Named opzetten ... hoe ??

Pagina: 1
Acties:

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:35
Ik zit met een probleempje ...

Ik zit nog in het fraaie gebied waar ISDN de snelste verbinding is ... dus hierbij ;)

Ik heb ISDN zo ingestelt dat hij als default router fungeert.
Maar als ik m'n netwerk stekker in de server hou maakt m'n windows bak om de 3 a 4 uur contact met internet.

Dit ligt waarschijnlijk aan DNS ...
Nu wil ik dus "named" starten en configgen, maar hoe ??

Het enige wat ik nu dus steeds doe ... is die netwerkkabel eruit trekken :( en dus krijgt m'n }:O-proxy niet de dagelijkse blokjes als ik er een dag niet ben :'(

Wie kan me helpen zodat ik in het lokale netwerk 192.168.0.* lekker kan browsen, zonder dat hij steeds op internet gaat :?

Verwijderd

Het zou inderdaad zo kunnen zijn, dat het aan DNS ligt, een makkelijkere oplossing is dan de hosts met hun IP's in /etc/hosts te zetten i.p.v. heel named op gaan zetten.

named configgen gebeurt gewoon in de config-file (named.conf) en de zone-files behorende bij je interne domein/ip's.

Zie de HOWTO op www.linuxdoc.org daarvoor en neem eens een kijkje op www.isc.org.

Verwijderd

Als je het isdn4linux pakket gebruikt zou je ook eens kunnen kijken op http://www.isdn4linux.de daar staat wat documentatie over onder andere: hoe je kunt verkomen dat er een niet gewenste verbinding word gemaakt.

Verwijderd

wat ook een goeie makkelijke oplossing is een chaching name server, die forward de requestst allemaal door aan je ISP en de replies die hij krijgt cached hij.

kijk even op www.linux-nl.cx

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik vond deze howto: http://www.openbsd.nl/faq/faq6.html#6.8 heel duidelijk. Alles stap voor stap.

Bij linux staan de de config bestanden alleen op een andere plaats, maar dat zal wel duidelijk staan in de howto die bij de distributie hoort.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Theetjuh
Thnx Guys !!!!

Het was makkelijker dan ik dacht ;)
En hij belt nu ook niet meer zomaar in ... dus alles loopt nu prima ;)

• Theetjuh
Nu heb ik nog een progje gevonden , "mkzonedb" hier is alleen nergens wat over te vinden ook geen man pages :(

iemand een idee hoe dit werkt ???
en kan ik hier dan automatisch de zone bestanden mee updaten :?

Verwijderd

Nah, zone files zijn helemaal niet zo moeilijk eigenlijk.
Als je de HOWTO op www.linuxdoc.org hebt gelezen, dan kun je zo handmatig aan de slag met de zonefiles. Dat doe ik ook altijd.
Pagina: 1