Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
In februari willen we met het gezin weg (5 nachtjes). Waarheen, maakt ons niet veel uit als het maar 'verderweg' is. Dit ipv wintersport, volgend jaar maar weer op wintersport (de jongste vinden we toch nog te jong).

Nu is het zo dat veel vluchten op 'onmogelijke' tijden zijn (als volwassene al onhandig, laat staat voor de kinderen) of heel erg duur zijn...

Nu kwam ik Alicante tegen, in febrauri weinig regen, een kleine 20 graden, de vlucht op mooie tijdstippen en de prijs goed.

Alleen Alicante doet mij denken als overwinteringsoord voor pensionados en niet zo zeer als een mooie stad. Maar als ik google, dan kom ik toch wel veel mooie dingen tegen...

Kortom: iemand ooit in Alicante geweest? En is het een aanrader? Tips?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Er zullen vast genoeg mensen geweest zijn. ;)
Ik huur altijd een auto, dan maakt het niet meer zoveel uit waar je precies zit, genoeg moois te zien in de omgeving.
Zelf ben ik vorige jaar januari naar Marbella geweest, daar zie je ook veel pensionado's. Dat is gewoon een eigenschap van de Spaanse kunst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, we zijn deze keer van plan om een appartementje te nemen in hartje centrum en vooral 'de stad' te gaan bezoeken. Lekker eten, enz. Niet zo zeer de omgeving verkennen...

En ach, voor 5 dagen vermaak je je eigenlijk overal wel... Maar zou mooi zijn als een ervaringsdeskundige zou reageren met: TOPPLEK!

(de search geeft 0 resultaten op Alicante!!! :o Dat er op GoT een onderwerp nog onbesproken is! :) )

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
Galois schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:12:
Ja, we zijn deze keer van plan om een appartementje te nemen in hartje centrum en vooral 'de stad' te gaan bezoeken. Lekker eten, enz. Niet zo zeer de omgeving verkennen...

En ach, voor 5 dagen vermaak je je eigenlijk overal wel... Maar zou mooi zijn als een ervaringsdeskundige zou reageren met: TOPPLEK!

(de search geeft 0 resultaten op Alicante!!! :o Dat er op GoT een onderwerp nog onbesproken is! :) )
Heb je al gekeken of er een leuke berg is, en waar je fietsen kan huren? "Ben ff weg vanmiddag schat"

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Hahahaha... Dat zou wel mooi zijn :) maar nee, gaat niet gebeuren. Maximaal hardloopschoenen mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:38
Ik kom regelmatig in Alicante. Woon daar in de buurt :-)

Of het voor jou de moeite waard is, hangt natuurlijk af van je persoonlijke voorkeur.
V.w.b. de overwinterende bejaarden kan ik je geruststellen. Die zul je niet veel tegenkomen in Alicante zelf. Die vind je meer in de wijde omgeving, denk aan Benidorm (bastards).

Alicante is een grote stad die voornamelijk bevolkt wordt door Spanjaarden. Ondanks dat de naam velen bekend in de oren klinkt is de stad zelf niet super-toeristisch, dit in tegenstelling tot de omgeving (Costa Blanca). Er zijn niet heel veel bezienswaardige trekpleisters, à la Barcelona of Valencia, maar Alicante is wel een mooie stad om rond te slenteren en van de vele terrasjes en restaurantjes te genieten.
De enige echte bezienswaardigheden zijn de zee, het strand, het oude centrum en het daarin gelegen Castillo de Santa Barbara, dat op een rots hoog boven de stad uitsteekt.
De beste locatie om een appartement te huren is in het oude centrum. Tussen de rots en de Explanada boulevard.

Als je meerdere dagen in Alicante bent is een bezoekje aan Elche (Elx) ook zeker de moeite waard. Elche is ook een grote stad, vlakbij Alicante en gemakkelijk met het O.V. te bereiken. Elche is beroemd om haar gigantische palmentuinen die het mooie oude centrum omringen.

Overigens, de reden dat je goedkope tickets naar Alicante hebt kunnen vinden is dat februari echt de koudste maand van het jaar is. Ook in dit deel van Spanje is het gewoon 'winter'. Als je geluk hebt is het inderdaad zonovergoten en 20 graden. Als je pech hebt is het 12 graden. De kans op regen is niet heel groot, maar je kunt het treffen...
Normaal gesproken zul je overdag lekker op een terrasje kunnen vertoeven, maar 's avonds zeker niet.
Althans, niet zonder dikke winterjas ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Ik ben er ook een paar keer geweest, prima locatie hoor. De Castillo midden in de stad is wel leuk, alleen kwamen wij er pas na de wandeltocht/klim (in 30+ graden) achter dat er ook een lift naar boven was :P
Als je wat meer van de natuur houdt zou ik een auto huren en naar het noorden/westen rijden, met een uurtje rijden heb je een erg mooie omgeving/bergachtig gebied (kijk op Google Maps met terrain view).
En als je van een lekker wijntje houdt is het helemaal mooi, zeker ten westen van Alicante heb je erg veel wijngaarden en daarbij behorende "Bodegas", proeflokalen waar je voor een prikkie heerlijke wijnen kan drinken en kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
@Schnupperpuppe en @FoxLenny hebben jullie (of anderen :) ) ook tips voor iets leuks voor kinderen? Tijdens deze citytrips proberen we ook altijd wat leuks te doen voor de kinderen. Als bijvoorbeeld een tropisch zwembad (alleen ik begrijp dat deze in Spanje niet zo veelvuldig zijn als in NL), een (klein) pretparkje, kindermuseum of gewoonweg een mooi speeltuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:38
Galois schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:41:
@Schnupperpuppe en @FoxLenny hebben jullie (of anderen :) ) ook tips voor iets leuks voor kinderen?
Ik heb geen kids, dus ik kan je niet uit eerste hand tips geven.

Er zijn wel verschillende waterparken in de omgeving, maar ik denk dat die gesloten zijn in februari. Brrrrr.
Er is een groot themapark Terra Mitica in Benidorm, maar dat opent pas in april.
Wat ik heb kunnen vinden is het safaripark Rio Safari in Elche. Dit zou wel open moeten zijn in februari.
Ik ken dit park verder niet, maar Google kan je vast verder helpen.

Ook is er in de jachthaven van Alicante het Volvo Ocean Race Museum. Is nog gratis ook ;-)
Hier worden dagelijks tours gegeven voor verschillende leeftijdsgroepen. Ook voor (kleine) kinderen.
Ik vermoed echter dat deze tours niet in het Nederlands zijn, maar in het Spaans.

Suc6!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Galois schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:41:
@Schnupperpuppe en @FoxLenny hebben jullie (of anderen :) ) ook tips voor iets leuks voor kinderen? Tijdens deze citytrips proberen we ook altijd wat leuks te doen voor de kinderen. Als bijvoorbeeld een tropisch zwembad (alleen ik begrijp dat deze in Spanje niet zo veelvuldig zijn als in NL), een (klein) pretparkje, kindermuseum of gewoonweg een mooi speeltuin.
El Mundo de los Ninos

https://www.tripadvisor.n...encian_Count.html#REVIEWS

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1