LibreOffice Calc. Formule cellen overzetten zonder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben nieuw in LibreOffice en bezig met Calc Het doel is om waarden uit meerdere cellen samen te voegen tot een om tot een UTM te komen.

Heb nu de volgende formule:
==CONCATENATE(,$Blad1.C2,"?utm_source=",A1,"&utm_medium=",B1,"&utm_campaign=",$Blad1.D2,"&utm_content=",$Blad1.B2)

Heb gemakshalve een kort resultaat gekopieerd, maar krijg zoiets wanneer ik het geheel naar beneden trek
x&utm_medium=x&utm_campaign=&utm_content=x&utm_medium=&utm_campaign=x&utm_content=x

Hoe krijg ik LibreOffice zover dat deze alleen de waarden van de velden oppakt en niet mijn toegevoegde tekst doortelt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
LibreOffice Version: 6.0.7.3 (x64)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://help.libreoffice.org/Calc/Copying_Formulas/nl
https://help.libreoffice.org/Calc/Text_Functions
https://forum.openoffice....viewtopic.php?f=9&t=27734

Of moet ik het totaal anders aanpakken? Sta open voor suggesties.

Beste antwoord (via blijhoofd_bennie op 06-01-2019 15:54)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoiets. Als je in A1 de waarde 1 hebt, in B1 staat 2 en in C1 staat de formule =sum(A1:B1), dan is de waarde van C1 3. Zou je C1 omlaag trekken naar C2, dan wordt de waarde niet 3, maar de formule =sum(A2:B2). Om 'm door te kunnen trekken, kopieer je de waarde van C1 naar D1 en kan je D1 doortrekken naar waar je wilt (wat in dit voorbeeld zal resulteren in de waarde 3 in D2, want er is geen opvolging bekend).

Elke formule zal zo reageren als je 'm doortrekt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een cell met een formule wilt doortrekken, wordt de formule doorgetrokken. Wil je de waarde ervan doortrekken, dan moet je eerst de waarde die eruit komt kopiëren naar een lege cel en dan kan je die doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Heb een nieuwe sheet gemaakt. Wat doe ik verkeerd of kan het zijn dat calc voorgaande waarden van cellen bijhoudt? Onderstaande formule werkt wel.

=CONCATENATE($Blad1.C2,"?utm_source=ikbendesource&utm_medium=",B1,"&utm_name=",$Blad1.D2,"&utm_content=Pagina-",D1)
Hero of Time schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:41:
Als je een cell met een formule wilt doortrekken, wordt de formule doorgetrokken. Wil je de waarde ervan doortrekken, dan moet je eerst de waarde die eruit komt kopiëren naar een lege cel en dan kan je die doortrekken.
Begrijp ik het goed: doorlussen waarde y naar cell x en dan vanuit cell x een nieuwe waarde z maken?

[ Voor 45% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 06-01-2019 15:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoiets. Als je in A1 de waarde 1 hebt, in B1 staat 2 en in C1 staat de formule =sum(A1:B1), dan is de waarde van C1 3. Zou je C1 omlaag trekken naar C2, dan wordt de waarde niet 3, maar de formule =sum(A2:B2). Om 'm door te kunnen trekken, kopieer je de waarde van C1 naar D1 en kan je D1 doortrekken naar waar je wilt (wat in dit voorbeeld zal resulteren in de waarde 3 in D2, want er is geen opvolging bekend).

Elke formule zal zo reageren als je 'm doortrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Helder en het is gelukt. Dank!

Voor toekomstige lezers:
Voorkom lege cellen in een rij met numerieke waarden wanneer je formules doortrekt. Mijn scenario: cell A1 bevat een 1. Cell A2 t/m A5 zijn leeg en dan bij Cell A6 heb ik een 2 ingevuld (denk aan pagina nummers). Vul je bij de A2 t/m A5 ook een 1 in dan ging het bij mij goed.

[ Voor 11% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 06-01-2019 16:00 ]