Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wisselschakeling dimmer arduino aansturing homeautomation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• davidberkouwer
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-02 17:12
Hoi, ik ben me aan het oriënteren op een wisselschakeling met 2 dimmers.
Wat ik zoek is een inbouwdimmer die op 230v led kan dimmen maar ook extern overgenomen kan worden door bijvoorbeeld een 0-5v stuursignaal(arduino). Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat adviseer je dan?

Wat misschien ook een optie is, is 2 dimmers in een wisselschakeling maar lees daar geen goede verhalen over. Dan kan een normale dimmer wellicht samen werken met een losse dimmer ernaast die door de arduino wordt aangestuurd.

https://opencircuit.nl/Pr...ogic.-AC-5060hz.-220V110V

Het hoofddoel is dat alles blijft werken ook als de arduino uitvalt bijvoorbeeld. ;)

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True