LG pc scherm stuk, of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centrionline
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Goedemiddag damens en heren,

Als allereerst, dit scherm heeft een defect (Dimt zich langzaam en gaat opnieuw aan) opnieuw en opnieuw

Het gaat om precies te zijn om een LG IPS237L-BN en dan hierbij het volgende

Ik heb het besluit genomen mijn scherm te openen en is even een kijkje van binnen te nemen.

Wat ik al gouw ondervonden heb, zodra ik de flex kabel voorzichtig heb losgemaakt, is dat er op 2 van
de goud gekleurde vierkantjes die aan beide uiteindes zitten van de flex kabel, een breuk/snee op zit.

https://ibb.co/MP5Q3Xj ( goed kijken tussen de 2 rode pijltjes, daar is een breuk te zien )

Nou zou ik zeggen dat deze vervangen zou moeten worden en dat, dat mijn probleem zou moeten verhelpen.

Maar voor ik deze procedure ga starten wil toch eerst de mening van jullie horen.

Hopelijk jullie hierbij voldoende te hebben geinformeerd. :)

Beste antwoord (via centrionline op 06-01-2019 18:27)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44

rdejongjr

Gnome

Niet te zien op de foto, lijkt eerder een goede kras, niet erg, beetje meer druk erop.

Als je hem anders weggooit kun je met een goede bout en flux het contact vertinnen, scheurtje wordt dan weer opgevuld.

Voeding ook nog netjes?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44

rdejongjr

Gnome

Niet te zien op de foto, lijkt eerder een goede kras, niet erg, beetje meer druk erop.

Als je hem anders weggooit kun je met een goede bout en flux het contact vertinnen, scheurtje wordt dan weer opgevuld.

Voeding ook nog netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centrionline
Hopelijk is mijn bout dun genoeg om niet de rest ook te vertinnen, ik ga is even kijken op een rustig moment. De voeding is voor zo ver ik weet goed, fysiek zie ik geen gebreken. Hoe kan ik de voeding nog verder controleren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• centrionline
Topic kan gesloten worden.

Dit gaat mij te boven om dit scherm nog te kunnen maken. De voedingskabel gaf nog perfect zn stroom door na het te hebben doorgemeten. De flexkabel geef ik weinig kans van slagen dat dit het probleem op zou lossen. Inmiddels heeft het scherm zn laatste pixels laten zien en geef ik het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Lijkt me een wijze beslissing. Het zal wel een backlight issue zijn. Leuk als knutselproject, maar wel vrij pittig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:07
Dat een voeding zijn vermogen geeft, zonder dat er een last op staat, zegt eigenlijk vrij weinig.
Pagina: 1