Hey, ik heb nu powerstrip geinstalleerd en wil m'n videokaart (zie sig) een beetje gaan overclocken... Heeft iemand ervaring met het overclocken van deze kaart en tot hoever kan ik hem tweaken? Wordt deze kaart ook veel warmer als ik hem ga overclocken?
Er zijn genoeg mensen met ervaringen over opvoeren van Radeon's, en tot hoever je hem kan overclocken is heel verschillend.Op zondag 22 juli 2001 23:12 schreef therealslimarne het volgende:
Hey, ik heb nu powerstrip geinstalleerd en wil m'n videokaart (zie sig) een beetje gaan overclocken... Heeft iemand ervaring met het overclocken van deze kaart en tot hoever kan ik hem tweaken? Wordt deze kaartook veel warmer als ik hem ga overclocken?
Sommige komen aan de 183mhz max en sommige weer tot de 210 etc etc.
Tuurlijk wordt de kaart warmer als je hem gaat overclocken.
tip: Gebruik de search en kijk eens in het radeon topic (die al deel 18 bezig is) en ga naar het forum op www.rage3d.com
Succes.
39
Voor de rest niemand die hier ervaring mee heeft??
Haal als eerst een Radeon Tweaker en daarmee kun je instellen dat hij de mem en core snelheid bij het opstarten meteen goed zet en hij heeft meer opties als Powerstrip.
Verder is het gewoon een kwestie van proberen totdat je artifacts krijgt op je scherm (mem geeft het als eerste op meestal), dus stappen van steeds 5 mhz hoger en dan weer een tijdje 3D dingen draaien zoals bv. 3dmark 2001.
Verder is het gewoon een kwestie van proberen totdat je artifacts krijgt op je scherm (mem geeft het als eerste op meestal), dus stappen van steeds 5 mhz hoger en dan weer een tijdje 3D dingen draaien zoals bv. 3dmark 2001.
Verwijderd
Ik haal net iets meer dan 205 
Met RadeonTweaker
Anders krijg ik van die witte stippen door mijn beeld
Met RadeonTweaker
Anders krijg ik van die witte stippen door mijn beeld
Verwijderd
op 220/220 is het nog wel stabiel alleen kei veel artifacts.. op 210/210 beetje artifacs.. op 200/200 is het bijna goed, je ziet de artifacsts als je er op let.. 
dit met een Radeon 64MB DDR ViVo (OEM) en met geheugen koeling
dit met een Radeon 64MB DDR ViVo (OEM) en met geheugen koeling
Een beetje vraag als "hoever kan je overklokken".... een poll daarvoor is op techfora niet echt techinformatief, dus zodoende gaat deze dicht.
VOor tips en trucs kan je altijd op rage3d.com terecht.
VOor tips en trucs kan je altijd op rage3d.com terecht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()