Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzd5
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-03 15:21
Ik zoek de officiële Installer van OS X El Capitan.

Uitleg:

Ik heb een ouder Macbook Air (2010) in het bezit gekregen. Hier stond nog hele oude software op (ik geloof Leopard). Door de vorige eigenaar is de macbook gereset en nu is het niet mogelijk om de oude software (Leopard) weer op de macbook te krijgen. Nu wil ik El Capitan (de laatste mogelijke versie van OS X) erop installeren middels een USB. Ik weet hoe ik dit moet maken, alleen kan ik geen goede Installer van El Capitan vinden. Mijn huidige macbook (Mojave) kan El Capitan niet downloaden via de app-store en als ik het via een torrentsite probeer dan herkent Apple op de Macbook Air dat dit niet via de legitieme weg is gedownload.

Kortom: ik hoef dus alleen een verwijzing te hebben naar de Installer van El Capitan.

Als je mij hiermee kan helpen maak je mij erg blij!

Beste antwoord (via 10uzd5 op 05-01-2019 14:52)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:36
10uzd5 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:45:
Dat lukt niet omdat de macbook helemaal gereset is. Ik heb al heel veel opties gezocht maar de enige lijkt te zijn een Bootabel USB maken met El Capitan erop, daarom nogmaals: wie kan voor mij het de Installer van El Capitan verzorgen?
*snip* warez

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 18-02-2020 12:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:02
Ben je hier iets mee?
https://support.apple.com/nl-be/HT206886

Of bedoel je dat er helemaal geen besturingssysteem op de computer staat? Dan kun je deze info gebruiken.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

[ Voor 25% gewijzigd door Aegir81 op 05-01-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzd5
Dank voor je reactie maar dit werkt bij mij niet.

Mijn macbook (met Mojave) zegt, wanneer ik El Capitan van de app store download, dat hij hem niet kan vinden.

Ik ben dus echt opzoek naar alleen de Installer van El Capitan (misschien dat iemand met de wat oudere firmware deze installer nog heeft, of kan vinden?) Het bestand moet iets groter dan 6GB zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door 10uzd5 op 05-01-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:44
Als het goed is kan je op de laptop met leopard in de appstore el capitan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzd5
Dat lukt niet omdat de macbook helemaal gereset is. Ik heb al heel veel opties gezocht maar de enige lijkt te zijn een Bootabel USB maken met El Capitan erop, daarom nogmaals: wie kan voor mij het de Installer van El Capitan verzorgen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Laatst online: 19:36
10uzd5 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:45:
*snip* warez

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 18-02-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzd5
Dankjewel. Ik laat jullie weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 18:36
Nu wil ik El Capitan (de laatste mogelijke versie van OS X)
Waarom niet MacOS High Sierra, er is gewoon ondersteuning voor Late-2010 Airs.
https://itunes.apple.com/...sierra/id1246284741?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
Als je een werkende mac hebt kun je met brew en mas verder komen.

brew https://brew.sh/

mas
OS X 10.7 Lion:444303913
OS X 10.8 Mountain Lion:537386512
OS X 10.9 Mavericks:675248567
OS X 10.10 Yosemite:915041082
OS X 10.11 El Capitan:1018109117
macOS 10.12 Sierra:1127487414
macOS 10.13 High Sierra:1246284741

https://www.macintoshrepository.org/
http://osxdaily.com/2018/...old-mac-os-software-from/

[ Voor 12% gewijzigd door tweazer op 06-01-2019 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:22
ik weet niet waar je woont maar ik heb nog een USB stick met el capitain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzd5
wat attent! bedankt allen voor de reacties. Ik heb nog een zin/tijd gehad om er verder mee bezig te gaan. Ik laat het jullie nog weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Sinds Mojave is het helaas niet meer mogelijk om een eerdere versie van Mac OS te downloaden via de Mac App Store. Lastig als je bijvoorbeeld Hackintosh-builds maakt, maar ook voor zulke zaken is het vervelend. Uit mijn hoofd moet je dan Snow Leopard installeren via de meegeleverde DVD-rom of in het geval van deze Macbook Air de meegeleverde USB-stick en dan vervolgens upgraden naar 10.6.6 zodat je toegang krijgt tot de Mac App Store waarin je weer de nieuwste ondersteunde versie van het OS kunt downloaden. Nogal omslachtig omdat je dan twee keer een geheel nieuw OS en een fikse update moet installeren voor je verder kunt. En je moet natuurlijk die origineel meegeleverde USB-stick nog hebben...

Een kortere versie is via iemand met toegang tot een Mac met OS X 10.13 of eerder het gewenste OS downloaden en daarmee een bootable USB maken.

Voor een ieder die denkt oudere OS X installatiebestanden nog eens nodig te hebben is het handig deze te downloaden en lokaal op te slaan voor je update naar 10.14 Mojave.

[ Voor 24% gewijzigd door Enzo Dizono op 06-01-2019 22:29 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10uzd5
Ik heb het gister geprobeerd met de download van MelvinW en het is gelukt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1959
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
frenkied schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:10:
ik weet niet waar je woont maar ik heb nog een USB stick met el capitain
Hoi Frenkied, ik heb hetzelfde probleem. Misschien kun je me helpen met USB?
Ik hoor graag van je. Gr. Sjaak
Ik houd me aanbevolen van andere USB-eigenaren! :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Sjaak1959 op 28-08-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:22
Ik zal morgen eens zoeken of ik hem nog heb :)

Helaas! ik heb het niet meer :|

[ Voor 28% gewijzigd door frenkied op 11-09-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1264242

Ik heb een 2010 macbook pro gekregen. Ik heb de schijf helemaal leeg gemaakt met cmd+r. En wou dus capitan opnieuw installeren. Werkte niet . Ik wil dus een bootable usb maken maar telkens als ik dat probeer komt er in de bootmanager ofzoiets herstel 10.11.12. En verschijnt de usb niet. Ik heb de link gebruikt van hackintosh en heb mac os high siera geïnstalleerd. Dan heb ik het dmg file in transmac op mijn usb gezet ( heb hem eerst geformateerd voor mac). Dan steek ik hem in mijn pc en doet hij het niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 20:04
Ik heb een early 2009 iMac met een gewipte disk.

el captain.dmg kan ik downloaden via de officielen link van apple: http://updates-http.cdn-a...8eda3d2/InstallMacOSX.dmg

Echter kan ik met deze DMG niets doen op mijn huidige MacBook, deze is te nieuw en wil niets van de installer weten. Ik heb dus de .app nodig, niet de installer die de .app installeert.

Via deze link https://apps.apple.com/ap...apitan/id1147835434?mt=12 opent de App Store op mijn MacBook met de 'GET' knop van el captain, maar ik kan deze niet openen, op get klikken open System Preferences van Catalina en die laat mij weten dat el captain niet zal werken op mijn MacBook en weigert dan ook te downloaden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Keneo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:45:
Ik heb een early 2009 iMac met een gewipte disk.

el captain.dmg kan ik downloaden via de officielen link van apple: http://updates-http.cdn-a...8eda3d2/InstallMacOSX.dmg

Echter kan ik met deze DMG niets doen op mijn huidige MacBook, deze is te nieuw en wil niets van de installer weten. Ik heb dus de .app nodig, niet de installer die de .app installeert.

Via deze link https://apps.apple.com/ap...apitan/id1147835434?mt=12 opent de App Store op mijn MacBook met de 'GET' knop van el captain, maar ik kan deze niet openen, op get klikken open System Preferences van Catalina en die laat mij weten dat el captain niet zal werken op mijn MacBook en weigert dan ook te downloaden. :(
En als je de DMG via disk utility middels de restore functie dumpt naar een usb stick?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 20:04
Ik heb een oude iMac in de hackerspace van Gent kunnen gebruiken om via de App Store de .app te downloaden, die overgezet op mijn MacBook en met het commando
sudo installelcapitan.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Samsung_T5/ --applicationpath /Users/jens/installmacos/installelcapitan.app/
een installeerbare usb kunnen maken.
Ik heb een archief van die install app gemaakt, mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn kan ik die mss verspreiden, maar ik zou aanraden de software via de officiële weg te proberen verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Houd er rekening mee dat installeren met certificaten werken. Na een paar jaar krijg je een foutmelding dat osx niet geïnstalleerd kan worden. De oplossing is eenvoudig: met Terminal kun je tijdens installatie de systeemtijd terugzetten naar een andere dag/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
sypie schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:35:
Houd er rekening mee dat installeren met certificaten werken. Na een paar jaar krijg je een foutmelding dat osx niet geïnstalleerd kan worden. De oplossing is eenvoudig: met Terminal kun je tijdens installatie de systeemtijd terugzetten naar een andere dag/jaar.
Ik heb het volgende probleem, heb een Macbook Air 11 2011 over gekocht met Catalina geinstaleerd, na een paar dagen dacht ik schijf even wissen en een nieuwe instal van Mac os doen. Schijf gewist en geprobeerd internet recovery te doen, opstarten gaat goed alleen zodra Mac OS Lion download moet worden, krijg ik de melding kan de nodige bestanden niet downloaden. Heb gelezen dat je de datum moet terugzetten dit heb ik gedaan naar 2010, 2011 maar dan nog lukt het niet. Heb geen andere Mac Os in huis om een boot usb stick te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@moca007 Mocht je in de buurt van Zwolle wonen dan kun je van mij wel een USB-installer van High Sierra lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
sypie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:10:
@moca007 Mocht je in de buurt van Zwolle wonen dan kun je van mij wel een USB-installer van High Sierra lenen.
Woon helaas in Utrecht en omgeving.
Bedankt voor je aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melrox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-04 14:19
*snip* spam

[ Voor 113% gewijzigd door Daedalus op 18-02-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordat nog meer mensen warez of hun betaalde diensten gaan aanbieden, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.