Beste TV voor verwerken digitale kabel ? Ben ik een idioot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toffegast
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04-2023
Het zal wellicht aan mezelf liggen maar ik heb de indruk dat de hele TV wereld ons een rad voor de ogen draait.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe TV en zoals de meesten ga ik dan wat reviews lezen om vervolgens vol goede moed een zaak binnen te stappen. Zo gezegd zo gedaan .... maar dan begint de miserie:

De basic TV's en minder dure TV's zijn aangesloten op standaard digitale kabel, bovendien staan deze opgesteld in een hoekje waar je amper goed kan kijken tenzij onder hoek etc.

De high end -TV's staan netjes opgesteld, zeer spectaculair HDR beeld - de keuze is dus snel gemaakt ... think again.

Een mens stelt dan wat vragen aan de verkoper:

- mogelijk om ook die dure modelletjes eens aan te sluiten op standaard digitaal signaal? En dan even te vergelijken uiteraard.
- kunnen we ook het geluid eens horen en vergelijken met ander modelletje
- hoe zit het met de afstandsbediening en eventuele bedienen van een soundbar en telenet decoder

De persoon in kwestie wist niet van welk hout pijlen maken maar heeft toch de moeite gedaan een aantal zaken te tonen.

Het is best opvallend dat het verschil in beeldkwaliteit voor digitale kabel lang niet zo groot is als bij HDR beelden.

Ben ik nu iemand van de "oude" stempel die quasi enkel digitaal kijkt of kijkt iedereen tegenwoordig HDR via streaming en blu ray?

Verder vond ik het ook jammer dat we anno 2018 meestal nog steeds 2 of zelfs 3 afstandsbedieningen nodig hebben om TV + soundbar + decoder te gaan bedienen. Als ik dan zie dat bvb Loewe / Panasonic en Philips toch een paar modellen op de markt hebben met een geïntegreerde soundbar kan ik dit enkel toejuichen.

Een mens zou straks nog stellen dat deze sector overspoeld wordt door idioten:

8K tv maar geen content
HDR tv maar zeer beperkte content
Gebruiksgemak van 1 afstandsbediening is bij velen ver te zoeken

Allemaal met wat sarcasme maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost natuurlijk. Zijn er soms forumleden die een TV kunnen aanbevelen die zeer goed presteert bij het standaard digitaal kabelsignaal.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Denk dat het vooral is wat je zelf als bron gebruikt idd. Ik zelf heb een vrij simpele lg uhd tv met hdr, maar idd standaard tv signaal is geen uhd in mij geval. Wel heb ik het gevoel dat het beeld iets scherper is dan op een full hd tv door de upscaling. Maar echt uhd signaal heb ik niet. Persoonlijk heb ik even een maandje netflix met 4k abbo gehad, maar de content viel me erg tegen en kwaliteit verschil was niet echt om over naar huis te schrijven.

Maar dat is voor iedereen persoonlijk of dat beetje scherpte echt belangrijk is. Voor mij hoeft het niet op dit moment dat netflix in 4k dus abbo weer stapje lager gezet.

Op youtube wel hele mooie content te vinden inuhd met hdr dan vooral wat het mooi maakt, maar daar ben je dan ook vrij snel op uitgekeken.

Kwa soundbar in tv ingebakken ben ik geen fan van. Werkt dan alleen voor tv neem ik aan ? Wat als je alleen muziek wilt luisteren zonder tv aan te hebben?

Dat afstandsbediening probleem blijf je houden denk ik :-) anders moet je je al beperken tot 1 merk om kans te maken dat je er 1 kan weg laten.

Tja blijft gewoon allemaal eigen smaak en bovenstaande is mijn eigen interpretatie. Ik hecht er niet zoveel waarde aan, ik heb een prima beeld voor tv kijken, ja het kan beter, maar ik wil daar het geld niet aan uitgeven om in verhouding iets beter beeld te krijgen. Maar voor iemand anders kan dat wel belangrijk zijn dus zie mijn rant niet als advies. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reviews TV's @ Tweakers alsmede een aantal merk-topics in Televisies & Beamers al gelezen?

Niet dat je idioot bent maar de marges op bepaalde schermen zijn niet interessant genoeg voor een verkoper om maar allerlei kabels om te prikken voor de zoveelste klant die niet weet / snapt wat er uitgelegd wordt ;)

Daarnaast, dat een TV 4K is of HDR heeft of whatever voor mooie technologie; als je het niet gebruikt, zit het er dus tegenwoordig gratis in. Maar je gebruikt het toch niet als je bron het niet kan aansturen. Met uitzondering van enkele niche-zenders op de decoder (KPN hier), ziet alles er gewoon netjes uit op mijn 4K TV.

En ja, dat gedoe van 1 remote; dan zal je echt op zoek moeten naar iets als Logitech om als je remotes te vervangen en gezellig een avondje je eigen instellingen, voorkeuren, etc. in te programmeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54
Ik heb een vrij standaard tv, kijk Ziggo via een CI module en heb een soundbar en heb echt toch maar 1 afstandsbediening.

Denk eerder dat je niet goed genoeg weet wat er te koop is, dan dat het er niet is.

(De toon maakt de muziek, je insteek is ietwat naar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CI+ module + HDMI ARC/CEC. Met de afstandsbediening van m'n tv bedien ik m'n TV en de versterker + surround set. TV aan = versterker aan, Tv uit = alles gaat automatisch uit. Dit werkt ook met bijv. soundbars zolang ze ARC CEC ondersteunen. Hier valt genoeg over te lezen, je kent alle gebruiksgemak mogelijkheden gewoon nog niet. Decoders vind ik waardeloos omdat ze veel verbruiken en vaak brak werken, de Ziggo horizon box komt er hier niet meer in.

Die ingebakken soundbars klinken verschrikkelijk, net als de ingebouwde tv speakers. Maar aangezien je dit toejuicht zullen je eisen op dit gebied anders zijn dan de mijne.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 06-01-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

toffegast schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:19:
Het zal wellicht aan mezelf liggen maar ik heb de indruk dat de hele TV wereld ons een rad voor de ogen draait.
Dat is niet zo.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe TV en zoals de meesten ga ik dan wat reviews lezen om vervolgens vol goede moed een zaak binnen te stappen. Zo gezegd zo gedaan .... maar dan begint de miserie:

De basic TV's en minder dure TV's zijn aangesloten op standaard digitale kabel, bovendien staan deze opgesteld in een hoekje waar je amper goed kan kijken tenzij onder hoek etc.
Wat is volgens jou "standaard digitale kabel"? Bedoel je dan een tv signaal van bijvoorbeeld Ziggo of bedoel je een willekeurig niet-HD digitaal signaal?
Ben ik nu iemand van de "oude" stempel die quasi enkel digitaal kijkt of kijkt iedereen tegenwoordig HDR via streaming en blu ray?
Je bedoeld digitale televisie? Dat is nu eenmaal matige kwaliteit zowel qua beeld als geluid. Waarom zou je daar een dure televisie voor willen?
Verder vond ik het ook jammer dat we anno 2018 meestal nog steeds 2 of zelfs 3 afstandsbedieningen nodig hebben om TV + soundbar + decoder te gaan bedienen. Als ik dan zie dat bvb Loewe / Panasonic en Philips toch een paar modellen op de markt hebben met een geïntegreerde soundbar kan ik dit enkel toejuichen.
Dat heb je niet, er zijn genoeg afstandsbedieningen om alles te kunnen bedienen. Die zijn gewoon in elke winkel te koop.
Een mens zou straks nog stellen dat deze sector overspoeld wordt door idioten:

8K tv maar geen content
HDR tv maar zeer beperkte content
Gebruiksgemak van 1 afstandsbediening is bij velen ver te zoeken

Allemaal met wat sarcasme maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost natuurlijk. Zijn er soms forumleden die een TV kunnen aanbevelen die zeer goed presteert bij het standaard digitaal kabelsignaal.
Er is niks mis met de sector, het zijn de consumenten die niet willen betalen voor advies en dan naar een Mediamarkt of BCC gaan en verwachten goed geadviseerd te worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toffegast
MAX3400 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:41:
Reviews TV's @ Tweakers alsmede een aantal merk-topics in Televisies & Beamers al gelezen?

Niet dat je idioot bent maar de marges op bepaalde schermen zijn niet interessant genoeg voor een verkoper om maar allerlei kabels om te prikken voor de zoveelste klant die niet weet / snapt wat er uitgelegd wordt ;)

Daarnaast, dat een TV 4K is of HDR heeft of whatever voor mooie technologie; als je het niet gebruikt, zit het er dus tegenwoordig gratis in. Maar je gebruikt het toch niet als je bron het niet kan aansturen. Met uitzondering van enkele niche-zenders op de decoder (KPN hier), ziet alles er gewoon netjes uit op mijn 4K TV.

En ja, dat gedoe van 1 remote; dan zal je echt op zoek moeten naar iets als Logitech om als je remotes te vervangen en gezellig een avondje je eigen instellingen, voorkeuren, etc. in te programmeren.
Dat is dus een probleem, feit is gewoon dat de content beschikbaar in 4K, HDR ... gewoon quasi onbestaande is. Dat bepaalde schermen commercieel niet interessant genoeg zouden zijn durf ik zelfs te betwijfelen - ik kan me best inbeelden dat meer recente en high end modellen uitgerust zijn met betere beeldverwerking (algoritmes, flters, snellere processor ....) om alsnog een beter resultaat te gaan neerzetten van een standaard HD 1080p signaal te upscalen. Als de verkoper dan een leek zoals ik voor zich krijgt moet hij maar zijn best doen om dat uit te leggen of ook gewoon aan te tonen.

Feit is gewoon dat men bewust gaat focussen of non excisting content.

De afstandsbediening van logitech is idd een optie, prijzig maar voldoet idd prima, de oneremote van Samsung is wellicht, na wat oefenen, ook een mogelijk goede oplossing. Soundbar + TV moet deels ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toffegast
Tsurany schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:19:
[...]

Dat is niet zo.

[...]

Wat is volgens jou "standaard digitale kabel"? Bedoel je dan een tv signaal van bijvoorbeeld Ziggo of bedoel je een willekeurig niet-HD digitaal signaal?

1080p HD bvb

[...]

Je bedoeld digitale televisie? Dat is nu eenmaal matige kwaliteit zowel qua beeld als geluid. Waarom zou je daar een dure televisie voor willen?

Ik kan me inbeelden dat bepaalde toestellen door upscaling toch een veel beter beeld produceren dan anderen

[...]

Dat heb je niet, er zijn genoeg afstandsbedieningen om alles te kunnen bedienen. Die zijn gewoon in elke winkel te koop.

Moet ik eens navragen, Logitech heeft er alvast eentje

[...]

Er is niks mis met de sector, het zijn de consumenten die niet willen betalen voor advies en dan naar een Mediamarkt of BCC gaan en verwachten goed geadviseerd te worden.

Een sector die zijn product aanprijst met op maat gemaakte content die niet of nauwelijks beschikbaar is zou ik bestempelen als corrupt. Men kan evengoed de nadruk leggen op het verbeteren van bestaande content (zoals die vandaag beschikbaar is) i.p.v. uit te pakken met content die pas binnen 10-20 jaar al mainstream mag beschouwd worden. Waarom geen testvideo met 3 min HD 1080p content afwisselen met 3 min 4K/HDR10 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toffegast
stin00 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:15:

Die ingebakken soundbars klinken verschrikkelijk, net als de ingebouwde tv speakers. Maar aangezien je dit toejuicht zullen je eisen op dit gebied anders zijn dan de mijne.
Geen idee, kan eigenlijk enkel vergelijken tussen eentje met en zonder soundbar, verkoper heeft samen met mij een Loewe Bild 3.55 VS LG C8 getest, verschil in geluid was gigantisch - zelfs voor een leek als ik. Ik heb echter geen idee in hoeverre een afzonderlijke soundbar dit nog kan verbeteren wegens geen referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

toffegast schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:18:
[...]

Dat is dus een probleem, feit is gewoon dat de content beschikbaar in 4K, HDR ... gewoon quasi onbestaande is.
Misschien moet je dan helemaal geen TV kopen? Er is zoveel te krijgen in 4K en/of HDR. Maar dan moet je wel Apple TV, Netflix UHD, fysieke discs, en andere diensten in huis halen.

Maar als je inderdaad weinig eisen hebt, dan zou ik persoonlijk de prijs van bepaalde TV's afzetten tegen "beste beeldkwaliteit" en die neerzetten voor je kabel-televisie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1