Macbook Pro 2018 Coil Whine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfunk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 10:52
Heb sinds december 2018 een nieuwe Macbook Pro 15 inch met i7, 16gb ram en Vega 16. Top laptop, erg snel dus een goede aankoop. Alleen hoor ik een lichte coil whine als ik 's nachts zit te werken! Heb wat onderzoek gedaan en het lijkt te maken te hebben met de Toshiba SSD's die Apple in de 2018 versies gebruikt. Apple medewerker erkende dat een 'kleine' hoeveelheid van de 2018 Macbooks dit probleem hebben en ik zou hem dus kunnen omruilen / laten maken.

Mijn vraag is: hebben jullie dit ook in Macbook Pro's uit 2017/2016 etc.? Je kunt het testen door Blackmagic Speed test aan te zetten en dan je oor dichtbij het toetsenbord te brengen. Het is een 'scratching' achtig electronisch geluid. Ik vraag mij namelijk ook af of het omruilen zin gaat hebben, aangezien ik bij veel mensen lees dat ze hem al 3/4 keer hebben omgeruild en in elk model weer deze coil whine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:04
Je kunt een afspraak maken bij een genius bar. Daar hebben ze de mogelijkheid om wat sneller de juiste diagnose te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfunk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 10:52
Heb ik gedaan! Dit is wat de Apple medewerker in de chat zei:

'Je bent niet de enige gebruiker die dit ervaart, maar het is gelukkig nog niet iets dat heel vaak voorkomt.'

Ik heb juist het gevoel dat ongeveer alle Macbooks uit 2018 dit probleem hebben, dus vandaar dat ik een beetje sceptisch ben. Het opnieuw installeren van alle software etc. is wel weer een dag werk.

Afijn, ik zal na mijn afspraak een update geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Apple komt met een oplossing die alle problemen voor je oplossen. Ze geven je een compleet nieuwe macbook pro.....

En jou antwoord daarop is "Alle software installeren kost wel een dag"

Hiervoor heb je Timemachine, zet in een keer je volledige systeem weer terug.

Volgens mij irriteer je je aan de Coilwine, en volgens mij moet je hem gewoon omruilen.
wtfunk schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:33:
Heb ik gedaan! Dit is wat de Apple medewerker in de chat zei:

'Je bent niet de enige gebruiker die dit ervaart, maar het is gelukkig nog niet iets dat heel vaak voorkomt.'

Ik heb juist het gevoel dat ongeveer alle Macbooks uit 2018 dit probleem hebben, dus vandaar dat ik een beetje sceptisch ben. Het opnieuw installeren van alle software etc. is wel weer een dag werk.

Afijn, ik zal na mijn afspraak een update geven.