Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kookplaat koppelen met afzuigkap (RF-signaal)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• SvandeSande
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 03-06 22:07
Goedemiddag,

Ik zou graag mijn Siemens inductiekookplaat (type: EX877KYX5E) willen koppelen met een Novy afzuiging (Type D6830) omdat ik dan via de inductiekookplaat het licht en de afzuiging kan regelen (ipv een aparte afstandbediening).

Ik heb navraag gedaan bij het bedrijf waar ik de apparaten heb gekocht, maar zij geven aan dat dit niet mogelijk is. Eigenlijk wil ik niet meer wijzigen van apparatuur; heeft er iemand een oplossing hiervoor?

De connectie gaat normaliter tussen kookplaat en afzuiging via RF-signaal.

Alvast bedankt voor de informatie.

Alle reacties

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:13
SvandeSande schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:09:
Goedemiddag,

Ik zou graag mijn Siemens inductiekookplaat (type: EX877KYX5E) willen koppelen met een Novy afzuiging (Type D6830) omdat ik dan via de inductiekookplaat het licht en de afzuiging kan regelen (ipv een aparte afstandbediening).

Ik heb navraag gedaan bij het bedrijf waar ik de apparaten heb gekocht, maar zij geven aan dat dit niet mogelijk is. Eigenlijk wil ik niet meer wijzigen van apparatuur; heeft er iemand een oplossing hiervoor?

De connectie gaat normaliter tussen kookplaat en afzuiging via RF-signaal.

Alvast bedankt voor de informatie.
Ik heb bij de Novy afzuiger ook een Novy inductieplaat. Daar zit keurig een touch knop voor de bediening van de afzuiger op. De hamvraag is of jouw Siemens ook zo iets heeft en of je dan het signaal kan inleren.

• SvandeSande
bedankt voor je antwoord Jerh. Helaas heb ik de apparaten nog niet tot mijn beschikking, dit zal pas in juni zijn (oplevering van het huis). Ik weet dat de kookplaat ook een dergelijke touchknop heeft, maar ik weet niet of deze gelinkt kan worden met een Novy afzuiger. Waarschijnlijk hebben ze dit afgeschermd zodat men altijd bij 1 merk blijft. Daarom ben ik opzoek naar een andere oplossing.

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:13
SvandeSande schreef op zondag 6 januari 2019 @ 07:50:
bedankt voor je antwoord Jerh. Helaas heb ik de apparaten nog niet tot mijn beschikking, dit zal pas in juni zijn (oplevering van het huis). Ik weet dat de kookplaat ook een dergelijke touchknop heeft, maar ik weet niet of deze gelinkt kan worden met een Novy afzuiger. Waarschijnlijk hebben ze dit afgeschermd zodat men altijd bij 1 merk blijft. Daarom ben ik opzoek naar een andere oplossing.
Ik kreeg een afstandsbediening meegeleverd (plafond model). Wellicht kun je iets met domitica. Als groep van inductie stroom trekt dan rf signaal naar afzuiger.

En anders kookplaat omruilen, je hebt nog tijd zie ik. Het is in ieder geval wel handig als het op de plaat zit, ook verlichting zit er bij ons oip.

• SvandeSande
Een andere kookplaat of afzuiger is de allerlaatste optie, ik wil graag weten of het mogelijk is om het anders op te lossen, vandaar ook mijn originele vraag. Mogelijk heeft iemand anders een oplossing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• balk
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:45
Met een rf ontvanger kan je het signaal van de kookplaat opvangen. Met domotica kan je dan bij ontvangst van dat signaal het Novy signaal uit kunnen laten sturen. Met iets als Homey moet dat kunnen, maar ook met zelfbouw RF zender/ontvanger icm een raspberry pi en Home Assistant. Nooit zelf gedaan overigens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12-10 12:35
balk schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:55:
Met een rf ontvanger kan je het signaal van de kookplaat opvangen. Met domotica kan je dan bij ontvangst van dat signaal het Novy signaal uit kunnen laten sturen. Met iets als Homey moet dat kunnen, maar ook met zelfbouw RF zender/ontvanger icm een raspberry pi en Home Assistant. Nooit zelf gedaan overigens
Is ook het eerste waar ik aan denk: iets wat RF signaal Siemens om kan zetten naar Novy. Neem aan dat je wel de afstandsbediening hebt, dus daar mee kan je wel de goede aanstuur signalen inleren.

Denk dat een broadlink rm pro dit wel moet kunnen. Mits het in het goede RF spectrum zit.
http://www.ibroadlink.com/rmPro/

i5 4690k - MSi Z87M G43 - Sapphire RX480 Nitro OC - 24GB RAM

• SvandeSande
Oke bedankt voor de informatie! Ik denk dat ik dan nog even moet gaan puzzelen om het allemaal werkend te krijgen.

• Maeslant
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik zit met hetzelfde, het is mij nog niet gelukt.

Heb al zitten spelen met een RFXCOM 433e, maar daar kan ik het signaal niet mee opvangen.

De kookplaat is te connecten naar IFTTT. Dus ik kan bij het aangaan van de kookplaat, wel de radio en lichten inschakelen. Echter de novy is nog een uitdaging.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True