Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag familie over de vloer gehad met een defecte laptop. Nu wil ik de harde schijf in een usb behuizing doen zodat ze hopelijk nog bij hun data kunnen. Nu is het de vraag wat voor disk dit is. Laptop was namelijk erg uit. Is dit 2,5 inch sata of ide? Heb hem niet uit de laptop gehaald dus heb niet naar de aansluiting gekeken.

Heb gezocht op de nummers op de schijf maar kon er niets op vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pzTyHsC/IMG-3495.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2019 12:49 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Dit topic aanmaken en Googlen lijkt mij meer tijd kosten dan de schijf even los schroeven en eruit halen om naar de aansluiting te kijken :?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:49:
Heb hem niet uit de laptop gehaald dus heb niet naar de aansluiting gekeken.
Lijkt je dat dan niet handig om te doen?

Zo te zien is het een standaard SATAdisk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Ziet eruit als een SATA schijf.

Afbeeldingslocatie: https://techreport.com/r.x/mobile-ata/ports.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door xh3adshotx op 05-01-2019 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:45

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:49:
Ik heb vandaag familie over de vloer gehad met een defecte laptop. Nu wil ik de harde schijf in een usb behuizing doen zodat ze hopelijk nog bij hun data kunnen. Nu is het de vraag wat voor disk dit is. Laptop was namelijk erg uit. Is dit 2,5 inch sata of ide? Heb hem niet uit de laptop gehaald dus heb niet naar de aansluiting gekeken.

Heb gezocht op de nummers op de schijf maar kon er niets op vinden.

[Afbeelding]
Waar heb je op gezocht? Ik zie Toshiba MDK 339V-0 W staan en daarmee zegt Google dat het een SATA-schijf is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot heren. Die familie woont best ver weg dus om daar dan heen te rijden. Had gezocht op het nummer op de sticker. Maar dan kan ik dus een sata usb bracket kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:23:
Mijn dank is groot heren. Die familie woont best ver weg dus om daar dan heen te rijden. Had gezocht op het nummer op de sticker. Maar dan kan ik dus een sata usb bracket kopen.
Ik zou voor de zekerheid gewoon een 2,5 inch SATA enclosure scoren. Ik heb namelijk niet altijd goede ervaringen gehad met alleen verloopstekkers. Op een of andere manier spinnen 2,5 inch schijven niet altijd op met zo'n verloopstuk. Of misschien heb ik gewoon brakke gehad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Kan je de schijf niet op een sata poort van je pc aansluiten?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als je de schijf omdraait zul je een sticker vinden met type informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Het is natuurlijk óók interessant om te weten wat er defect was aan de laptop (wellicht is de laptop niet defect, maar wordt bv. het OS niet meer gevonden).
En zorg er altijd voor dat je de laptop compleet met (evt. defecte) lader bij de hand houdt: soms is de harddisk vanuit de BIOS versleuteld en dan kom je zonder de originele laptop nooit meer aan de data.

Zonder te weten wat er aan de laptop mankeert: heb je al eens opgestart van bv. een Windows CD of USB-stick en er bv. een extern beeldscherm aan gehangen?
Dus: wat waren de symptomen van die laptop?
Dat kan namelijk ook helpen bij het terugkrijgen van de data.
Pagina: 1