Mijn zoon heeft op zijn kamer zijn PS 4 staan. Sinds ik een nieuwe router heb gekocht (ASUS Blue Cave) valt af en toe, soms vaker, soms minder vaak, zijn WiFi-verbinding enkele milliseconden weg. In het scherm komt te staan: netwerkfout en na minder dan een halve seconde is de verbinding hersteld. Bij de meeste spellenis dat geen probleem, maar het is wel lang genoeg om uit het potje FIFA te worden geschopt.
Hij raakt er behoorlijk gefrustreerd van (en ik dus ook
) Overigens hebben we er beneden nergens last van: noch met de PC, noch met laptops, noch met de mobiele telefoons, nergens mee. Ook op onze slaapkamer (naast die van mijn zoon) hebben we nergens last van.
De router staat in de meterkast, het is een jaren-dertig huis (dus nergens beton of betonijzer) en zijn kamer is ongeveer vijf meter van de router verwijderd, met een open kamerdeur.
Wat heb ik gedaan: PS4 opnieuw ingesteld (niet op 5GHz maar op 2.4)
Firmware router ge-update
De PS 4 heeft der laatste firmware geïnstalleerd
Nu zit ik te denken aan een repeater, maar ik weet niet of dat een oplossing is: het is een uitval van nog geen seconde. en de rest van het huis heeft nergens last van
Vragen: ligt het aan de router ?
ligt het aan de PS4 ?
heeft iemand iets vergelijkbaars gehad en een oplossing gevonden ?
Hij raakt er behoorlijk gefrustreerd van (en ik dus ook
De router staat in de meterkast, het is een jaren-dertig huis (dus nergens beton of betonijzer) en zijn kamer is ongeveer vijf meter van de router verwijderd, met een open kamerdeur.
Wat heb ik gedaan: PS4 opnieuw ingesteld (niet op 5GHz maar op 2.4)
Firmware router ge-update
De PS 4 heeft der laatste firmware geïnstalleerd
Nu zit ik te denken aan een repeater, maar ik weet niet of dat een oplossing is: het is een uitval van nog geen seconde. en de rest van het huis heeft nergens last van
Vragen: ligt het aan de router ?
ligt het aan de PS4 ?
heeft iemand iets vergelijkbaars gehad en een oplossing gevonden ?