Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• robertpNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Lenovo ideapad 700-15ISK die de oktober update (versie 1809) van Windwos 10 ondersteund. Maar ik krijg de update niet geinstalleerd. Via Windows Update wordt de update niet aangeboden en los downloaden en installeren werkt, maar na 16% updaten wordt de update weer teruggedraaid.

Huidige versie is Windows 10 1803. En die is in die tijd goed gegaan.
Er is ruim 35 GB aan vrije ruimte. Alle drivers zijn up-to-date.
Tenslotte nog Tweaking gedraaid en de OS files zijn compleet.

De log in de map C:\$GetCurrent\Logs geeft ook niet echt helder aan wat het probleem is. Ook de eventlog is rapporteert niet over het mislukken van de update.

Misschien tips om te doen om toch te weten wat er aan de hand kan zijn?

Alle reacties

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:56
Er zitten nog steeds fouten in de 1809 dus ik zou hem persoonlijk niet installeren. Als de versie helemaal goed is zal Microsoft hem vast wel via automatische update aanbieden.

Fable wijzigde deze reactie 06-01-2019 10:15 (3%)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:01

HKLM_

www.cloud23.nl

De log in de map C:\$GetCurrent\Logs geeft ook niet echt helder aan wat het probleem is.
Plaats het stuk uit de log eens hier misschien kunnen wij er wel wat mee.

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:56
Fable schreef op Sunday 6 January 2019 @ 10:14:
Er zitten nog steeds fouten in de 1809 dus ik zou hem persoonlijk niet installeren. Als de versie helemaal goed is zal Microsoft hem vast wel via automatische update aanbieden.
Er zitten helemaal geen fouten in 1809, nouja...niet anders dan in 'andere OS-en'. De issues die er waren zijn volgens mij allemaal opgelost.

Maar goed... @robertpNL wat is 'tweaking' wat je hebt geinstalleerd? Is dat iets van Windows zelf..?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Fable
JackSparrow schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:26:
[...]

Er zitten helemaal geen fouten in 1809, nouja...niet anders dan in 'andere OS-en'. De issues die er waren zijn volgens mij allemaal opgelost.

Maar goed... @robertpNL wat is 'tweaking' wat je hebt geinstalleerd? Is dat iets van Windows zelf..?
Totdat je Revit gebruikt, wat dus onbruikbaar wordt na de update.

• robertpNL
  • Niet online
JackSparrow schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:26:
[...]

Tweaking is een Windows Repair tool. Wordt goed over geschreven.
HKLM_ schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Plaats het stuk uit de log eens hier misschien kunnen wij er wel wat mee.
De log staat hier. Dit is de downlevel_2019_01_06_05_04_16_006.log. Ik zie wel wat warnings maar geen errors.
De tweede log is de rollback log.

Dank allemaal!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Fable schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:44:
[...]

Totdat je Revit gebruikt, wat dus onbruikbaar wordt na de update.
offtopic:
Het is niet voor het eerst (en waarschijnlijk ook niet voor het laatst) dat een update aan een OS impact heeft op de software van derden. Als dat niet het geval zou zijn (of als je de bouwer van het OS zou mogen aanspreken daarop) was er nooit een issue geweest met allerlei machines die nog steeds XP moeten draaien...
Ergo, de issues van Autodesk afschuiven op Microsoft als zijnde een probleem in het OS en daarom niet-Autodeskgebruikers aanraden niet up te graden is niet helemaal zuiver.

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• Zeus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:03
Zelf ook veel problemen gehad met Windows update. Geloof dat het dezelfde Windows 10 versie was. Uiteindelijk na veel zoeken het euvel gevonden. Ik gebruikte een USB encryptie programma (disk encryptor) dat een driver had geïnstalleerd waardoor Windows over de zeik ging. De betreffende Windows update maakte een verandering in het bestandsysteem dat niet compatibel is met encryptie software. Check dat even. Bij mij was het kwestie van uninstallen, reboot, update en reinstall.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Fable
Jester-NL schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:29:
[...]

offtopic:
Het is niet voor het eerst (en waarschijnlijk ook niet voor het laatst) dat een update aan een OS impact heeft op de software van derden. Als dat niet het geval zou zijn (of als je de bouwer van het OS zou mogen aanspreken daarop) was er nooit een issue geweest met allerlei machines die nog steeds XP moeten draaien...
Ergo, de issues van Autodesk afschuiven op Microsoft als zijnde een probleem in het OS en daarom niet-Autodeskgebruikers aanraden niet up te graden is niet helemaal zuiver.
Bij een nieuwe versie van Windows kan dat inderdaad gebeuren, maar bij een automatische update mag dat niet gebeuren imo.

• robertpNL
  • Niet online
Da
Zeus schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:40:
Zelf ook veel problemen gehad met Windows update. Geloof dat het dezelfde Windows 10 versie was. Uiteindelijk na veel zoeken het euvel gevonden. Ik gebruikte een USB encryptie programma (disk encryptor) dat een driver had geïnstalleerd waardoor Windows over de zeik ging. De betreffende Windows update maakte een verandering in het bestandsysteem dat niet compatibel is met encryptie software. Check dat even. Bij mij was het kwestie van uninstallen, reboot, update en reinstall.
Dankjewel maar helaas gebruik ik geen USB encryptie o.i.d.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Fable schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:10:
[...]

Bij een nieuwe versie van Windows kan dat inderdaad gebeuren, maar bij een automatische update mag dat niet gebeuren imo.
offtopic:
Windows 10 is in juli 2015 uitgekomen, en sindsdien komt er (pak en beet) ieder half jaar een grote upgrade die (net als dat bij dat andere OS) automatisch wordt uitgerold.
Ondertussen zijn er ook allerlei beta-versies waar ontwikkelaars mee aan de slag kunnen.
Je klinkt nu een beetje als Novell, ten tijde van Vista, die pas wilden gaan ontwikkelen op het moment dat Vista niet meer beta was. Persoonlijk heb ik het idee dat dat een beetje mosterd na de maaltijd is (zeker als je (als fabrikant) 3 jaar nadat die manier van werken is ingevoerd nog steeds in die val trapt).

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fable schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:10:
[...]

SMB 1.0? O-)

Feit is: 99% van de mensen die een OS gebruikt en klakkeloos updates installeert, weigert eerst te lezen wat de "knowledge artikelen" beschrijven en openen daarna een topic op, bijvoorbeeld, GoT om maar te roepen dat Microsoft **** is. Maar ja, dat is met elke patch die niet doet wat men verwacht, ongeacht de fabrikant & platform.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:56
robertpNL schreef op Sunday 6 January 2019 @ 11:57:
[...]

Tweaking is een Windows Repair tool. Wordt goed over geschreven.

[...]

De log staat hier. Dit is de downlevel_2019_01_06_05_04_16_006.log. Ik zie wel wat warnings maar geen errors.
De tweede log is de rollback log.

Dank allemaal!
Als ik die website zo zie, dan weet ik één ding zeker. Ik zou zo'n tool nooit installeren. Daarnaast hoezo moet je Windows repareren? Als je het 'gewoon' installeert is zo'n tool niet nodig hoor..die tools maken vaak meer kapot dan je lief is. :9

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• 2bad4u
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02-04 17:55
Gebruik je een USB dongle voor een muis? dan kan je eens proberen om deze eruit te halen.

Windows Repair van Tweaking.com is soms wel handig, al zijn er ook gevallen bekend dat het meer stuk maakt als fixed.

• robertpNL
  • Niet online
Gisteravond opnieuw de logs geanalyseerd en toen kwam ik er achter dat mijn Windows in Developers mode stond. Die zette ik op "Isolated" mode en de feature "Windows Development package" verwijderd. En daarna kreeg ik de Windows update geinstalleerd.

Problem fixed
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True