Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1440p ultrawide + game/work-pc setje, budget ~2000.-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrMumboJumbo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 13:38
Hallo Tweakers! Ik heb jullie hulp nodig.
Vroeger vaak nieuwe PCs gebouwd, maar ik heb de nieuwste ontwikkelingen al een paar jaar niet meer gevolgd en nu heb ik keuzestress voor mijn nieuwe bak ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een mooie future-proof machine bouwen met goede prestaties. Ik game best wat, maar ik hoef niet de crème-de-la-creme ultra-high settings 4k 144Hz ervaring. Wel wil ik een mooi luxe systeem. Dus bijvoorbeeld een 100-120Hz 1440p ultra-wide met Gsync of Freesync. (edit: en dan hoeft het niet in elke game ultra-settings te zijn hoor!) Ik hoef geen gamer-looks dus een fractal kastje gaat prima volstaan.

Qua games speel ik van alles, van simulatiegames tot shooters. De laatste tijd veel Overwatch. Ho! Stop met schreeuwen! Ik weet dat Overwatch geen ultrawide support heeft! Maar die speel ik dan gewoon met zwarte borders. De ultrawide wil ik voor productivity en eye candy :P Ik vind 3 schermen teveel van het goede.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat een budget van 2000 euro goed is voor de PC en het scherm. De rest heb ik al. Dat komt dus neer op een 1200-1400 euro PC met een scherm van 600-800 euro. Als er hele sterke voordelen aan betere componenten zijn kan ik wel iets hoger gaan. Lager uitvallen is altijd prima ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, geluidssysteem heb ik al. Ik heb een pci-e wifi-kaartje wat er in kan. Daarnaast heb ik al hard-drive storage dus alleen de primaire SSD wil ik nieuw erbij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de PC gebaseerd kan worden op de best-buy systemen, dus:

- Ryzen 5 2600 of Ryzen 7 2700x of intel equivalent, hier weet ik niet wat genoeg is..
- 16 GB RAM, 3000 of 3200 MHz
- Videokaart: Dit is waar ik het minste van weet. Vega 64 genoeg (Freesync)? RTX2070? GTX1070Ti? geen idee 8)7
- Mobo: maakt mij niet veel uit, hoeft geen kekke RGB te hebben.

- Flinke SSD als primaire 'schijf'. >250GB. Ik heb nog secundaire schijven liggen voor storage.
- Fractal kastje Define C of Define S.. Raampje er in als de onderdelen er mooi uit zien.. :D
- (semi)-modulaire voeding

- 1440p ultra-wide 34-35". De prijzen verschillen natuurlijk gigantisch voor free-sync en g-sync monitoren met hoge refresh rate. Als ik kan kiezen liever een strakke monitor dan eentje die er uit ziet alsof het een wapen in een horrorfilm is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Team blauw of rood of groen maakt mij niets uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De combinatie moet een free-sync of g-sync hebben.

Ga je overklokken?
Ik was niet van plan te overklokken, tenzij dit de prijs-kwaliteit flink opkrikt. Ik geef liever 100 euro extra uit.

Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie mij adviseren in de processor en videokaart keuze? Vooral met betrekking tot 1440p ultra-wide prestaties boven de 60Hz + sync technologie.
Als een AMD GPU genoeg is, wordt alles een stuk goedkoper. Maar het lijkt er op dat AMD eigenlijk niet genoeg jus heeft voor hoge resolutie hoge framerates, klopt dit? En wat is het advies dan eventueel voor een Nvidia kaart?

Alvast bedankt allen, jullie zijn koning! _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2700X en RTX2070

verder is je eigen lijstje gewenst

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.