Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Led spots vallen na 3 jaar ineens deels uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Waypoint
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Beste tweaker vrienden,

drie jaar geleden heb ik de keuken verbouwd, waarbij ik drie led spots heb aangebracht met een led dimmer.
sinds een week vallen twee spots uit na enige tijd.
als ik even de lampen uit doe (nog geen halve minuut) dan doen ze het weer.

nu heb ik vanmiddag de dimmer er tussen uit gehaald en een schakelaar aangesloten.
dit ging ongeveer een uur goed en toen vielen de spots weer uit. even de schakelaar uit en ze deden het weer.

ik herinner mij niet meer of het lampen zijn met een travo, want mijn gedachte was dat hier het probleem zou kunnen zitten. de led lamp , zie foto, is echter 230v. ik neem aan dat er dan niet nog een travo tussen kan zitten.

ik heb alle drie de spots naar 1 lasdoos boven het plafond geleid en vandaar naar de schakelaar.
bij die doos kan ik alleen door een luik te maken in de kamer er boven :X . dat doe ik dus liever als allerlaatste..

wie weet de oplossing?

led
het is een philips led lamp

snoer

dimmer

wat ik dus al heb gedaan :
- dimmer omwisselen met schakelaar
- check voor travo, die is er volgens mij niet

Waypoint wijzigde deze reactie 05-01-2019 20:49 (4%)

Beste antwoord (via Waypoint op 05-01-2019 22:35)

• _Ernst_
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:14

_Ernst_

Mark It Zero!

Ook led lampen kunnen kapot gaan. Warmteprobleem zoals nachtnet schetst is ook een mogelijkheid, maar als je dat uitgesloten hebt denk ik dat je gewoon pech hebt dat er nu 2 spotjes op hetzelfde moment sneuvelen.

Last.fm

Alle reacties

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:59
Klinkt als te warm, kunnen de lampen hun warmte wel kwijt?

Kun je de lampen proberen in een losse wandspot waarbij er zeker voldoende koeling mogelijk is?

nachtnet wijzigde deze reactie 05-01-2019 20:56 (46%)

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:14

_Ernst_

Mark It Zero!

Ook led lampen kunnen kapot gaan. Warmteprobleem zoals nachtnet schetst is ook een mogelijkheid, maar als je dat uitgesloten hebt denk ik dat je gewoon pech hebt dat er nu 2 spotjes op hetzelfde moment sneuvelen.

Last.fm

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wissel er 1 om met diegene die het wel doet. Dan sluit je de spot uit. Hoe dan ook zijn het gewoon standaard 230v spotjes die je vrij eenvoudig kan vervangen door ieder andere dimbare ledspot.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:09
Vallen die 2 spots precies tegelijkertijd uit? Ik zou na het lezen van jouw verhaal ook denken aan kapotte spots maar dan zou het wel heel toevallig zijn als ze iedere keer precies even lang werken...

Kun je een spotje met problemen eens omwisselen met de derde, die wel normaal werkt? Dan kun je kijken of het probleem meeverhuisd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Waypoint
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik ga de spot die het altijd doet zo eens omwisselen met een die uitvalt.

Warmte moeten ze goed kwijt kunnen , het is een verlaagd plafond met zeker 15 tot 20 cm vrije ruimte boven het gehele plafond.

Update : net de spot gewisseld.
Nu blijft de andere houder en goede lamp wel aan. Het vreemde is dan wel dat de andere twee spots iedere keer tegelijk uitgaan ?

Ik heb de spots die uitvallen in een ander armatuur gestopt en daar vallen ze ook uit .

Blijkbaar zijn ze op. Wel snel na drie jaar! In die richting had ik het niet gezocht 8)7

Waypoint wijzigde deze reactie 05-01-2019 22:35 (49%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:12

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De LED is vaak nog wel goed, alleen de elektronica erachter is niet bulletproof. Daarom werk ik zelf ook altijd met vervangbare LED (GU10 ftw) om lampen te kunnen wisselen. Aangezien LED erg kleurgevoelig is, hou ik ook een paar reserve aan. De ene 2700K is de andere niet ben ik achter gekomen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True