Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ik ben op zoek naar een laptop voor zakelijk gebruik en heb voorkeur voor een 13 inch model vanwege de mobiliteit.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga voornamelijk office applicaties draaien maar het is wel de bedoeling dat ik de komende drie jaar zonder problemen meerdere applicaties tegelijk kan draaien. Verder is ook belangrijk:
  • HDMI uitgang voor presentaties
  • USB C poorten voor toekomstbestendigheid
  • Solide behuizing
  • Strak en zakelijk uiterlijk
  • Windows machine
Wat is je budget?
Mijn budget staat niet 100% vast en zit rond de 1800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom ook de voorkeur voor een 13 inch. Ik heb in het verleden met een surface pro gewerkt en het scherm was groot genoeg om goed op te werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb de afgelopen tijd veel gelezen en vergeleken. Ik heb de Surface books, Pro en laptop overwogen maar loop tegen het issue met de weinige poorten aan.

Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de Matebook en Elitebook:

pricewatch: Huawei MateBook X Pro (Mach-W29C)
pricewatch: HP EliteBook x360 1030 G3 3ZH28EA

Op dit moment is de Elitebook met 400 euro ruimschoots duurder maar heeft wel mijn voorkeur op basis van tablet functionaliteit en design. Nu kan ik de Elitebook downgraden om op dezelfde prijs uit te komen maar dan kom ik op een I5 en slechts 8GB geheugen uit.

pricewatch: HP EliteBook x360 1030 G3 3ZH02EA

Ga ik dit merken in mijn dagelijks gebruik de komende jaren?

Verder sta ik nog altijd open voor andere suggesties zolang die aan mijn wensen voldoen.

Alle reacties

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Suggestie: Dell XPS 13

https://www.dell.com/nl-n...op/spd/xps-13-9360-laptop

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 05-01-2019 20:21 ]

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken maar ben niet kapot van Dell afwerking en service verlening.

Toevallig dacht ik eraan om ook bij onze oosterburen te shoppen en daar kwam ik deze tegen:

https://www.amazon.de/dp/...EZBlWOz3YHgid9izNkUQ&th=1

Compromis lijkt opgelost en als het afwijkende toetsenbord niet te vervangen is dan moet ik maar blind ypen :)

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Lenovo X1 Carbon

Is 14 inch dus wat groter dan je vraag en mi. een beter werkblad dan een 13inch. Ze komen met meerdere mooie, fijne schermopties en hebben een sterk casco en een zeer prettig toetsenbord (veel travel en feedback). Ik werk zelf al jaren met Lenovo (X series) en heb prive ook een X1.

Ook ruime ervaring met Dell (7000 serie) en dat zijn prima machientjes maar met een duidelijk minder toetsenbord.

De XPS13 is wel een stuk dunner maar de 16mm van de X1 is erg 'doenbaar'.

Tip: altijd even de kortingsacties/bonnen in de gaten houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Boeryepes op 06-01-2019 11:12 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Zat ook aan de x1 te denken.

Maar even een praktische vraag. Hoeveel USB-c poorten heb je nodig? 2 en gebruik je thuis of ergens een docking?

...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34
Ik ga voornamelijk office applicaties draaien maar het is wel de bedoeling dat ik de komende drie jaar zonder problemen meerdere applicaties tegelijk kan draaien.
Je snapt hopelijk wel dat hetgeen jij doet ook prima op een dual core kan en misschien zelfs maar met 4 GB? Tuurlijk willen we zekerheid, toekomstproof en dus wat meer en een i5 (quadcore) met 8 GB is dus prima.

Ik draaide:
- Outlook
- Word
- Excel
- Adobe Acrobat Pro
- SAP met 6 schermen
- 2 terminal vensters
- Internet Explorer met 5 vensters
- Firefox met 5 vensters
- een zooi losse utilies, screencaptures etc.

op een Dell 7270 met Core i5 6200u met een SSD en 16 GB geheugen, waarvan 2.5 GB beschikbaar door Window 7 32 bit.

Nu het zwikkie op Windows 10 64 bit draait, draait het een stuk vloeiender, maar nog steeds nog maar 8 GB in gebruik (waarvan een deel cache).

Een i7 met 16 GB is echt dikke BS, zeker boven een i5 die al quadcore is

Als je uitgaat van de volgende specs:
- Full hd beeldscherm
- 250+ GB SSD
- USB-C
- Core i5 8250u
- 8 GB geheugen

Daar heb je al laptops mee vanaf € 630,-.
(Even niet naar de nu als 1e komende HP EliteBook x360 1040 G5 5DF58EA kijken, die is fout geprijsd)

categorie: Laptops

Tuurlijk moet het een degelijk ding zijn:

Een Probook 440 is er vanaf zo'n € 900,-.
Een HP EliteBook x360 1040 G5 5DF58EA voor € 1.500,-
Een Lenovo ThinkPad T480 20L5004SMH voor € 1.200,-
Een Lenovo ThinkPad X1 Carbon 20KH006DMH voor € 1.600,-

Voor jouw werkzaamheden hoef je echt niet te kijken naar laptops van € 2.300,-.

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 06-01-2019 16:15 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Thinkpad serie... gebruik zelf de t460s. Wel is waar 14 inch maar typt heerlijk en werkt als een paard met een i7 en 20 GB, 512 SSD..

Als je veel typewerk hebt kan ik je de thinkpad toetsenborden van harte aanbevelen... veel travel maar als je dat vergelijkt met bijv een toetsenbord van bijv een MacBook... na een hele dag typen merk je het verschil wel..

...

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-11 23:12
HDMI uitgang voor presentaties is logisch, maar denk ook aan "iets" van een vga optie. Ik geef wekelijks presentaties in 2-3 verschillende bedrijven, bijna elke week, en ik heb de dvi -> vga adapter met grote regelmaat nodig. Daarom is USB-C niet helemaal geweldig, misschien wel toekomstgericht maar ik zie nog geen randapparatuur met USB-C aansluiting en de USB -> vga adapters zie ik alleen met USB-A.
En ik heb heel lang een surface pro voor dit werk gebruikt (nu mbp) met 1 USB poort en ben er nooit tekort gekomen. Hooguit de ontvanger van de presenter heeft een poort nodig, maar meer ook niet. En op kantoor heb ik een USB hub liggen met daar alle randapparatuur op ingeprikt (mbp heeft geen dockingstation itt surface pro). Dus komt nooit poorten tekort, op kantoor wil je niet elk dingetje apart moeten insteken.
Pagina: 1