Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ip cams] registratiesoftware met "live" terugkijken

Pagina: 1
Acties:

• 3JL
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05-2024
Beste allen,
Ik ben op zoek naar een goed alternatief voor surveillance station. Ik ga mijn Synology NAS aan de wilgen hangen en vervangen door een home-built server. Ik heb een aantal pakketten gevonden, waaronder ZoneMinder, Motion, Shinobi en Kerberos.io. Ze lijken allemaal redelijk geschikt voor wat ik wil doen: Beelden van 2 ip cameras opslaan (en later mogelijk meer). Nothing more, nothing less.

Het enige wat ik mis in al deze pakketten (tot zover ik kan overzien) is de mogelijkheid om (bij voorkeur vanuit een app) live mee te kijken en door de laatste paar minuten te scrollen. (Een soort van Replay tv zoals Ziggo dat heeft.) Is er iemand bekend met software die dit kan? Het hoeft niet per se gratis te zijn, maar ook niet meer dan een paar tientjes. Het OS maakt niet uit.

(Volgens mij heeft Synology surveillance station deze optie overigens ook niet.)

Dank en groeten, J

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Let op dat de paketten die je noemt meestal echte CPU slurpers zijn als ze bijvoorbeeld bewegingsdetectie moeten doen. Als je er een dedicated server voor bouwt is dat misschien geen probleem maar omdat ik zelf een ESXi server draai waar meer op moeten draaien was dat voor mij reden om toch een dedicated NVR te nemen.

Het enige mij bekende software pakket wat echt goed werkt en nauwelijks CPU gebruikt (als de camera's ondersteund worden) is NX Witness, alleen dat is ook bepaald niet goedkoop. Ik geloof dat een starterspakket ruim 300 euro kost, daarop kan je dan 8 camera's aansluiten. Mijn conclusie was dus dat ik dan beter gewoon een dedicated NVR kon kopen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je zoekt heet Timeshift :)

En welk pakket dat kan: geen idee. Maar dan heb je iig een handvat bij je zoektocht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:36
3JL schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:32:
(Volgens mij heeft Synology surveillance station deze optie overigens ook niet.)
De Synology Surveillence station Website of de Desktop heeft deze optie niet. Maar je kunt wel snel van het Live View window naar Timeline window switchen zodat je even terug kan kijken.

Op de mobiele app is de combinatie timeline + live wel mogelijk in één scherm.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LyjPlrU.png
Zie onderaan de timeline, met een blauw vakje waar is opgemomen.
De beelden zitten achter de grijze vakken die ik heb toegevoegd.

[ Voor 36% gewijzigd door jeroen3 op 05-01-2019 21:46 . Reden: uitleg grijze vakken ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik gebruik de gratis versie van iSpy op mijn servertje, welke je kunt gebruiken met meerdere capture devices, zowel via pci/usb/ip-adres..

Volledige vrijheid over hoe snel/lengte en in welke kwaliteit (cpu respurces) clips zijn weg te schrijven.

Doordat ik al een app gebruik op mijn mobiel voor temote desktop, kan ik zo bij mijn iSpy :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:12
Ik gebruik hier een nvr voor van Hikvision samen met hikvision camera’s

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Als je niet meer dan 4 camera's hebt kijk dan eens naar axxon.

Netwerk Engineer

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 13:17
Heb je onvif camera’s?

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat een schitterend pakket is:

Kost wel iets maar je kan er ook veel mee!

Meer info bij een leverancier:
https://www.pg-securitysy...e-solutions/network-optix

[ Voor 27% gewijzigd door Web-Brielle op 06-01-2019 08:48 ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• 3JL
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05-2024
Dank allen!
Michael Knight schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:12:
Ik gebruik de gratis versie van iSpy op mijn servertje, welke je kunt gebruiken met meerdere capture devices, zowel via pci/usb/ip-adres..
DutchITMaster schreef op zondag 6 januari 2019 @ 04:30:
Als je niet meer dan 4 camera's hebt kijk dan eens naar axxon.
Hebben julie in iSpy/Axxon/NX Witness zo’n timeshift functie gevonden?
Het gaat tot nu toe om een DoorBird (MPEG4 H.264 / MJPEG stream ONVIF) en een Amcrest IP2M-841EW (H.264H/H.264B/H.264/ MJPEG ONVIF)

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 13:17
https://nl.boschsecurity....t_17/videoclient_17_21899

Bosch heeft zowel pc software en een app. Misschien leuk om mee te spelen.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:35
BlueIris. Werkt perfect. Lokale opslag en een app voor liveview.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:35

derx666

mecker ende blaet

Ik zou eens kijken naar de Ubiquiti camera's. De software is gratis, maar ondersteunt alleen Ubi camera's (AFAIK). Camera's zijn niet eens zo heel duur en de beeld kwaliteit is prima. Ook is er een app voor je phone. De software kun je draaien op Windows op Linux. Je kunt ook een dedicated appliance kopen voor alle camera's.
Als je al camera's hebt wellicht niet heel interessant, maarje kunt deze natuurlijk ook verkopen, en nieuw spul halen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1