Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinvb70
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 12:15
Hallo

Ik had een acer pc gekocht met daarop een windows vooraf geinstallerd.
Nu heb ik sinds 1 maand een zelfbouw pc van een pc winkel.
Ik heb aan hun gevraagd of de windows van de acer overgezet kon worden.
Dit kon volgens hun. Het ging wel met telefooontjes van de microsoft met codes en verificatie.
Maar nu heb ik geregeld blauw scherm, met verschillende codes.
Veelal zi ik de TPM voorbij komen.
Ik wilde dus windows opnieuw installeren om alles uit te sluiten. Dus ging ik op zoek naar mijn key.
Met programma oemkey ging dit niet. Met programma produkey ging dit wel.
Maar vreemde is dat de key niet overeekwam die ik met de acer had.
Dus ik google ff hoe dit kon. Ik kwam zo info tegen dat het niet zou kunnen om de windows met oemkey over te zetten.

Wat is jullie ervaring hiermee en informatie hierover?

alvast bedankt

Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:38
https://answers.microsoft...99-47ef-8e70-af1679a0f004

Hier hebben ze het over een pc die stuk is maar in theorie kan je de key dus omzetten, is dit een grijs gebied? ja dat denk ik wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Officieel is een OEM-key gebonden aan het systeem waarop deze is geactiveerd, overzetten is op zijn best donkergrijs.
Ik zou het gewoon proberen... om te beginnen is je key gekoppeld aan je hardware (ik kan met van geen van mijn W10-installaties herinneren een key ingevoerd te hebben), dus die zou gewoon gezien moeten worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Boot de pc ook wel eens zonder fout ? Zo ja is de dan draaiende windows versie geactiveerd ?
Zo ja dan kun je volgens mij gewoon je pc opnieuw installeren (zonder code in te geven bij setup) en zal hij zichzelf moeten activeren na installatie. Even uitgaande van dat het om windows 10 gaat.

Anders kun je altijd (nog steeds grijs gbied) via ebay o.i.d. Voor een paar euro wel een code krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Eerste vraag is of de licentie succesvol is overgezet. Ja of nee?

Als je de licentie succesvol hebt overgezet dan is de registratie in de UEFI opgeslagen en zal Windows die bij verse installatie oppikken als je dezelfde Windows uitvoering installeert.