Ik ben een build aan het samenstellen wat moet gaan dienen als server / workstation pc. In eerste instantie een gekke combinatie, maar ik ga proberen uit te leggen waarom ik hiervoor heb gekozen. Primair is de build bedoeld als server voor back-up bestanden en normale bestanden. Hiervoor wil ik FreeNAS gebruiken als OS. In FreeNAS wil ik een virtuele machine draaien met daarop Windows. Op deze windows PC komt een bepaald software pakket te draaien. Vanaf diverse computers kan ik dan inloggen op die machine om gebruik te maken van het software pakket d.m.v. remote desktop. Op die computer worden waarschijnlijk ook andere lichte software pakketen gedraait.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1100/1200 euro.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moet compatible zijn met FreeNAS.
Build
Op het moment denk ik aan de volgende build. Ik heb gekozen voor een relatief krachtig systeem i.v.m. dat Windows soepel moet draaien. Bewust voor ECC geheugen gekozen i.v.m. FreeNAS.
Ik twijfel nog erg over het moederbord en of ik niet voor een ATX moederbord moet gaan (dat betekent wel een andere (grotere) kast)
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie van de build vinden en of jullie een betere build kunnen bedenken. Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie van de gekozen configuratie (FreeNAS met windows in een virtuele machine) vinden en of jullie denken dat dit vlekkeloos gaat werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1100/1200 euro.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moet compatible zijn met FreeNAS.
Build
Op het moment denk ik aan de volgende build. Ik heb gekozen voor een relatief krachtig systeem i.v.m. dat Windows soepel moet draaien. Bewust voor ECC geheugen gekozen i.v.m. FreeNAS.
Ik twijfel nog erg over het moederbord en of ik niet voor een ATX moederbord moet gaan (dat betekent wel een andere (grotere) kast)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-9600K Boxed | € 277,51 | € 277,51 |
| 1 | Gigabyte B360 M AORUS PRO | € 103,- | € 103,- |
| 3 | WD Red WD30EFRX, 3TB | € 95,50 | € 286,50 |
| 1 | Corsair Carbide Air 240 Zwart | € 87,58 | € 87,58 |
| 2 | Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart | € 6,99 | € 13,98 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR24E17D8/16 | € 180,50 | € 361,- |
| 1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 44,50 | € 44,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.240,02 | |
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie van de build vinden en of jullie een betere build kunnen bedenken. Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie van de gekozen configuratie (FreeNAS met windows in een virtuele machine) vinden en of jullie denken dat dit vlekkeloos gaat werken.