Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• mindcre8r
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-01 15:32

mindcre8r

The Baka Crow..

Topicstarter
Ik heb 2 jaar geleden een huis gekocht zonder een verbouwing mee te begroten omdat ik eerst de basis op orde wilde hebben (financieel en ZZP). Ik ben na 2 jaar ZZP toch weer in loondienst gegaan en wil nu het huis verbouwen.

De woningen in mijn straat gaan nu weg voor 230 / 240k met indien volledig verbouwd uitschieters naar 280k. Woningen zijn ook binnen no time verkocht dus de prijzen zijn reël.

Ik heb het huis gekocht voor 185k, bij de notaris is destijds een maximaal hypotheek bedrag van 232k vastgelegd.

Aangezien je altijd bemiddelings kosten moet betalen vraag ik mij af wat nou slim is, is een 2e hypotheek dan beter dan 1 nieuwe hogere hypotheek voor het totaal? En waar begin je?

Tameguchi kitten ja ney o

Beste antwoord (via mindcre8r op 06-01-2019 19:21)

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Verhogen binnen de huidige ingeschreven maximum is goedkoper omdat je niet langs de notaris hoeft. Bij de ABN kost geloof ik maar €200 om te verhogen.

Alle reacties

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:58
Je kunt niet zomaar een nieuwe hypotheek aanvragen omdat de huidige je niet bevalt.. :P

Daar zitten allemaal regels aan vast. Bij de meesten kun je maximaal xx% per jaar aflossen. Verhuizen is ook een oplossing om er in 1x vanaf te zijn.

Edit:
*Ik begreep eerst dat je alles wou omzetten zodat je rente over de complete som lager werd. Maar na nog 1x lezen bedoelde je het iets anders.