Intercom "uitbreiden" in appartement van een complex

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Knitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Goedenavond,

Ik woon nu een jaar in een appartement, in een appartementencomplex. (uit 1967)
Hier hebben wij een simpele intercom van Comelit in de woonkamer hangen die prima werkt, maar gezien ik 1 kamer als hobbykamer heb ingericht en er tussendeuren veelal dicht zijn, loop ik regelmatig tegen een probleem aan:
Ik hoor de bel niet.

Uiteraard heb ik al eens bij de VvE geïnformeerd of die tips hebben, maar dat komt vooral op neer: Wij weten het ook niet, kijk maar of er iets mogelijk is.

Nu zat ik zelf te denken, om bijvoorbeeld alleen een losse extra bel(speaker) aan te sluiten en in de hobbykamer te plaatsen, zodat ik die in de hobbykamer hoor, en dan alsnog naar de intercom kan lopen.
Of gewoon een extra telefoon.

Uiteraard heb ik al zitten googlen, maar kom niet heel veel verder.
Heeft iemand hier tips of ideeën over eventuele mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de moeite!

Plaatje hieronder is de huidige intercom in huis:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14uvywk.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij heb je bij je eigen deur ook een normale deurbel? Die draadjes volgen, splitten en een extra "TRRRINGGG!!!!" ophangen?

Let op, en dat vind ik raar van de VvE, in sommige gevallen heeft de intercom en de "deur-open-doe-knop" een ander voltage / amperage. Je kan vast wel bij een goede bouwmarkt een manier vinden om je eigen voordeurbel te splitten / vervangen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Knitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Klopt, mijn voordeur op de galerij heeft ook een eigen deurbel.

De vorige bewoners hebben die bel vervangen, en daarvoor hangt een aparte luide "dingdong"speaker in de woonkamer. De intercom gaat het geluid via het kleine speakertje bij de deuropener/telefoon.
De bel van de voordeur hoor ik wél in de hobbykamer.

Nu heb ik dus het idee dat die 2 systemen van elkaar gescheiden zijn. Maar op die deuropener/telefoon voor de centrale ingang, kan ik dus de draden ook splitten en een extra "trrrriing" ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:23
The_Knitter schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:46:
Klopt, mijn voordeur op de galerij heeft ook een eigen deurbel.

De vorige bewoners hebben die bel vervangen, en daarvoor hangt een aparte luide "dingdong"speaker in de woonkamer. De intercom gaat het geluid via het kleine speakertje bij de deuropener/telefoon.
De bel van de voordeur hoor ik wél in de hobbykamer.

Nu heb ik dus het idee dat die 2 systemen van elkaar gescheiden zijn. Maar op die deuropener/telefoon voor de centrale ingang, kan ik dus de draden ook splitten en een extra "trrrriing" ophangen?
Of je pakt het signaal wat de speaker aanstuurt op met een relais. Dan kan je er net zoveel aan vastknopen als je zelf wil.
Kijk even of je een typenummer kan vinden, vaak kan jij bij deze systemen een extra set gewoon parallel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Hangt van de gebruikte manier van aansturen af. Stel dat het een BiBus achtig protocol is kan je nieuwe handsets niet zomaar aanmelden, stel dat het allemaal analoog is, dan kan je gewoon een 2e handset kopen en parallel aansluiten en dan heb je er twee.

Andere optie is de handset aanpassen, relais gebruiken om de knoppen, haak schakelaar en speaker door te lussen. Is wel wat lastiger te bekabelen naar een andere ruimte, maar dat kan misschien net over een ethernet kabel.