Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, vandaag was ik mijn pc
uitelkaar aan het halen omdat ik al eerder ram problemen had en dit eerder had verholpen bij een andere desktop door met een kwast stof uit een dimm slot tehalen. Bij het eruit halen van mijn ram modules van mijn pc zag ik tot mijn verbazing dat 1 finger / nagel van een ram module er half af hing. Mijn vraag is: wat moet ik doen? Zelf repareren? zoja hoe? Laten maken zoja waar?
Nieuw kopen?

Mijn specs zijn : i5 760, Asus gtx660, Asus P7P55 Lx, Windows 7 (64bit), Kingston hyper x DDR3 1333MHz KHX1333C7D3K2/4GX (kit van 2) zit de "kapotte" module bij (2gb per module), Corsair CMZ16GX3M2A1600C9 (ook kit van 2 heb er maar 1 module in bezit(8gb 1600MHz DDR3)), Kingston KHK1333C9D3B1/4G (4GB 1333MHz DDR3)
http://imgur.com/gallery/O2YBmQ4

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Maak eens een foto, want ik kom er niet echt uit.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Ik ken deze term ook niet. Bedoel je een contactpunt of een van de pootjes waarmee de module vastgeklemd wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 05-01-2019 22:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:58
Bedoel je zo'n contactpunt in het midden van de module? Het klinkt alsof je een module verkeerd om geplaatst hebt en daarbij te hard hebt doorgedrukt. Zoals hierboven al gezegd; graag een foto van de RAM module :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Als ik google naar Ram finger dan denk ik dat er dus een scheur in de printplaat zit, tussen de contacten en het centrale gedeelte?

Dat krijg je toch nooit meer goed? Wel geleerd wat een ram-finger is. Ik dacht eerst wat anders, maar het heeft dus niks met Kim Holland te maken.

Verwijderd

Topicstarter
@Hammetje Ik bedoel inderdaad het gouden punt van de print plaat. In het Engels noemden ze het een nail en soms een finger maar zelden, omdat er bijna nooit iets mee is.
De foto's. vvv

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2019 02:36 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie hier voor een voorbeeld van een repair kit. Het komt vaker voor dan je denkt.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 01:08:
@Hammetje Ik bedoel inderdaad het gouden punt van de print plaat. In het Engels noemden ze het een nail en soms een finger maar zelden, omdat er bijna nooit iets mee is.
De foto's. vvv
Volgens mij is het woord waar je naar opzoek bent "gold finger" ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt er op dat die pin gewoon vies is. Schoonmaken met alcohol? Die pin lijkt nummer 2 te zijn, dat Is VSS en er zijn diverse VSS pinnen beschikbaar, dus zelfs als die echt dood is en geen contact meer kan maken zou het gewoon moeten werken.

[ Voor 58% gewijzigd door johnkeates op 06-01-2019 05:00 ]

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:54
Dit lijkt me wel dat dit te repareren is.

1. Ik zelf zou het eerst proberen met een potlood over het "plaatje" te tekenen, zodat er dus een laagje potlood over het laagje goud ligt.

2. Wat lastiger maar deze zou ik doen. Dunne soldeerbout met heel dun soldeer een super dun laagje op het goud solderen. Na het solderen goed controleren of je geen kortsluiting/verbindingen maakt met de plaatjes ernaast.

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:03
JappieR schreef op zondag 6 januari 2019 @ 07:37:
Dit lijkt me wel dat dit te repareren is.

1. Ik zelf zou het eerst proberen met een potlood over het "plaatje" te tekenen, zodat er dus een laagje potlood over het laagje goud ligt.

2. Wat lastiger maar deze zou ik doen. Dunne soldeerbout met heel dun soldeer een super dun laagje op het goud solderen. Na het solderen goed controleren of je geen kortsluiting/verbindingen maakt met de plaatjes ernaast.
een goldplated contact vertinnen lijkt me niet verstandig, aangezien dit na verloop van tijd slecht contact gaat maken. als het echt vies is kan de ts beter met een glasvezel pen het proberen weg te krabben.

die contacten gaan ook meestal niet kapot in het midden, maar krullen om

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:46
Repareren kost meer tijd/moeite en/of geld dan een andere module kopen. Vervang de twee Kingston modules voor V&A aangeboden: Kingston HyperX KHX1600C10D3B1/8G en je hebt totaal 16GB met fatsoenlijk dual-channel.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Doet ie het niet gewoon?

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:31
Zorgen dat die er recht in gaat om kortsluiting te voorkomen, grote kans dat die het nog gewoon prima doet op z'n overige pinnen.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44

rdejongjr

Gnome

Lol, niet opnieuw plaatsen aub, een zo'n gouden vingertje breekt erg makkelijk af als deze los zit.

Mocht je het willen proberen zonder veel uit te geven ; omringende vingers afplakken,
dupje secondelijm er onder,
aandrukken en uit laten harden,
met een mesje/schuurpad/iets de waas/lijmlaag bovenop weghalen
Plakband weghalen.

En dan pas er in durven steken.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zit er niet nog gewoon fabrieksgarantie op? Veel ram heeft een erg lange tot levenslange garantie termijn.

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 06-01-2019 11:12 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:46
Garantie heeft beperkingen. Beschadiging is uitgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord zag de stock toen niet.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 6 januari 2019 @ 04:58:
Lijkt er op dat die pin gewoon vies is. Schoonmaken met alcohol? Die pin lijkt nummer 2 te zijn, dat Is VSS en er zijn diverse VSS pinnen beschikbaar, dus zelfs als die echt dood is en geen contact meer kan maken zou het gewoon moeten werken.
Bedankt in ieder geval ik zou hem inderdaad nog kunnen schoonmaken. Mijn pc las de stick niet voordat ik die er uit haalde.

Verwijderd

Voordat je weer gaat proppen kijk eerst ff goed of de houder waar je strookje ingaat geen gare verbinding heeft , zo'n vinger gaat niet vanzelf los komen van de printplaat.

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 13:15
*knip* als je niets te zeggen hebt, doe dat dan ook niet

[ Voor 66% gewijzigd door br00ky op 06-01-2019 18:41 ]

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 21:19

PDZ

📍Damwâld

Compizfox schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:13:
[...]

Volgens mij is het woord waar je naar opzoek bent "gold finger" ;)
Neen, dat is een film met een Britse meneer en mooie vrouwen. Moet zeggen dat ik de term "RAM finger" ook niet kende, en het pas begreep toen ik de foto's zag.

De tiid hâldt gjin skoft.

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
johnkeates schreef op zondag 6 januari 2019 @ 04:58:
Bovenstaande antwoord lijkt te kloppen als ik de pinouts op internet van DDR3 opzoek....

klik klik klik

VSS is ook wel ground / min... En daar zitten er inderdaad meer van opeen dimm. Dus ik denk dat je met de post hierboven het goede antwoord te pakken hebt.

Dus als de dimm gewoon werkt hoef je helemaal niets te doen..

if it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
TomsDiner schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:37:
[...]

Bovenstaande antwoord lijkt te kloppen als ik de pinouts op internet van DDR3 opzoek....

klik klik klik

VSS is ook wel ground / min... En daar zitten er inderdaad meer van opeen dimm. Dus ik denk dat je met de post hierboven het goede antwoord te pakken hebt.

Dus als de dimm gewoon werkt hoef je helemaal niets te doen..

if it ain't broken, don't fix it
Bedankt heb de module schoongemaakt hij lijkt weer te werken.

Bedankt iedereen voor deze hulp. het werd zeer gewaardeerd (y) (y) (y)
Pagina: 1