Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC - €1.000-€1.500 (excl GPU)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-11 22:32
Beste tweakers,

Na veel klussen in huis wordt het binnenkort tijd om het thuis kantoor (aka gamehokje) aan te pakken. Naast het kantoor, wil ik dat er een nieuwe game pc komt die visueel aanwezig mag zijn in de kamer.

Na wat ideeën opgedaan te hebben, kom ik op zoiets wat ik mooi vind (qua kamer):
https://pin.it/pbjsoqikvosjxw
https://pin.it/oicp7gna2tq2pu

Ik wil een game pc die hier bij past. Mocht je andere fantastische ideeën over een kantoor/gamehok en bijbehorende pc hebben, hoor ik dat ook graag. Hoe meer inspiratie hoe beter!
In mijn gedachten wordt de kamer donker, bureau (houten blad) over de hele breedte van kamer (274cm), die zwevend wordt opgehangen (aluminium strips). Twee monitoren op dat bureau en een pc, licht strips onder de kasten en bureau.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, spellen die ik speel:
Heroes of the Storm, Counter Strike, PUBG, Call of Duty, Battlefield (van alles eigenlijk).

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1.200; excl GPU; minder is beter natuurlijk

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GTX 1070, 1x 250 gb ssd

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een mooie pc die bij de kamer past. Ik dacht een witte kast met tempered glas aan de zijkant, moederbord, voeding, m2 ssd (512gb+), koeling, cpu, geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een aantal keer AMD gehad (phenom), omdat dat destijds beste prijs/kwaliteit verhouding had. Altijd een tegenvaller geweest, problemen mee gehad (stutters, shutdowns, meerdere keren geruild, etc). Ik vind AMD ok, omdat het op dit moment de enige logische keuze lijkt te zijn aangezien intel overpriced is. Als het prijs verschil klein is, betaal ik liever iets extra voor een intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben een zeur. Ik ben een i7 4770k gewend en wil gewoon een snelle pc die lang mee gaat. Ik ben iemand die liever iets extra geld uit geeft als de kwaliteit goed is. Ik erger mij aan zaken die niet altijd even stabiel werken. Zo had ik bijvoorbeeld eerst MiLight als verlichting in huis, daarna LIFX en nu Philips HUE. Verschrikkelijk als iets niet stabiel werkt.

Ga je overklokken?
Niet per se nodig, maar moet wel kunnen om langer met de pc te kunnen doen (door prestaties te verbeteren).

Wat verwacht je van ons?
Inspiratie voor leuke, mooie, goedwerkende combinaties. Ik ben nu in de fase van kosten verzamelen en inspiratie opdoen voor het geheel van de kamer, ik ga dus niet gelijk bestellen.

Wat ik zelf heb samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 328,90€ 328,90
1Asus PRIME X470-PRO€ 174,99€ 174,99
1NZXT S340 Elite Wit€ 112,-€ 112,-
1NZXT Hue+ White/Purple€ 42,50€ 42,50
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 148,39€ 148,39
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3200C16W€ 147,55€ 147,55
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
1Samsung 970 Pro 512GB€ 160,49€ 160,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.202,72

Inspiratie hieruit:
YouTube: I take YOUR suggestions for RGB lighting themes! LOOK WHAT YOU'VE DONE

Wat vinden jullie?

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:11
Als je kritisch bent en het beste wil, hoeveel haast heb je? Als je een maand of 4-5 kan wachten kan je de nieuwe AMD kopen, die worden waarschijnlijk echt top en een grote stap tov deze generatie.

Deze lijst is verder weinig op aan te merken.

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 05-01-2019 16:26 ]

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 08:35
Is natuurlijk persoonlijk maar ik zou in zo'n type kantoor nooit een witte RGB kast gooien. Ik zou dan m'n kast wegstoppen en de schermen mounten.

Qua hardware:
- 2700x komt met een goede koeler, als je dan aftermarket gaag zou ik een dark rock pro 4 halen, zelfde koeling voor de helft van het geld.
- verschil tussen nvme en SATA ga je niet merken in games dus ik zou de 970 pro vervangen door een mx500 1tb.

Welke resolutie en refresh rare game je?

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-11 22:32
Thanks voor de antwoorden.
Ik ben ook niet helemaal zeker van die witte RGB kast. In eerste instantie wilde ik rechts nog een kast van 240x60x80 bouwen en daar de pc in stoppen zodat 'ie niet zichtbaar is. Dan zou ik inderdaad goedkope koeler kunnen halen, etc. Aan de andere kant wil ik dat mijn pc zichtbaar is en het centrale punt wordt. Twijfelpuntje.
Ik heb de Kraken X62 alleen genomen omdat het er mooi uit ziet én goed koelt.

M.b.t. SSD, ik heb nu een 256gb SSD en wil 512gb halen (kom vaak net wat tekort), dus dacht dan kan ik beter meteen nvme halen, voor die 8 tientjes extra. Ik zal het eens beter bekijken, thanks voor de tip.

Momenteel op 1920x1080, 144hz. Reden dat ik de 1070 houdt, is omdat alles nog "wel okay" draait, en CPU wordt nu een bottleneck. In de toekomst zou ik een 2080 willen halen.