Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Admiral_R2D2
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 13:21
Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een geschikte muurbeugel voor mijn nieuw aan te schaffen 55" televisie:
pricewatch: Samsung UE55NU8070 Zwart
https://www.samsung.com/n...-tv-nu8070/UE55NU8070LXXN

Ik ga eerst het apparaat op een tv-kastje zetten om te kijken of ie daadwerkelijk moet kunnen kantelen/draaien, maar ik vermoed van wel.

Ik heb dus nodig een muurbeugel voor:
- kantelen en draaien
* draaien: liefst 90/-90 tov muur, maar minimaal 30/-30
* kantelen: minimaal 15/-15; meer altijd goed
- geschikt voor dragen gewicht (zonder voet): 17,1 kg
- montagemateriaal is leuk, maar heb zelf nog goed/beter spul liggen
- vesa 200x200
- gebruik minimaal; ws een keer "uitrichten" en niet steeds naar keuken, kamer, etc. draaien
- voorzien 2e leven over jaar of 5: slaapkamer-tv of gamezolder-monitor; dus kwaliteit gewenst

een lange zoektocht leverde mij op:

https://www.muurbeugelsdi...pha-serie-double-400.html
--> dubbel erg mooi; ben bang dat 17,1kg te zwaar alhoewel wordt geclaimed tot 35kg; goede prijs

https://www.blokker.nl/p/...-600x400-mm-37-70/1565702
--> vertrouw de prijs niet

https://www.muurbeugelsdi...el-s-wall-3245-white.html
--> wit is mooi (heb altijd witte muren); lijkt kwaliteit; wel erg aan de prijs; t/m 55", dus op de grens

vragen:
- is Vogel werkelijk zoveel beter?
- loont het om een maand oid te wachten in de hoop op afgeprijsde Vogel oid? maw: veel aanbiedingen?
- als range X" tot 55", is 55" dan op het randje of werkelijk ok?
- zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
- zijn er webwinkels die ik moet mijden?
- zijn er andere kwaliteitsmerken?
- loont het om eentje te kopen t/m 65" of meer voor toekomstig groter scherm?

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Ik heb zelf een pricewatch: Vogel's Wall 2245 Wit in gebruik. Ik had een aantal beugels bekeken maar vond de meesten niet stevig genoeg, ze voelden erg cheap aan. Nu heb ik er ook een OLED aan hangen dus wilde er niet op besparen. Goede kwaliteit, goede pluggen, duidelijke instructies en erg makkelijk te verstellen.

Hij werd geleverd met 3 gigantische bouten en pluggen van ik geloof 10cm. Dat is echt absurd. Het draaggewicht zou zogenaamd max 20 KG zijn maar in m'n betonnen muur kan ik hier makkelijk 40+ KG aan hangen. De tv zit nu vast met slechts 2 van de 3 bouten en hangt al 1,5 jaar echt muurvast. Verder gaat hij zogenaamd tot 55" maar er is geen enkele belemmering om hier een 65" aan te hangen, alle vesa maten worden ook ondersteund.

Nadelen? Ze zijn wat prijzig. Verder hangt de tv altijd een paar cm extra van de muur, hij zit niet volledig strak tegen de muur wanneer de beugel ingeklapt is. Maarja vooral de prijs is even slikken.. je moet het er voor over hebben. Zoek vooral de goedkoopste webshop die je kan vinden, er zijn niet echt vaak aanbiedingen helaas :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02:33
Vogel is belachelijk overpriced, begrijp werkelijk niet dat zoveel mensen hierin trappen! Een goede beugel hoeft weinig meer te doen dan een bepaalt gewicht te dragen.
Deze beugel bijvoorbeeld : https://www.tectake.nl/tv...ntelbaar-draaibaar-401289
Is geschikt voor tv's van 32-65" tot een gewicht van 120 kg. En dat voor de bescheiden prijs van €34,90.
Al is zo'n Vogelbeugel wellicht mooier in de lak gezet, so what! Die beugel hoeft niet buiten te staan en zit aan de achterkant van de tv. Je ziet 'm na montage nooit meer. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, een tvbeugel is geen rocketscience, maar gewoon een stuk ijzer dat een bepaald gewicht op z'n plaats moet houden.
Mijn advies, blijf met beide benen op de grond en koop gewoon een beugel die ruimschoots je tv kan dragen voor een zo scherp mogelijke prijs. Een dure tv is meestal niet zwaarder dan een goedkope, het argument dat je dure tv een dure beugel moet hebben is onzin. Just my 2 cents...

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15-05 12:02
Vulcan750 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:57:
Vogel is belachelijk overpriced, begrijp werkelijk niet dat zoveel mensen hierin trappen! Een goede beugel hoeft weinig meer te doen dan een bepaalt gewicht te dragen.
Deze beugel bijvoorbeeld : https://www.tectake.nl/tv...ntelbaar-draaibaar-401289
Is geschikt voor tv's van 32-65" tot een gewicht van 120 kg. En dat voor de bescheiden prijs van €34,90.
Al is zo'n Vogelbeugel wellicht mooier in de lak gezet, so what! Die beugel hoeft niet buiten te staan en zit aan de achterkant van de tv. Je ziet 'm na montage nooit meer. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, een tvbeugel is geen rocketscience, maar gewoon een stuk ijzer dat een bepaald gewicht op z'n plaats moet houden.
Mijn advies, blijf met beide benen op de grond en koop gewoon een beugel die ruimschoots je tv kan dragen voor een zo scherp mogelijke prijs. Een dure tv is meestal niet zwaarder dan een goedkope, het argument dat je dure tv een dure beugel moet hebben is onzin. Just my 2 cents...
Klopt wel maar zo'n goedkope beugel zit 8cm van de wand... Die van Vogel kunnen al vanaf 3.5cm...

• Admiral_R2D2
dankjewel voor je duidelijke tips/mening en je goede tip voor de beugel;
deze is erg mooi en de prijs is wel heel erg goed

• Vulcan750
Martijn schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:03:
[...]

Klopt wel maar zo'n goedkope beugel zit 8cm van de wand... Die van Vogel kunnen al vanaf 3.5cm...
Nou in ieder geval niet die Vogel 2245, de minimale afstand is 5,5cm.
Admiral_R2D2 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:40:
[...]
dankjewel voor je duidelijke tips/mening en je goede tip voor de beugel;
deze is erg mooi en de prijs is wel heel erg goed
Graag gedaan! :)

Vulcan750 wijzigde deze reactie 06-01-2019 20:57 (31%)

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-05 11:47

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies, dus ik verplaats je topic even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-05 19:15
Admiral_R2D2 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:39:
vragen:
- is Vogel werkelijk zoveel beter?
Beter?
Het is gewoon mooi spul en ze hebben een complete lijn. Dus je kunt gewoon kiezen wat je nodig hebt bij 1 fabrikant. Het is ook goed leverbaar en ze hebben veel accesoires.
- als range X" tot 55", is 55" dan op het randje of werkelijk ok?
Hangt vooral van het gewicht af, hoewel bij sommige beugels je 'de draai' niet kunt maken.
Maar als de TV ruim binnen het max. gewicht zit, dan is het prima. Zijn beiden op het randje, dan zou ik een maatje zwaarder gaan, maar vooral door het gewicht.
- zijn er andere kwaliteitsmerken?
Ikzelf heb net een Newstar beugel voor mijn 2 monitoren gehaald. Was niks mis mee. En hebben een uitgebreide range, dus vast iets leuks te vinden.
- loont het om eentje te kopen t/m 65" of meer voor toekomstig groter scherm?
Alleen als je echt een super de luxe, elektrisch verstelbare hebt, omdat de meerprijs dan misschien beperkt is.
Maar misschien heeft de volgende een soundbar of heb je er tegen die tijd zuiltjes naast staan en is een kastje toch logischer....
En een vlak beugeltje is 3 tientjes... ik weet niet of je een dergelijke maat nog echt veel wilt verstellen. Misschien dat je over 3 jaar je huidige beugel 2x hebt versteld en je gewoon blij bent met een simpele.

• Admiral_R2D2
normaals bedankt voor het goede advies en de concrete link;
deze heb ik gekocht en afgelopen zaterdag aan de muur geschroefd;
erg stevig en eigenlijk overkill voor waar ik hem voor gebruik (55", 20kg)

enige minpunt was het bevestigingsmateriaal;
specifiek de diameter van de plugs (10mm) en de zeskantschroeven;
met schroevendraaier niet aan te draaien;
met moersleutel/ratelaar wel, echter 1 zeskantschroef door kracht kapot gedraaid en/of uit plug getrokken

wat mij betreft is mijn vraag beantwoord en kan dit topic gesloten worden

• Vulcan750
Graag gedaan! Je hebt een heel prima tvbeugel voor een scherpe prijs. Voor een tv ophangbeugel >100 euro uitgeven is absoluut onnodig. Goede keus!👍

Vulcan750 wijzigde deze reactie 14-01-2019 15:18 (3%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True