DynDNS met subdomein ??

Pagina: 1
Acties:

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 21:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een "nepdomein" (boss.mine.nu) draaien bij DynDNS, welke forward naar het IP van mijn server. Nu vroeg ik me af, of het mogelijk is, hierin subdomeinen te maken (stats.boss.mine.nu voor IRC stats, enzovoorts). Ik dacht dat dit met BIND kon, maar heb het compiled/geinstalleerd, maar ik snap er totaal nix van (master zone/slave zone/etc). Is het inderdaad mogelijk (met BIND ?) en zo ja, wat moet ik instellen om dit mogelijk te maken ???

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

dyndns beheert de zone boss.mine.nu..... dus al zou je bind instellen dan werkt ut nog nie voor de buitenwereld. Je moet de zone file op dyndns dns servers instellen

Verwijderd

Bind kun je niet gebruiken als je via een redirector werkt!!
Immers wordt er via DynDNS slechts 1 IP terug gegeven.

Of je onderscheid kan maken in hostnamen ligt helemaal aan het protocol.
HTTP1.1 bijvoorbeeld stuurt een hostheader mee, waardoor het mogelijk is namebased virtual hosts te draaien. FTP daarentegen doet dit bijvoorbeeld niet, hierdoor is het pertinent onmogelijk namebased virtual hosts te draaien via ftp.

Hoe het zit met IRC zou ik niet durven zeggen helaas.

Als je met BIND aan de slag wil gaan, dan zal de DNS-server wel geregistreerd moeten staan voor je domein/zones, anders gaat het nooit werken natuurlijk. Je kan wel een interne DNS-server opzetten natuurlijk.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 23:11 schreef nelske het volgende:

HTTP1.1 bijvoorbeeld stuurt een hostheader mee, waardoor het mogelijk is namebased virtual hosts te draaien. FTP daarentegen doet dit bijvoorbeeld niet, hierdoor is het pertinent onmogelijk namebased virtual hosts te draaien via ftp.

Hoe het zit met IRC zou ik niet durven zeggen helaas.
Volgens mij kan je met DynDNS het ook niet uit de HTTP-header halen. Dit zou voor mij wel een oplossing zijn (gaat alleen om HTTP server nu even) maar als je stats.boss.mine.nu pingt krijg je dit:
code:
1
2
3
[root@Server /]# ping stats.boss.mine.nu
ping: unknown host stats.boss.mine.nu
[root@Server /]#

Je kan dus nooit een HTTP-request aan http://stats.boss.mine.nu doen, en dus kan je ook geen headers ervan lezen :(

Verwijderd

Kan je bij DynDNS geen wildcards gebruiken :?
Volgens mij wel. Bij DHS.org in ieder geval wel.
Op die manier is het natuurlijk wel mogelijk.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Volgens mij werkt het nu (heb het gedaan met "wildcard" optie van DynDNS en Virtual Hosts van Apache, zou iemand het (van buitenaf) even kunnen checken voor mij ??
Dit zijn de URL's die ik net even aangemaakt heb:

http://info.boss.mine.nu
http://stats.boss.mine.nu
http://board.boss.mine.nu

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

zou je de zone files van deze dingen kunnen posten, zit hier zelf ook nog mee te worstelen namelijk. verder lijken ze allemaal te werken, krijg geen errors oid

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 20:38 schreef B_O_S_S het volgende:

http://info.boss.mine.nu
http://stats.boss.mine.nu
http://board.boss.mine.nu
Werkt.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 20:57 schreef TriLithium het volgende:
zou je de zone files van deze dingen kunnen posten, zit hier zelf ook nog mee te worstelen namelijk. verder lijken ze allemaal te werken, krijg geen errors oid
Geen zone files, heb het opgelost met Virtual Domain van Apache.....Wat wil je er van weten ;)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ohnee laat dan maar, die snap ik wel, ik wil dus via dhs.org de ftp naar een pc achter m'n freebsd bak zetten, maar wel zo dat normaal ftp verkeer wel wordt gevangen door die freebsd bak, maar dat alles wat via dhs.org komt door wordt gestuurd, nog niet helemaal willen lukken

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bij DynDNS kun je indien je een static IP hebt ook voor de static DNS service kiezen.
Voor een kleine donatie (eenmalig) van bijv. 10$ kun je dan zelf de zone file voor je subdomein onder beheer nemen.

http://support.dyndns.org/statdns/subdomain.shtml

Het beste kun je dat doen door bijvoorbeeld a la monolith ergens 2 DNSsen te regelen, of je draait zelf primary en je maatje (wel op een ander subnet) draait secondary voor je.
Mooie is dat je dat voor elkaar kan doen ook nog ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Hoe werkt dat met die wildcards van dhs.org eigenlijk?? ik heb een chello abbotje en een server draaien met domein kogelvis.dhs.org als ik bij die opties kijk kan ik bij wildcards alleen een vinkje erachter zetten.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 22:30 schreef TriLithium het volgende:
ohnee laat dan maar, die snap ik wel, ik wil dus via dhs.org de ftp naar een pc achter m'n freebsd bak zetten, maar wel zo dat normaal ftp verkeer wel wordt gevangen door die freebsd bak, maar dat alles wat via dhs.org komt door wordt gestuurd, nog niet helemaal willen lukken
Als je mijn post nu gelzen had, dan had je geweten dat hetgeen jij wil gewoon niet kan met slechts 1 (officieel) IP.
Simpelweg omdat er geen hostheader meegestuurd wordt is namebased virtual hosting met ftp niet mogelijk!!
Je zal toch echt verschillende IP's daarvoor moeten hebben (interne tellen dus niet mee ;) ) of verschillende poorten moeten gebruiken.
Op donderdag 26 juli 2001 21:43 schreef Kogelvis het volgende:
Hoe werkt dat met die wildcards van dhs.org eigenlijk?? ik heb een chello abbotje en een server draaien met domein kogelvis.dhs.org als ik bij die opties kijk kan ik bij wildcards alleen een vinkje erachter zetten.
Als je dat dus aan zet, dan wordt alles wat je voor die domein-naam zet omgezet in het IP, dat je opgegeven hebt. Het is dan nog wel aan de service (in de meeste gevallen Apache) om te achterhalen voor welke host (via hostheader) het request bedoeld was. Dit heeft dus niks met zone-files o.i.d. te maken (hooguit aan de kant van DHS.org ;) ).

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Met zone files wil ik ook niks te maken hebben.

ik heb destijds e-smith geinstalleerd omdat het makkelijk was en daar zit een webbased admin bij en daar kan ik mooi van die virtual domains aanmaken maar dat moet ook van buiten af werken dan.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 21:59 schreef nelske het volgende:

[..]

Als je mijn post nu gelzen had, dan had je geweten dat hetgeen jij wil gewoon niet kan met slechts 1 (officieel) IP.
Simpelweg omdat er geen hostheader meegestuurd wordt is namebased virtual hosting met ftp niet mogelijk!!
Je zal toch echt verschillende IP's daarvoor moeten hebben (interne tellen dus niet mee ;) ) of verschillende poorten moeten gebruiken.
[..]
Je kan natuurlijk altijd de FTP poort die op dat IP binnen komt laten portforwarden naar de bak waar het verkeer naartoe moet..........

Verwijderd

Ja, natuurlijk, maar dus niet naar meerdere interne IP's afhankelijk van de hostname.

Hetgeen jij zegt, doe ik hier ook gewoon. Het tegendeel daarvan kan je ook niet uit mijn post halen.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Nee maar ik wist nog nooit waar die wildcards voor waren maar zoiets wat je hiermee kan wilde ik wel en dat kan dus en naar interne ip's doorverwijzen hoeft ook niet ik wil alleen dat forum.kogelvis.dhs.org verwijst naar kogelvis.dhs.org/upbb maar ik snapt het nu ik moet alleen nog ff wachten tot 6 uur moggeochtend dan word de dhs server weer bijgewerkt.

Verwijderd

Als je wil kan je het nu al even tijdelijk testen. Dorr in je /etc/hosts even de genoemde hosts neer te zetten met hun IP.

Vervolgens je browser naar die hosts wijzen en kijken of Apache het goed doet :)

Vergeet niet hem daarna weg te halen he, mocht je IP ooit veranderen en jij je af zit te vragen waarom het niet werkt ;)

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Intern werkt het wel extern daarstraks nog niet maar nog ff wachten tot morgen als het dan nog niet werkt zie ik wel verder maar in ieder geval bedankt.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Het werkt met die virtual domains in mijn webbased admin iig bedankt voor alle info

Verwijderd

:) Gelukkig. :)
Dat het zou werken had ik je zo ook wel kunnen zeggen. Als het immers intern al werkte (name-based virtual hosting) dan doet extern het ook wel :)
Pagina: 1