Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Simpele Z-Wave schakelaar voor buitenlicht

Pagina: 1
Acties:

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-11 13:25
Ik ben net begonnen met domotica. Ik heb een nu Pi met Home Assistent en twee Fibaro 2 dimmers. Ik wil nu mijn buitenlamp toe gaan voegen.

Wat me opvalt is dat:
  1. Veel Z-Wave spul kleine modules zijn die je in een doos achter een bestaande schakelaar frut. Voor de buitenlamp wil ik best de hele schakelaar vervangen, lijkt me simpeler.
  2. Als ik naar Fibaro kijk is al het spul even duur (€59,-). Ik had verwacht dat een schakelaar goedkoper zou zijn dan een dimmer. Wat is dan het bestaansrecht van deze t.o.v. bijvoorbeeld deze
  3. ? Al het Fibaro spul lijkt zo ongeveer hetzelfde te kunnen?
  4. Fibaro heeft ook nog een schakelaar die compatible is met HomeKit en ook Z-Wave heeft (ook weer dezelfde prijs). Zou dat nog voordelen hebben? Ik gebruik nu Hass.io met HomeKit addon en dat werkt ook wel.
  5. Maar als ik niks in de doos wil frotten en gewoon de hele schakelaar wil vervangen en deze wil automatiseren (bij schemering aan) is een schakelaar als deze prima?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True