Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb sinds een aantal weken het probleem dat mijn gpu driver lijkt te crashen ingame.
Heb 2 games waar het beide bij gebeurt, DayzSA en Arma3. Ik kan beide games starten, en in de server komen, maar binnen een paar minuten bevriest het beeld. Kan dan wel alt-tabben en de game sluiten. Windows blijft gewoon werken, ook eventuele videos die ik aan het kijken ben. (YT/VLC).

Na een paar keer opnieuw opstarten van mijn PC kan ik wel gewoon doorgaan, en dan kan ik als het moet ook gewoon de hele dag doorgaan.

Ook geeft de AMD software iedere keer als ik mijn pc opstart dat er een update klaar staat, maakt niet uit of ik "recommended" of "new optional" heb geinstalleerd. Ook regelmatig dat hij na een uur ineens een melding geeft dat er een driver update klaar staat.

Specs:
MSI Z77A
i5-3570K
12GB random geheugen.
RoG R9 280x Matrix Platinum.

Temps blijven allemaal prima, koeling is meer dan goed in de kast. Heb al verscheidene keren de gpu drivers geinstalleerd, met DDU eerst alles verwijderd, en zelfs al een verse Windows erop gezet.
Furmark testen verlopen gewoon goed.

Met Project Cars 2 is er niks aan de hand. Begint nu inmiddels erg vervelend te worden, sta op het punt om maar gewoon een andere GPU aan te schaffen. Vroeger waren er ook nog alternatieven naast de originele drivers, bestaat dat nog steeds?

---RAWE CEEK!!!---

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 16:46
Hey, ik heb ook een R9 280x gehad (ligt vast nog ergens) en ik had dezelfde problemen. Ik downloade de drivers altijd handmatig dus die stonden altijd nog op mijn pc. Ik moest nog wel eens wat switchen tussen drivers om hem weer werkend te krijgen. Het is naar mijn idee echt per game appart of hij het goed oppakt of niet. Wat je zou kunnen doen is online kijken of er nog oude of juist nieuwere drivers zijn, deze handmatig installeren en dan kijken of het probleem herhaald of juist niet. Voor mij werkte dat toen der tijd wel. Later deed ik ook nooit meer driver updates.

P.s. mocht je nog een leuke upgrade zoeken voor deze kaart: de rx580 8gb bevalt meer dan goed hier ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jwduitje op 06-01-2019 20:42 ]