Legale manier goedkoop win 10?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.992 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wendy519
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-06-2021
Ik wou voor mijn eerste pc windows 10 kopen en schrok een beetje van de prijs :P. Nou heb ik niet zo'n zin om een key van €10 te kopen en dan over een jaar niks meer te kunnen en het opnieuw te moeten regelen.

Ik vroeg me af of er een manier is om niet dik €100 te betalen en toch windows 10 te krijgen? Ik studeer nog dus ik kan overal gratis 'upgrades' krijgen maar daar heb ik niet zoveel aan als ik niets heb.

Is het bijvoorbeeld handig om ergens wat goedkoper windows 7/8 te halen en dan een schone installatie naar windows 10?

Of was er ook een retail versie die je de rest van je leven mee kan nemen? Is dat dan over het algemeen goedkoper?

:?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zat topics over te vinden maar als je nog studeert, kan je vaak via school een volledige legale versie voor "enkele Euro's" krijgen.

Ter info; retail of niet. Een licentie is een soort "lease"; je bent & wordt nooit eigenaar van de betreffende Windows-versie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramk
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Er zijn genoeg website's te vinden waar je voor een tientje een W10 licentiecode hebt.
Ook is er een website waar je gratis W10 krijgt, zolang je scholier/student bent;je moet ter controle wel je schoolmail gebruiken voor je MS-account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

heb al op een paar installaties die keys van 15 euro gezet, nog nooit problemen mee gehad.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wendy519
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-06-2021
Joramk schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:03:
Er zijn genoeg website's te vinden waar je voor een tientje een W10 licentiecode hebt.
Ook is er een website waar je gratis W10 krijgt, zolang je scholier/student bent;je moet ter controle wel je schoolmail gebruiken voor je MS-account.
Wij hebben toegang tot SURFspot en daar kun je deze upgrade krijgen:
https://www.surfspot.nl/m...-education-studenten.html

Daar staat in het rood bij dat het een upgrade is en dat je een licentie nodig heb, wat grappig is dat je blij Slim.nl dezelfde heb waar bij staat dat je het ook kan installeren als je nog geen windows heb:

https://slim.nl/shop/brow...ucation-upgrade?id=w10edu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan met Windows 10 zonder actieve key ook gewoon nog prima werken, alleen is het niet bepaald veilig om dat updates dan niet meer mogen, en je achtergrond krijgt een watermerkje. Je kan prima zo'n grijze key gebruiken en als het niet werkt kan je een nieuwe kopen.

Wat legaal of niet legaal is heeft in de ogen van MS weinig betekenis, die willen liever dat je gewoon een retail licentie koopt. Een key kopen op een website van een Nederlands bedrijf wat er niet shady uit ziet zou gewoon moeten kunnen. Net als dat het al eens besloten was dat retail software doorverkopen gewoon moet kunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door johnkeates op 06-01-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramk
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
MS heeft liever dat je 'niet-betaalde' W10 gebruikt, dan een andere OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 21:47

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wendy519 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:12:
[...]

Wij hebben toegang tot SURFspot en daar kun je deze upgrade krijgen:
https://www.surfspot.nl/m...-education-studenten.html

Daar staat in het rood bij dat het een upgrade is en dat je een licentie nodig heb, wat grappig is dat je blij Slim.nl dezelfde heb waar bij staat dat je het ook kan installeren als je nog geen windows heb:

https://slim.nl/shop/brow...ucation-upgrade?id=w10edu
Diverse dingen op die site kloppen niet, die "upgrade" kun je ook zonder problemen als verse installatie gebruiken zonder dat er gevraagd wordt om een oude versie.

Ook bij Office 2016/2019 hebben ze staan dat ie voor 1 jaar is, ik ken diverse mensen die eens Office 2013/2016 gekocht hebben en na 2-3 jaar werkt het nog steeds. Waarom zou je anders €27,- gaan betalen voor Office voor 1 jaar voor 1 pc terwijl ze ook Office 365 aanbieden voor €4,-/jaar voor 10 pc's. }:O

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 15:16
FlipFluitketel schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:52:
[...]

... terwijl ze ook Office 365 aanbieden voor €4,-/jaar voor 10 pc's. }:O
Heb je een linkje :z ? Voor €4,- p/j ruil ik libreoffice zo in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
Wendy519 schreef op Sunday 6 January 2019 @ 16:57:
Ik wou voor mijn eerste pc windows 10 kopen en schrok een beetje van de prijs :P. Nou heb ik niet zo'n zin om een key van €10 te kopen en dan over een jaar niks meer te kunnen en het opnieuw te moeten regelen.

Ik vroeg me af of er een manier is om niet dik €100 te betalen en toch windows 10 te krijgen? Ik studeer nog dus ik kan overal gratis 'upgrades' krijgen maar daar heb ik niet zoveel aan als ik niets heb.

Is het bijvoorbeeld handig om ergens wat goedkoper windows 7/8 te halen en dan een schone installatie naar windows 10?

Of was er ook een retail versie die je de rest van je leven mee kan nemen? Is dat dan over het algemeen goedkoper?

:?
Misschien kun je ook eerst even zoeken voordat je een 'hoe koop ik goedkoop windows 10' topic opent? Check anders gewoon de Pricewatch voor de actuele prijzen, of gebruik de Zoek functie. Deze gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.