugen4u1987 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:37:
[...]

zal morgen een duidelijke foto uploaden.
Laat ook maar; de hint was meer dat een topicstart alle relevante info bevat en niet "kijk maar op Google".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mugen4u1987
MAX3400 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:42:
[...]

Laat ook maar; de hint was meer dat een topicstart alle relevante info bevat en niet "kijk maar op Google".
Ja de hint heb ik achteraf begrepen daarom wilde ik wel een foto uploaden, hoewel mijn vraag nu eigenlijk wel dmv een duidelijk antwoord is beantwoord.

Dank voor je antwoord!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Om dan maar op je eigenlijke probleem terug te gaan komen: Met de milieueisen welke er al jaren aanwezig zijn is de kwaliteit van de autolakken er hard op achteruit gegaan. Een degelijke laklaag spuit je op een olie/terpentine (aerosol) gedragen basis maar dat mag al sinds jaren niet meer dus wordt er op basis van water gedragen lakken gespoten. Rood is daarbij altijd al één van de meest moeilijke kleuren geweest om egaal te kunnen spuiten, ongeacht de basis (zet een rode auto onder een "natrium lamp" en je ziet precies waar er schade herstelt heeft plaatsgevonden zónder de hele auto opnieuw te spuiten).

Kort antwoord: Lak stiften gebruik je alleen om putjes te kunnen herstellen zodat die geen verdere schade gaan veroorzaken aan het onderliggende metaal. Als je je rode auto weer egaal rood wilt gaan krijgen...... Volledig overspuiten!!

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-03 17:24
Mijn vraag
De lak van mijn auto laat los

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
heb opgezocht of meer mensen hier last van hebben, schijnt bekend probleem te zijn.

Ik heb een Toyota Aygo uit 2008 en sinds vandaag nadat ik bij de wasstraat ben geweest merkte ik dat op mijn motorkap de rode lak een beetje doorzichter/witter is geworden in het midden van de motorkap.
Nou blijkt dit een bekend probleem te zijn doordat er hele goedkope lak is gebruikt en dat volledig overspuiten de enige oplossing is.

Mijn vraag: Heeft het zin om met een lakstift deze plekken wat mooier te maken of gaat ook dat los laten vanwege het bekende probleem? delen over laten spuiten kost al snel een eurotje of 500 en vind ik best wat.

edit: ik zal morgen een duidelijke foto uploaden voor meer duidelijkheid.
Herkenbaar. Hebben hier ook een aygo. Kleur rood. Voor en achterbumper is er al min of meer een doorzichtige laag af. Alsof er nog iets van plastic opgeplakt zit... motorkap verkleurt op enkele plekken ook al.

Ivm komst van een leasewagen en nog een andere privéauto gaat de aygo er bij ons uit. Vermoedelijk nog prima voor onderdelen motorisch in prima staat echter ergens een lek waardoor bekleding geheel vochtig is geworden...

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• mugen4u1987
koentjuh1987 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:57:
[...]
in prima staat echter ergens een lek waardoor bekleding geheel vochtig is geworden...
Ja vooral bij de rode aygo is het een bekend probleem, overspuiten kost teveel geld dus dat word hem niet maar baal wel want wilde hem gewoon zo lang moeiilijk mooi houden zeg maar.

Jouw probleem met de lekkage komt zeer wss door de rubbers die niet goed zijn, is ook een bekend probleem met de Aygo. Het kan bij de deuren zijn maar ook bij het remlicht aan de achterkant van je auto. Rubbers vervangen lost het probleem meestal op.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-03 17:24
mugen4u1987 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:07:
[...]

Ja vooral bij de rode aygo is het een bekend probleem, overspuiten kost teveel geld dus dat word hem niet maar baal wel want wilde hem gewoon zo lang moeiilijk mooi houden zeg maar.

Jouw probleem met de lekkage komt zeer wss door de rubbers die niet goed zijn, is ook een bekend probleem met de Aygo. Het kan bij de deuren zijn maar ook bij het remlicht aan de achterkant van je auto. Rubbers vervangen lost het probleem meestal op.
Vorig jaar hebben we de rubbers van het achterlicht en het achterlicht al laten vervangen... helaas niet het gewenste resultaat...

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
check vooral bij achterlichten ook goed of het inderdaad wel de rubbers zijn... soms wil het ook wel een ander plekje vinden...

alleen makkelijk vinden is het niet...

bekleding los / aan de kant... alles drogen.. en dan de tuinslang er op... en dan maar hopen... gevonden? rubberkit is je vriend!

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True