Hi,
in januari 2017 heb ik de volgende pc samengesteld:
Nu heb ik meer en meer het probleem dat het CPU verbruik aan 100% zit. Hier wordt niet mee gegamed, maar enkel bij het gebruik om mee te surfen en video s kijken zoals de combinatie Vivaldi Browser met meerdere tabs (10), Sabnzbd in Firefox en Media Player Classic.
- systeem: windows 10 pro
Wat ik al geprobeerd heb:
- veranderen van media player van pot player naar media player classic
- verschillende browsers waaronder vivaldi, firefox, chrome waarbij vivaldi nog het beste werkt
- Achtergrondprocessen uitgeschakeld en ook in startup uitgeschakeld
Wat ik nog niet geprobeerd heb:
- Reset van Windows 10 Pro
- Live USB van Linux. Reden is dat mijn monitor een slecht EDID signaal doorstuurt en dualboot heel lastig is (powersave problemen met de monitor, heb al 3 verschillende gekregen van Dell maar geen oplossing).
Bij het bouwen van de PC heb ik de fout gemaakt een oudere CPU te kopen en niet te wachten op de G4560.
Zelf dacht ik aan de volgende opties omdat ik er ook niet meer dan 100 euro aan wil besteden:
Zou moeten werken met 2133 RAM maar welke neem ik best of is er nog een andere optie?
in januari 2017 heb ik de volgende pc samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4500 Boxed | € 96,- | € 96,- |
| 1 | MSI B250M Mortar | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Fractal Design Define Mini C Window | € 69,43 | € 69,43 |
| 1 | Dell P2415Q Zwart | € 384,- | € 384,- |
| 1 | Scythe Kodati Rev.B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 61,99 | € 61,99 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 137,96 | € 137,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 901,38 | |
Nu heb ik meer en meer het probleem dat het CPU verbruik aan 100% zit. Hier wordt niet mee gegamed, maar enkel bij het gebruik om mee te surfen en video s kijken zoals de combinatie Vivaldi Browser met meerdere tabs (10), Sabnzbd in Firefox en Media Player Classic.
- systeem: windows 10 pro
Wat ik al geprobeerd heb:
- veranderen van media player van pot player naar media player classic
- verschillende browsers waaronder vivaldi, firefox, chrome waarbij vivaldi nog het beste werkt
- Achtergrondprocessen uitgeschakeld en ook in startup uitgeschakeld
Wat ik nog niet geprobeerd heb:
- Reset van Windows 10 Pro
- Live USB van Linux. Reden is dat mijn monitor een slecht EDID signaal doorstuurt en dualboot heel lastig is (powersave problemen met de monitor, heb al 3 verschillende gekregen van Dell maar geen oplossing).
Bij het bouwen van de PC heb ik de fout gemaakt een oudere CPU te kopen en niet te wachten op de G4560.
Zelf dacht ik aan de volgende opties omdat ik er ook niet meer dan 100 euro aan wil besteden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 75,85 | € 75,85 |
| 1 | Intel Pentium G4600 Boxed | € 64,51 | € 64,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 140,36 | |
Zou moeten werken met 2133 RAM maar welke neem ik best of is er nog een andere optie?