Geekbench 9700K score te laag / "klopt niet"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:06
Hi allen,

Ik heb sinds gisteren mijn CPU en GPU geswapt (van 8700k naar 9700k en 1080ti naar RTX2080ti)
maar mijn geekbench score lijkt wat lager te liggen dan het gemiddelde voor de 9700K. Enig idee hoe het kan dat de afwijking zo groot is? Ik kom uit op 5600 single core, terwijl de processor aldus geekbench over de 6000 moet kunnen halen. Vind het nogal een verschil. Heb ik iets over het hoofd gezien bij het swappen van de onderdelen? Is dit minder plug and play dan ik dacht?

Heb de benchmark meermaals gedraaid, resultaten varieren van 5400-5700. Bij het overzetten van de processoren zag ik wel dat 1 pinnetje in de socket licht verbogen was, deze was vrij eenvoudig op exact de juiste positie terug te buigen. Teven leek er wat "plakkerigs" aan de onderkant van het moederbord te zitten op de locatie van een capacitator naast de cpu, maar ik geloof dat dat wat flux residu is en niet zorgwekkends, al durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. Geekbench zegt wel bij memory "15.9GB - 1Mhz, wat ik wat vreemd vond, en open hardware monitor list mijn ram als "generic memory". Of dit moet kunnen uitmaken bij een geekbench test durf ik niet te zeggen.

Specs
  • i7 9700K gepaste met kryonaut - max temp 59 onder load
  • Asrock Z370 Exterme4 (latest Bios)
  • 2 x 8GB Corsair Vengeance DDR4 3000mhz ram in slot A1 en A2(Open hardware monitor maakt er "generic memory van")
  • Corsair RMX750 PSU
  • Noctua Dh-15 cpu cooler in een Silverstone RL06 case
  • MSI RTX2080Ti Gaming Trio X
Ik ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen!

Groet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Dus je draait single channel ?

Kun je een screen maken met de cpu-z met de tabs cpu, moederbord en mem.
Nadat je GB3 hebt gedraaid met de score erop

[ Voor 17% gewijzigd door 5erveD op 06-01-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
5erveD schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:25:
Dus je draait single channel ?

Kun je een screen maken met de cpu-z met de tabs cpu, moederbord en mem.
Nadat je GB3 hebt gedraaid met de score erop
ja die a1 a2 is noodgedwongen. Mn Noctua DH15 fan is zo bulky dat ie de memory lanes b1 en b2 overhangt, anders kan mn zijpaneel er niet meer op :O

GB4 heb ik, ook goed?

http://i66.tinypic.com/rm747b.png

CPU-Z ff updaten denk ik, hij zegt dat ik een i7 7700 heb :P

[ Voor 10% gewijzigd door Fuku-San op 06-01-2019 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Die single channel zal dan je score ook wel verklaren,je gebruikt nu maar de helft van de geheugen bandbreedte...

Dit ga je en zeker merken bepaalde benchmarks.
Maar nog belangrijker je kan dit ook serieus gaan merken, in bepaalde games.
Welke games speel je?

Ik zou in dit geval zeker of een andere case aanschaffen of een andere koeler die wel goed past,zonder de geheugen slots te overlappen.

Ik heb zelf ook een D15,maar geen last van dit probleem,maar dat is per mobo verschillend.

[ Voor 30% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
freaky35 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:46:
Die single channel zal dan je score ook wel verklaren,je gebruikt nu maar de helft van de geheugen bandbreedte...

Dit ga je en zeker merken bepaalde benchmarks.
Maar nog belangrijker je kan dit ook serieus gaan merken, in bepaalde games.
Welke games speel je?

Ik zou in dit geval zeker of een andere case aanschaffen of een andere koeler die wel goed past,zonder de geheugen slots te overlappen.

Ik heb zelf ook een D15,maar geen last van dit probleem,maar dat is per mobo verschillend.
Dual Channel net getest, de score is nu 5730. Iets hoger, maar alsnog lager. Ik heb de dh15 140 frontfan geswapt met mn casefan 120mm, nu is het qua space iig mogelijk om dual channel te draaien.

Ik snap echter nog steeds niet waarom die score lager uitvalt :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je weet dat je A2 en B2 moet hebben ? bankje 2 en 4 vanaf CPU

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Fuku-San schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:46:
[...]

ja die a1 a2 is noodgedwongen. Mn Noctua DH15 fan is zo bulky dat ie de memory lanes b1 en b2 overhangt, anders kan mn zijpaneel er niet meer op :O

GB4 heb ik, ook goed?

http://i66.tinypic.com/rm747b.png

CPU-Z ff updaten denk ik, hij zegt dat ik een i7 7700 heb :P
Dual channel draaien!

A2 en B2 gebruiken en voor max frequentie alleen B2

Of je heat spreaders eraf trekken of een andere koeler. Heb zelf ook dat probleem met de noctua op de apex. Of elk bord met de dimm slots dicht bij de socket.

Je kan de koeler een kwart slag draaien als je Pcie slot dat toe laat. Gpu tegen de noctua sloopt je cpu. Spreek uit ervaring.

Ook zijn je timing enorm belangrijk voor GB. Zelfde als os en achtergrond taken.

Edit; wat draai je eik met gb4
Single core of multi ?

Link zie ik helaas niets op. Is die wel goed ?

Edit 2;
mijn tel zat vervelend te doen op de pc doet hij het.

Nu zie ik ook dat je kijkt naar single core performance. Dan is dual channel minder van belang in de score.
Multi heeft veel meer baat bij dual channel.
Als je de single score wilt verbeteren zou ik enkele cores uitschakelen en bv 1 en 1 ht draaien of 2 cores en ht uit. Moet je maar ffkes mee pielen ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door 5erveD op 06-01-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
5erveD schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:18:
[...]

Dual channel draaien!

A2 en B2 gebruiken en voor max frequentie alleen B2

Of je heat spreaders eraf trekken of een andere koeler. Heb zelf ook dat probleem met de noctua op de apex. Of elk bord met de dimm slots dicht bij de socket.

Je kan de koeler een kwart slag draaien als je Pcie slot dat toe laat. Gpu tegen de noctua sloopt je cpu. Spreek uit ervaring.

Ook zijn je timing enorm belangrijk voor GB. Zelfde als os en achtergrond taken.

Edit; wat draai je eik met gb4
Single core of multi ?

Link zie ik helaas niets op. Is die wel goed ?

Edit 2;
mijn tel zat vervelend te doen op de pc doet hij het.

Nu zie ik ook dat je kijkt naar single core performance. Dan is dual channel minder van belang in de score.
Multi heeft veel meer baat bij dual channel.
Als je de single score wilt verbeteren zou ik enkele cores uitschakelen en bv 1 en 1 ht draaien of 2 cores en ht uit. Moet je maar ffkes mee pielen ;-)
Hey, thanks voor jullie reacties! Ik zal in ieder geval het ram ff uit a1 en b1 halen en verplaatsen naar a2 en b2 :)

Eind van de dag kan ik dan weer ff benchmarken!
Pagina: 1