Schroeven van laptop vast.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-04 19:36
Hallo iedereen,

2 schroeven van mijn laptop zitten 'vast', ik krijg ze heel makkelijk om hoog en ik kan ze heen een weer bewegen maar ze blijven op een punt vast zitten. Als ik ze er uit probeer te draaien met een schroevendraaier dan klikken ze en kan ik blijven draaien wat ik wil, maar dan gebeurd er niks. Ik heb al wat posts gezien waar ook wat schroeven vastzitten bij laptops maar volgens mij was dat wat anders en ik weet niet echt of die oplossingen bij mogelijk zijn.
Ik hoor graag hoe ik ze er uit kan halen.
Groeten Jorrit

Beste antwoord (via JorritCraw op 07-01-2019 18:52)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij veel laptops kun je de schroef er niet geheel uitdraaien. als ze alle los zijn, is het kwestie van optillen van het kapje, soms lukt dat niet omdat er nog 1 of meer niet ver genoeg los zijn gedraaid. kan ook soort loc-tite op eind van je schroef zitten waardoor het moeilijk door het plastic los/omhoog komt. geen WD40 gebruiken !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoort het niet zo? Dat je, als alle schroeven los genoeg zijn, het plaatje los kunt halen met een lipje. De schroeven blijven zitten zodat ze niet kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
kunnen schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:02:
Hoort het niet zo? Dat je, als alle schroeven los genoeg zijn, het plaatje los kunt halen met een lipje. De schroeven blijven zitten zodat ze niet kwijtraken.
Ik zie nergens een lipje en ik kan de schroeven ook niet meer vast schroeven. Ze blijven los zitten en ze zijn op geen mogelijke manier er uit of vast te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door JorritCraw op 05-01-2019 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:47
Druppeltje WD40 ;)
Dan even in laten trekken.

En dan stevige kracht zetten met n preciesie setje kruiskop die goeie grip heeft.
Klein rukje geven zodat je het juiste moment hebt.
99 van de 100 keer komt hij los.

Mocht het die 1ene keer zijn, uitboren...

Anders n poging wagen met zei waardse kracht (priem oid) (bij dol gedraaide schroeven)

[ Voor 14% gewijzigd door Xanquezer op 05-01-2019 19:13 ]

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
Xanquezer schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:12:
Druppeltje WD40 ;)

En dan stevige kracht zetten met n preciesie setje kruiskop die goeie grip heeft.

Anders n poging wagen met zei waardse kracht (priem oid) (bij dol gedraaide schroeven)
Ik ga morgen even WD40 kopen. https://www.action.com/nl-nl/search/?q=wd%2012 Deze is toch gewoon prima?
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geen rotzooi gebruiken. pak liever een iets grotere/dikkere schroevendraaier. vaak kun je met die kleine niet genoeg kracht zetten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JorritCraw schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Ik ga morgen even WD40 kopen. https://www.action.com/nl-nl/search/?q=wd%2012 Deze is toch gewoon prima?
Bedankt voor de reacties!
Heb je geen buren of vrienden met een busje? Om nou hier zo'n hele bus voor te kopen is ook een beetje zonde, he. Als het niet zonde van het geld is, is het dat wel van het milieu :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wd40? Ik snap het even niet. De schroefjes zijn toch al los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21
Xanquezer schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:12:
Druppeltje WD40 ;)

Ze zijn al los. Ze hangen waarschijnlijk gewoon aan een rubbertje zodat ze niet loskomen van het deksel/bodem whatever waar ze inzitten. Zodat ze niet kwijtraken.

@JorritCraw
Ik zou de bodem er eens afhalen en kijken of je wel goed zit met de schroeven. Ze hebben namelijk wel een gaatje nodig om in te vallen. Maar misschien heb je die al verrot gedraaid.

Dat ze bij er uit draaien klikken heeft echt helemaal niets te maken met het er niet in kunnen schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Of het plastic waarin het moertje is vast gezet is gebroken.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:47
Xhale schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:31:
Of het plastic waarin het moertje is vast gezet is gebroken.
Dat denk ik ook.

Vandaar, scheef eruit proberen te schroeven...

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21
Xanquezer schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:32:
[...]

Dat denk ik ook.

Vandaar, scheef eruit proberen te schroeven...
Als het plastic waar het moertje in zit is afgebroken, houdt de schroef dus niet de deksel vast en kun je de deksel dus zonder problemen open doen. Dan kun je er gewoon van 2 kanten bij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij veel laptops kun je de schroef er niet geheel uitdraaien. als ze alle los zijn, is het kwestie van optillen van het kapje, soms lukt dat niet omdat er nog 1 of meer niet ver genoeg los zijn gedraaid. kan ook soort loc-tite op eind van je schroef zitten waardoor het moeilijk door het plastic los/omhoog komt. geen WD40 gebruiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
White Feather schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:13:
[...]

Als het plastic waar het moertje in zit is afgebroken, houdt de schroef dus niet de deksel vast en kun je de deksel dus zonder problemen open doen. Dan kun je er gewoon van 2 kanten bij.
Dit is dus het geval... Tijdje geleden iets te wilt geweest met de schroeven. Het is me gelukt om hem open te krijgen. Iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1