Vraag

• Rogier1983
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2019
Hi Tweakers,

Vorig jaar ben ik een website begonnen waarmee je lootjes kan trekken. Mijn website maakt gebruik van Laravel. In verband met de eenvoudige integratie met Laravel gebruik ik Mailgun om de mails te versturen. Ik gebruik het gratis abonnement van Mailgun.

Helaas is nu al voor de 4e keer het ip-address van Mailgun geblokeerd door Hotmail/Outlook servers. Alle andere mails komen wel goed aan. Je snapt wel dat als mensen lootjes trekken en de lootjes niet aankomen dat het dan meteen einde verhaal is van het gebruik van de website. Als ik Mailgun support vraag om mij naar een ander ip adres te zetten dan doen ze dat wel maar het kan wel een paar uur duren. En in die paar uur kunnen er nieuwe lootjes trek groepen worden gemaakt.

Nu heb ik internet afgestruind naar hoe ik dit kan oplossen maar ik ben niet tot een oplossing gekomen.

Ik ben benieuw of iemand hier ervaring mee heeft en mij van een eventuele oplossing of alternatief kan voorzien? Zou een dedicated ip of gebruik maken van de smtp van mijn domein dit oplossen(ben geen expert)?

Foutmelding:
"5.7.1 Unfortunately, messages from [ip-adress stond hier] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [CO1NAM03FT046.eop-NAM03.prod.protection.outlook.com]"

Beste antwoord (via Rogier1983 op 07-01-2019 17:09)

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:36
Zelf verschillende gratis diensten geprobeerd zoals Sendgrid, Elastic Email en Mailgun. Bij alle drie de partijen was het vaak veel geluk hebben dat je in een goede pool terecht kwam.

De betaalde varianten was voor ons financieel niet haalbaar. Daarom maken wij nu gebruik van de smtp servers van de hostingpartij. Sindsdien geen problemen meer met de levering van de mail. Uitgebreide mail statistieken hebben we nu niet meer, maar dat is voor ons toch niet van belang.

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gebruik geen gratis dienst, voor de duidelijke redenen

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• jirad
Zelf verschillende gratis diensten geprobeerd zoals Sendgrid, Elastic Email en Mailgun. Bij alle drie de partijen was het vaak veel geluk hebben dat je in een goede pool terecht kwam.

De betaalde varianten was voor ons financieel niet haalbaar. Daarom maken wij nu gebruik van de smtp servers van de hostingpartij. Sindsdien geen problemen meer met de levering van de mail. Uitgebreide mail statistieken hebben we nu niet meer, maar dat is voor ons toch niet van belang.

• Rogier1983
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2019
@jirad De moeite waard om eens te proberen dus. Mag ik vragen of je veel mail verstuurd? En is dat nog van invloed?

[Voor 40% gewijzigd door Rogier1983 op 07-01-2019 17:13. Reden: Extra vraag]

• jirad
Het aantal mailtjes per week valt wel mee, slechts enkele tientallen. Het is wel handig om even te controleren hoeveel mails er verstuurd mag worden via de smtp van de hosting partij. Sommige hanteren een limiet per seconde/uur/dag.

Tegens ook niet vergeten om de spf/dkim records aan te passen, maar de hoster heeft waarschijnlijk wel een informatiepagina hierover.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 15:45
SMTP servers van je hosting partij kunnen net zo goed op een lijst komen in hotmail/outlook. Enige optie als het een soort van aflevergarantie wil hebben is om te zorgen dat je een schoon en herkend IP adres hebt. Dit kan je ook zelf regelen door een eigen server/vps of om te betalen bij een mail provider.

Een gratis mail server met HTTP api is bijvoorbeeld Postal, https://postal.atech.media/ welke je dan op een eigen VPS zou kunnen hosten.

Verder kijk ook goed naar je inhoud want Microsoft kijkt niet alleen naar het IP adress

[Voor 9% gewijzigd door GrooV op 08-01-2019 08:42]

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Dit probleem heb ik nu ook. Mailtjes naar Hotmail/Outlook worden geblokkeerd terwijl de andere mailtjes wel goed aankomen. Ik gebruik Sendgrid (Trial periode van 30 dagen).
Zal dit opgelost zijn wanneer ik een betaald abonnement van Sendgrid neem?

SPF & DKIM records zijn al aangepast.

Mijn from adres is de info@ adres van het domein zelf (Of heeft dit er niks mee te maken?).

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hmm... Zou een no-reply adres niet beter zijn, als het een massamail betreft?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• impactftw
  • Nu online
AW_Bos schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:15:
Hmm... Zou een no-reply adres niet beter zijn, als het een massamail betreft?
Het betreft geen massamail. Een bezoeker vult een contactform in. Deze bezoeker krijgt automatisch een mailtje met twee pdf files.

De info@mijndomein.nl (Ook de afzender @From) krijgt een mail terug met de gegevens van het ingevulde formulier van de klant.

Beide mailtjes komen soms wel/niet aan op een hotmail/outlook adres. Ook gaan ze automatisch de spam bak in. :/

• AW_Bos

AW_Bos

Staat je server niet op blacklist?

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Het hosten op een eigen VPS is ook niet ideaal, ik heb regelmatig gehad dat er een range IP's waar mijn VPS in valt op een blacklist wordt gezet omdat er een IP in die range "foutieve" mails verstuurd.
Dit is bij transip, maar transip heeft een mailservice en daarmee kun je vanaf je VPS tot 1000 mails per dag versturen.

• impactftw
  • Nu online
AW_Bos schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:05:
Staat je server niet op blacklist?
Ik zie nu idd dat mijn domein op een blacklist staat. Kan hier wat aan gedaan worden?
Dit zal misschien een keer zijn gekomen doordat een script in een loop kwam en daardoor meerdere mailtjes ter gelijk verstuurde?? 8)7 :/

• AW_Bos

AW_Bos

Afwachten, of kijken of die blacklist een verwijder-tool heeft

• impactftw
  • Nu online
AW_Bos schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:20:
"t heeft te maken met deze lijst: http://rfc-clueless.org/ (RFC2 Realtime List).

• AW_Bos

AW_Bos

• impactftw
  • Nu online
AW_Bos schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:20:
Mmm.. de https://mxtoolbox.com nog een keer gedraaid en nu ziet de tool mijn domein niet meer in de blacklist.

• AW_Bos

AW_Bos

impactftw schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Mmm.. de https://mxtoolbox.com nog een keer gedraaid en nu ziet de tool mijn domein niet meer in de blacklist.
En dat na verwijdering? Da's dan snel.
Zo niet kan die blacklist server misschien wel even onbereikbaar zijn. Had net al moeite om de site ervan te openen. Test later nog eens, dan weet je het zeker :)

• impactftw
  • Nu online
AW_Bos schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:45:
[...]

En dat na verwijdering? Da's dan snel.
Zo niet kan die blacklist server misschien wel even onbereikbaar zijn. Had net al moeite om de site ervan te openen. Test later nog eens, dan weet je het zeker :)
Thanks! Ga ik het vanavond nog is testen. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee