Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisThijssen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
Hoi!

Ik heb een oud filmpje, .avi bestand van ongeveer 50mb op mijn pc staan, dit filmpje wil ik graag op mijn Android telefoon krijgen maar helaas lukt het me niet.

Ik heb het filmpje online geconverteerd naar een MP4 bestand van ongeveer 7mb en via web.whatsapp verstuurd met mijn werk iPhone naar mijn privé Android. Op de iPhone is het filmpje in whatsapp (op de telefoon) af te spelen maar op mijn Android niet. Als ik met mijn Android inlog op web.whatsapp en het filmpje doorstuur naar de iPhone is het filmpje weer niet af te spelen op de Android en wel op de iPhone. Ook het filmpje van Android naar een andere Android werkt niet, dan is het niet af te spelen op beide telefoons. Van de iPhone naar een andere Android hetzelfde als mijn eigen Android. In sommige gevallen is het beeld er niet en geluid wel aanwezig.

Het bestand mailen en downloaden lukt, maar weer niet af te spelen, alleen geluid is dan hoorbaar.

Ik heb het bestand ook geconverteerd naar .mov en gecomprimeerd naar een kleiner .avi bestand. In elk geval niet af te spelen op een in mijn beschikking zijnde Android telefoon.

Het originele bestand via web.whatsapp inladen levert op de afgeleverde telefoon een download link op, als ik het bestand dan download en probeer af te spelen krijg ik de melding: bestand niet af te spelen (o.i.d.)...

Tot hier rijkt mijn kennis aan filmpjes van pc naar telefoon verzenden, als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik dat graag!

Alvast bedankt,
Boris

Beste antwoord (via rens-br op 07-01-2019 21:26)

• Alan z
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 11:52
Ik zou het eens met de app "video Convertor"
https://play.google.com/s...neel.videoconvertor&hl=en

Ik gebruik het af en toe als ik een filmpje/gif niet direct kan doorsturen over whatsapp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:55
Ik zou denken dat er een codec gebruikt is die niet op jou Android af te spelen is....

Misschien opnieuw coderen met andere codec / instellingen met bijvoorbeeld Windows Moviemaker? Daar is een voor Android geschikt formaat zelfs een standaard export mogelijkheid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Probeer VLC Player eens te installeren op je telefoon en kijk dan of je filmpje wel kunt afspelen.

https://play.google.com/s...id=org.videolan.vlc&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisThijssen
M!chel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:25:
Probeer VLC Player eens te installeren op je telefoon en kijk dan of je filmpje wel kunt afspelen.

https://play.google.com/s...id=org.videolan.vlc&hl=nl
Dankjewel voor je reactie, afspelen op de telefoon is met zoiets als VLC geen probleem.
Het gaat mij om het afspelen op whatsapp zelf, dit krijg ik niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisThijssen
TomsDiner schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:24:
Ik zou denken dat er een codec gebruikt is die niet op jou Android af te spelen is....

Misschien opnieuw coderen met andere codec / instellingen met bijvoorbeeld Windows Moviemaker? Daar is een voor Android geschikt formaat zelfs een standaard export mogelijkheid...
Dankjewel voor je reactie, dit zal ik eens gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
BorisThijssen schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Dankjewel voor je reactie, afspelen op de telefoon is met zoiets als VLC geen probleem.
Het gaat mij om het afspelen op whatsapp zelf, dit krijg ik niet voor elkaar.
Dat komt dan door whatsapp en daar kan jij niets aan doen. Het filmpje converteren is waarschijnlijk de enigste optie. Maar ik lees dat het niet helpt, daarbij kan ik je niet helpen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Alan z
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 11:52

Ik gebruik het af en toe als ik een filmpje/gif niet direct kan doorsturen over whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
BorisThijssen schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:21:
Ik heb het filmpje online geconverteerd naar een MP4 bestand van ongeveer 7mb en via web.whatsapp verstuurd met mijn werk iPhone naar mijn privé Android.
Ik ken het probleem ook wel van video's die niet direct afspelen in Whatsapp.
MP4/H264/AAC is het aan te raden formaat voor Whatsapp, maar er zijn veel mogelijkheden qua instellingen.
Zelf gebruik ik daarvoor nu meestal AviDemux
Ook ben ik er achter gekomen dat via Web.Whatsapp de video's soms niet goed worden geupload??
Beter is om de video eerst naar je Android (IPhone) te copieeren en vandaar dan te versturen met Whatsapp, je kan dan ook meteen previewen in Whatsapp voor het verzenden. ;)

AviDemux met MP4 / H264 video / AAC audio werkt bij mij in ieder geval goed in Whatsapp. :)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/242yf6r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisThijssen
Alan z schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:36:

Bedankt voor je reactie, dit heeft gewerkt!
Heel erg blij blij, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisThijssen
The_Doman schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:47:
[...]

Ik ken het probleem ook wel van video's die niet direct afspelen in Whatsapp.
MP4/H264/AAC is het aan te raden formaat voor Whatsapp, maar er zijn veel mogelijkheden qua instellingen.
Zelf gebruik ik daarvoor nu meestal AviDemux
Ook ben ik er achter gekomen dat via Web.Whatsapp de video's soms niet goed worden geupload??
Beter is om de video eerst naar je Android (IPhone) te copieeren en vandaar dan te versturen met Whatsapp, je kan dan ook meteen previewen in Whatsapp voor het verzenden. ;)

AviDemux met MP4 / H264 video / AAC audio werkt bij mij in ieder geval goed in Whatsapp. :)
[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie, ik zal je tips onthouden voor de volgende keer!
Pagina: 1