Toon posts:

a7m + 1400 iemand stabiel/werkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die een amd1400 op een a7m met bios revisie 1004a final heeft draaien? Bij een vriend van me , gaat het fout als hij 133fsb neemt dan start hij op en na een paar seconden krijg je wat gare tekens door het scherm, reboot, en komt hij weer terug op 1050mhz (10,5x100) die overigens wel stabiel is. Maar ja met een 1400 erin wil je niet op 1050 blijven....

alvast bedankt

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 23:06 schreef CoMpLeXjE het volgende:
Is er iemand die een amd1400 op een a7m met bios revisie 1004a final heeft draaien? Bij een vriend van me , gaat het fout als hij 133fsb neemt dan start hij op en na een paar seconden krijg je wat gare tekens door het scherm, reboot, en komt hij weer terug op 1050mhz (10,5x100) die overigens wel stabiel is. Maar ja met een 1400 erin wil je niet op 1050 blijven....

alvast bedankt
Kan je vertellen wat de specs van het systeem van je vriend zijn, buiten de cpu en het mb natuurlijk.

Maar op het eerste zicht lijk het wel een geheugen probleem te zijn, buiten de cpu is dat het enige die een verandering ondergaat door de hogere fsb.
Of de voeding natuurlijk, die het extra W die de CPU nodig heeft niet meer trekt.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb en 1400 op een A7M draaien: helemaal stabiel. Kan probleemloos switchen van 100 van 133 fsb.

Moet ff kijken wat voor Bios ik heb. Zit helaas nu op mijn werk. Laat het nog wel weten.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen wat er in zit is 512mb pc2100 cas3-3-3 samsung of corsair, weet niet precies welke hij heeft, maar dit waren enige merken die comptech verkoopt. Alles draait met een 300W voeding wat meer dan voldoende moet zijn.

bedankt voor alle hulp dusver

Complexje!

Verwijderd

Topicstarter
Correctie : geheugen is uiteraard cas2,5

Verwijderd

;(
Een maat van mij heeft dit probleem ook. Allen wat ik nog wil proberen is alles op jumpers zetten. Alles staat nu op jumper free mode. Volgens mij weet Asus ook niet wat dit is. Heb al meerdere personen gehoord met dit probleem. Het is gewoon een irretante probleem die ik niet opgelost krijg. |:(
Alleen verschil is dat die maat van mij 256 MB erin hebt zitten. Ik hoorde trouwens ook verhalen dat je ook proc's hebt van amd die 200 mhz draaien in plaats van 266. Check dit ook ff na.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm goed idee, zal het hem vragen na te kijken, hij moet toch zijn koeling er nogmaals een keer op doen, dan kan het gelijk gecontroleerd worden. Het was in iedergeval een 1400 AYHJA core, zal even vragen wat het serie nummer is wat erop staat, dacht me te herinneren dat je daaraan kon aflezen of hij 200/266 is, C of B ofzo dacht ik

thnx!

Verwijderd

Volgens mij is dat een goeie core, een 266 dus, maar weet het ook niet ff zeker. Laat het me ff weten aub. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Vaag maar waar, na het verwijderen van de netwerk kaart/sb live 5.1 kaart draait hij stabiel op 1400.

Misschien wil het wel werken als we de kaarten op andere pci sloten plaatsen? effe wat testen dus, maar goed dit was dus de oplossing voor dit probleem

iedereen bedankt voor de suggesties

Verwijderd

HEHEHE, nou mot ik ff zeggen dat ik dat nog niet heb gedaan nadat ik de bios heb geupdated. Dat is een hele goeie, zal ff checken. thanx for the tip.

Verwijderd

Heb ik ook gehad gebeurde maar 2X maar draait nu stabiel heb verder niks gedaan. Soms komt ie in 1 keer bij de bios zonder dat ik del toets heb ingedrukt. vond het al raar. Maar als ik het opnieuw instelde deed die het weer.

Verwijderd

[quote]
Vaag maar waar, na het verwijderen van de netwerk kaart/sb live 5.1 kaart draait hij stabiel op 1400
[quote\]

Klinkt als een IRQ sharing probleempje.
Probeer de serieele poorten eens uit te zetten in de bios.
Dit loste bij mij een instabiliteit/USB
probleempje op.
Pagina: 1