Situatie
Systeem 1: (SIM)racen: Assetto Corsa, F1 en wie weet wat de toekomst brengt. Evt in VR.
Systeem 2: Huis tuin en keuken zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Schatting: Max €800,-?
Heb geen absolute max prijs maar wil het niet te gek gaan maken. Vandaar ook de referentie naar evt een gebruikt systeem gezien je daar waarschijnlijk meer 'bang for the buck' krijgt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bij een eventuele upgrade zou alles blijven op moederbord, CPU, GPU en RAM na denk ik zo? Eventuele waterkoeling gaat dan weg of moet ik nieuwe blocks voor kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Optie 1: Kast, voeding, moederbord, CPU, GPU, RAM, Optische drive, SSD + HD.
Optie 2: moederbord, CPU, GPU, RAM + basic laptop
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maakt me weinig uit, zolang het geen prul is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou het behouden van WC cool vinden, maar die blocks zijn relatief duur en icm beperkt budget en bang for buck ratio wellicht niet aan te raden.
Ga je overklokken?
Behoort tot de mogelijkheden, al denk ik dat eea de afgelopen 10 jaar is veranderd dus zal me daar nog even op in moeten lezen.
Wat verwacht je van ons?
Wijsheid.
De eerste vraag is wat slimmer is: nieuw (lees gebruikt) systeem erbij en klaar of huidige upgraden en
laptop erbij.
De 2de vraag is: afhankelijk van welke optie ik kies wat dan te kiezen.
Ik heb mezelf enigszins ingelezen maar heb nog wat moeite met alles benamingen etc. Het is niet dat een i7 altijd beter is als een i5 bijvoorbeeld en die achterliggende 'Lakes' heb ik niet bijgehouden. Heb uiteraard de BBG's gelezen en cool om te zien dat AMD toch weer serieus mee doet bij bang for buck systemen.
Optie 1
V&A aangeboden: Asus ROG G20CB Game pc
V&A aangeboden: Game PC High End Core I7 + Asus RX 580 Kaart
V&A aangeboden: i7 3770K Gaming! Quadcore,4GB GForce GTX970,16gb RAM,geg.g.
V&A aangeboden: Intel i7 2600K, 8GB ddr3, 128GB/500GB GTX1060-6GB, Win10 GAME PC
V&A aangeboden: Game PC [ Intel Core i3 7100T / GTX1060 / 8GB DDR4 / SSD ]
Nja, kan de helft van V&A wel kopiëren, maar ben redelijk clueless.
Optie 2 (schaamteloze kopie BBG januari Budget)
+
V&A aangeboden: Dell Latitude E7440
- Ben een (SIM)racer en speel voornamelijk Assetto Corsa en F1 op mijn sim rig.
- Speel nu op een PS4 Pro op een 43" FHD 50Hz TV (heb een PSVR wat cool zou zijn als ik die kan gebruiken)
- Vanwege kleine community, voornamelijk voor AC, wil ik eventueel overstappen op een PC
- Heb nu een "beast" van een PC: Core2Quad Q9550, GS-965P-DS3, 8GB Corsair Dominator DDR2-1066Mhz, HD4870, Corsair HX520, MX500 256GB SSD, paar HD's en dit alles in een Antec P182 met waterkoeling (360mm) voor de CPU, NB en GPU.
- Deze PC wordt enkel gebruikt voor wat browsen en door mijn vriendin om in te loggen op haar werkomgeving als ze vanuit thuis werkt
- Hoofdvraag:
1. Is het verstandiger een compleet nieuw (of evt gebruikt) systeem kopen en huidige PC houden zoals die is of
2. Huidige rig updaten (met nieuwe of gebruikte componenten, WC behouden?) en laptop (gebruikt) voor vriendin erbij halen, laptop zou dan worden aangesloten op de randapparatuur die ik nu heb. Reden van laptop over PC is dat je hem evt op de bank erbij kan pakken of een keer in de kamer kunt gaan zitten.
Systeem 1: (SIM)racen: Assetto Corsa, F1 en wie weet wat de toekomst brengt. Evt in VR.
Systeem 2: Huis tuin en keuken zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Schatting: Max €800,-?
Heb geen absolute max prijs maar wil het niet te gek gaan maken. Vandaar ook de referentie naar evt een gebruikt systeem gezien je daar waarschijnlijk meer 'bang for the buck' krijgt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bij een eventuele upgrade zou alles blijven op moederbord, CPU, GPU en RAM na denk ik zo? Eventuele waterkoeling gaat dan weg of moet ik nieuwe blocks voor kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Optie 1: Kast, voeding, moederbord, CPU, GPU, RAM, Optische drive, SSD + HD.
Optie 2: moederbord, CPU, GPU, RAM + basic laptop
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maakt me weinig uit, zolang het geen prul is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou het behouden van WC cool vinden, maar die blocks zijn relatief duur en icm beperkt budget en bang for buck ratio wellicht niet aan te raden.
Ga je overklokken?
Behoort tot de mogelijkheden, al denk ik dat eea de afgelopen 10 jaar is veranderd dus zal me daar nog even op in moeten lezen.
Wat verwacht je van ons?
Wijsheid.
De eerste vraag is wat slimmer is: nieuw (lees gebruikt) systeem erbij en klaar of huidige upgraden en
laptop erbij.
De 2de vraag is: afhankelijk van welke optie ik kies wat dan te kiezen.
Ik heb mezelf enigszins ingelezen maar heb nog wat moeite met alles benamingen etc. Het is niet dat een i7 altijd beter is als een i5 bijvoorbeeld en die achterliggende 'Lakes' heb ik niet bijgehouden. Heb uiteraard de BBG's gelezen en cool om te zien dat AMD toch weer serieus mee doet bij bang for buck systemen.
Optie 1
V&A aangeboden: Asus ROG G20CB Game pc
V&A aangeboden: Game PC High End Core I7 + Asus RX 580 Kaart
V&A aangeboden: i7 3770K Gaming! Quadcore,4GB GForce GTX970,16gb RAM,geg.g.
V&A aangeboden: Intel i7 2600K, 8GB ddr3, 128GB/500GB GTX1060-6GB, Win10 GAME PC
V&A aangeboden: Game PC [ Intel Core i3 7100T / GTX1060 / 8GB DDR4 / SSD ]
Nja, kan de helft van V&A wel kopiëren, maar ben redelijk clueless.
Optie 2 (schaamteloze kopie BBG januari Budget)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 81,99 | € 81,99 |
1 | ASRock A320M-DGS | € 51,- | € 51,- |
1 | Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G | € 158,95 | € 158,95 |
1 | Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01 | € 103,50 | € 103,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 395,44 |
+
V&A aangeboden: Dell Latitude E7440